Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Naxos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare tortyr (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=31599)

Ponika 2012-09-06 11:40

Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare tortyr
 
snyft_dropsnyft_drop Hur ska jag klara två nätter till? Har fasansfullt ont i ryggen... Någon mer som tycket sängarna är för hårda?

Eva L 2012-09-06 11:44

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Be städerskan lägga täcken under lakanet så blir det mjukare.

Eva

Netwolf 2012-09-06 12:44

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Sängarna har jag aldrig haft problem med, kuddarna däremot... :eek:

Ponika 2012-09-06 14:15

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Hade faktiskt med mej ett strand underlägg som jag la under lakanet, hjälpte inte.. O jag som e så mjuk i mej själv :D kuddarna var helt ok på detta hotel. Men massage damen på stranden kom som en skänk från ovan, så nu känns det bra igenklapp_klap

yannis 2012-09-06 14:45

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Jag brukar be om en extra bäddmadrass och det har jag alltid fått. Om dom går och köper eller har reservare vet jag inte.

Alltså inget problem för mig.
Birgitta.

Ponika 2012-09-06 17:57

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 286989)
Jag brukar be om en extra bäddmadrass och det har jag alltid fått. Om dom går och köper eller har reservare vet jag inte.

Alltså inget problem för mig.
Birgitta.

Extra bäddmadrass? Det ligger alltså en bäddmadrass redan? Eller jag kanske missuppfattar... Denna sängen är hård som betong __D Fick köpt mej Norgesic på Apoteket, får se om det hjälper.

Arne 2012-09-06 18:44

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Men, vänta lite nu. Eftersom Hustru Birgitta har behov av en extra bäddmadrass så stegar jag alltid upp till hotellets reception att påtala Hustruns dilemma. Strax bringar receptionisten fram en rekorderlig bäddmadrass modell tjockare att anbringa i Hustruns bädd.

Friden ånyo sig lägra!

Arne

Ponika 2012-09-06 20:19

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Citat:

Ursprungligen postat av Arne (Inlägg 287010)
Men, vänta lite nu. Eftersom Hustru Birgitta har behov av en extra bäddmadrass så stegar jag alltid upp till hotellets reception att påtala Hustruns dilemma. Strax bringar receptionisten fram en rekorderlig bäddmadrass modell tjockare att anbringa i Hustruns bädd.

Friden ånyo sig lägra!

Arne

.
Jaha ja, det är så man ska göraAng_elx Tack för tipset!!

Ponika 2012-09-06 20:22

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare tortyr
 
[QUOTE=Ponika;286972]snyft_dropsnyft_drop Hur ska jag klara två nätter till? Har fasansfullt ont i ryggen... Någon mer som tycket sängarna är för hårda?[/

Ponika 2012-09-06 20:26

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Menar ju tortyr förstås!! Inte behöver man bli martyr ;)

ingegerd46 2012-09-06 21:00

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Jag förstår dig hur du lider! Men själv är jag förskonad från all sådan värk.

Hellen 2012-09-06 21:44

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Jag hade varit nöjd med endast en bäddmadrass, jag får helt enkelt söka mig bättre boende vid kommande resor. Jag har aldrig haft en säng där det funnits bäddmadrass i Grekland, har för mig att de inte använder dem pga att det skulle bli för varmt. Ibland tränar vi några dagar hemma innan vi skall åka, vi sover på golvet, sängarna i Grekland upplevs då genast som mjuka och sköna :rolleyes::D:)

Ponika 2012-09-06 22:14

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Citat:

Ursprungligen postat av ingegerd46 (Inlägg 287024)
Jag förstår dig hur du lider! Men själv är jag förskonad från all sådan värk.

Tack, ja skönt är det inte. Men nu är det två citodon ( som jag hade med mej) och Norgesic ( köpta här) och en madrass senare:) Så nu får vi se hur jag sover inatt.

Ponika 2012-09-06 22:28

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 287029)
Jag hade varit nöjd med endast en bäddmadrass, jag får helt enkelt söka mig bättre boende vid kommande resor. Jag har aldrig haft en säng där det funnits bäddmadrass i Grekland, har för mig att de inte använder dem pga att det skulle bli för varmt. Ibland tränar vi några dagar hemma innan vi skall åka, vi sover på golvet, sängarna i Grekland upplevs då genast som mjuka och sköna :rolleyes::D:)

Vi bor på Spiros och hade väl för mej att det var bra sängar sen vi bodde här sist... Får helt enkelt be om en madrass med engång nästa gång. Lite surt att få ont i ryggen på semestern. Har heller aldrig sovit i en skön säng i Grekland. Kunde inte ens sitta på Prime o ta en San Fransisco, då är det illa :mad: Nä får väl försöka sova lite nu, för imon bär det av med våra engelska vänner som bor på Naxos sen 14 år, till Plaka.

Ponika 2012-09-06 22:32

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Ps; enda gången jag längtar hem från Grekland:(

Lissi 2012-09-06 22:37

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Aldrig nånsin har vi haft bäddmadrass vi heller, men jag sover gott ändå! Gillar ganska hårda sängar, så det är helt OK
Undrans om nån vet vilken typ av säng det finns på annas på Tilos;)

Lissi

malou 2012-09-06 22:50

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Kroppen verker fælt på de greske madrassene, mange søvnløse netter. Som å ligge på betong noen ganger:mad:. Har aldri vært kreativ nok til å spørre etter ekstra madrass - supert tips.

Likevel, ved neste reise skal et selvoppblåsbart liggeunderlag testes, som 'overmadrass'. Helgardering :D. Underlaget veier ca 1 kg, er 7 cm høyt og ca 65 cm bredt. Datteren min sover på et sånt ute i naturen, på fjellet og ved havet, liggekomforten skal være veldig :):):) bra. Prisen er rundt 1500 NoK.

Ayelet 2012-09-06 23:02

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ponika (Inlägg 287032)
Tack, ja skönt är det inte. Men nu är det två citodon ( som jag hade med mej) och Norgesic ( köpta här) och en madrass senare:) Så nu får vi se hur jag sover inatt.

Stackare, du har mina sympatier! Själv kör jag med Alvedon och ser till att jag är rejält trött för att klara av att sova på "betongen"! Har aldrig läs ALDRIG haft en mjuk säng i Grekland, inte ens de få gånger jag bott lite lyxigt! Kan inte fatta varför man inte har bäddmadrasser i Grekland?? En del gånger har jag lyckats få låna nån gammal unken madrass annars blir det alla filtar som finns under lakanet. Hoppas att du sover gott inatt hälsar Prinsessan på ärten

Eva L 2012-09-07 08:51

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Vår städerska på Skopelos vek tjocka, fräscha vintertäcken dubbla och la under lakanet så det blev nästan som en bäddmadrass. Kan vara svårt för hotellen att ha bäddmadrasser till alla om de efterfrågas av många. Jag har haft bäddmadrass och ganska skön säng någonstans i Grekland men minns inte var. Kanske var det på Folegandros. Jag har inga ryggproblem men andra ledproblem samt är ganska liten och lätt så bara tanken på deras hårda sängar kan få mig att avstå en Greklandsresa.

Eva

Kalimera 2012-09-07 10:12

Sv: Sängarna på hotellet är ingen lek, närmare martyr
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ponika (Inlägg 287023)
Menar ju tortyr förstås!! Inte behöver man bli martyr ;)

Det är ändrat nu. :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT