Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Zakynthos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Shipwreck beach (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=38324)

Ioslina 2015-05-05 14:04

Shipwreck beach
 
Hej! Min kompis undrar på ett ungefär hur mycket det kostar att åka till shipwreck beach på Zakynthos.

Kalimera 2015-05-05 19:47

Sv: Shipwreck beach
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ioslina (Inlägg 360899)
Hej! Min kompis undrar på ett ungefär hur mycket det kostar att åka till shipwreck beach på Zakynthos.

Det beror på varifrån man åker. Det går båtar från flera ställen. Vi har åkt från Porto Vromi (snabbaste vägen), minns inte hur mycket det kostade, men reagerade inte över priset så det kan inte varit mycket.

JohnS 2015-05-05 20:50

Sv: Shipwreck beach
 
Dette må da være en av de verste turistfellene i Hellas, og et utrolig kunststykke av markedsførerne. Hvordan er det mulig å lage en turistattraksjon av et rustent båtvrak som ligger og ødelegger en ellers vakker strand, som man til og med har greid å forandre navnet på fra Navagio til Shipwreck beach? Jeg har aldri vært på stranden, men har sett den fra det utsiktspunktet som er bygget høyt over stranden, og nærmere kommer jeg ikke før stranden er ryddet for jernskrap.

MickeKöping 2015-05-05 21:18

Sv: Shipwreck beach
 
Citat:

Ursprungligen postat av JohnS (Inlägg 360942)
Dette må da være en av de verste turistfellene i Hellas, og et utrolig kunststykke av markedsførerne. Hvordan er det mulig å lage en turistattraksjon av et rustent båtvrak som ligger og ødelegger en ellers vakker strand, som man til og med har greid å forandre navnet på fra Navagio til Shipwreck beach? Jeg har aldri vært på stranden, men har sett den fra det utsiktspunktet som er bygget høyt over stranden, og nærmere kommer jeg ikke før stranden er ryddet for jernskrap.


Ja, så kan man se på det.
Det går ju båtar som går runt hela ön också och inte bara till båtstranden.
När jag var där 2004 så hade dom fyllt stranden med någon slags sand av bergkross. Det kanske är bortspolat nu, eller?
Ursprungligen ska det varit klappersten.

Kalimera 2015-05-06 15:13

Sv: Shipwreck beach
 
Citat:

Ursprungligen postat av MickeKöping (Inlägg 360945)
När jag var där 2004 så hade dom fyllt stranden med någon slags sand av bergkross. Det kanske är bortspolat nu, eller?

Så är det fortfarande. Ganska små stenar, som du kan se här.

Majakå 2015-07-12 19:09

Sv: Shipwreck beach
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ioslina (Inlägg 360899)
Hej! Min kompis undrar på ett ungefär hur mycket det kostar att åka till shipwreck beach på Zakynthos.

Det kostade nu i juni 20 Euro per person att åka på heldagstur med ett antal stopp varav 1,5 timme i Navagio. Busstransfer till och från hamnen i Zakynthos stad ingår. Gratis för barn upp till 5 år. Detta var med en båt som heter Delfino. Helt fantastiskt ljus på stranden och i havet, vilka färger! Dyrt att handla på båten, ta gärna med mycket vatten och ev. matsäck!

Kalimera 2015-07-12 21:04

Sv: Shipwreck beach
 
Citat:

Ursprungligen postat av Majakå (Inlägg 368512)
Det kostade nu i juni 20 Euro per person att åka på heldagstur med ett antal stopp varav 1,5 timme i Navagio. Busstransfer till och från hamnen i Zakynthos stad ingår.

Måste säga att det är otroligt billigt för en heldag. klapp_klap

Majakå 2015-07-14 08:14

Sv: Shipwreck beach
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 368526)
Måste säga att det är otroligt billigt för en heldag. klapp_klap

Ja, jag tror det var dyrare för några år sedan, nästan det dubbla om jag inte minns fel.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT