Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Arne & Birgittas hörna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=118)
-   -   Snabbdagbok från höstresan. (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=20801)

Malina 2009-10-05 10:53

Sv: Snabbdagbok från höstresan.

Tack ni två! Det har varit ett sant nöje!!!!

yannis 2009-10-05 12:34

Tack, alla ni som följt vår dagbok. Era kommenrarer och frågor har gett oss inspiration till att fortsätta.

När Arne hamrade snabbdagboken rådde lugn och tystnad och då kunde jag i godan ro ägna mig åt min sudoku-bok, inköpt på Patmos. Min Arne skulle med råge platsa in under tråden "Mest udda att ta med sig på resan":) under Cafe Kalimera.

Vi hade sedan en fin helg hos barn och barnbarn i Sumpan. Naturligtvis med besök i härliga Tensta.

Nu har vi kommit hem ett till soligt och blåsigt Umeå. Björkarna lyser i sina fantastiska höstfärger. Mor (svärmor) kan återigen få lite mer omsorg.

Det gäller nu att börja leta efter billiga flygbiljetter till nästa resa. Jag skulle gärna vilja tillbringa påsken återigen i Grekland. Påsken nästa år infaller samtidigt med vår påsk, det vill säga i början av april.

Tack, alla!

Hustru Birgitta

Lissi 2009-10-05 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 182742)
Min Arne skulle med råge platsa in under tråden "Mest udda att ta med sig på resan":) under Cafe Kalimera........

......Påsken nästa år infaller samtidigt med vår påsk, det vill säga i början av april.

Hustru Birgitta

:D:D:D Men Birgitta så Du säger....

Härligt att veta det om påsken redan nu.....Då måste en ev.påskresa gå till Grekland förstås! Måste fundera ut en lämplig ö:D:cool:

Lissi

sjöborren 2009-10-06 11:12

Birgitta! Snacka om övervikt! ;)

inkfish 2009-10-06 17:28

Härlig avatar Birgitta! Är den från Naxos?

yannis 2009-10-06 18:01

Ja, Inkan! Bilden togs för en vecka sedan på Fotis Taverna vid Agios Prokopios stranden. Vid trädet med dom tre borden. Havet låg spegelblankt. 25 grader varmt i vattnet och samma temperatur i luften.

Oj, vad jag längtar dit igen!

Birgitta

inkfish 2009-10-06 18:08

Ja, jag tyckte jag kände igen den. Ser helt ljuvligt ut. Det är allt bra långt till nästa gång:(

Aase 2009-10-06 18:28

Hejsan
Jag vill tacka er båda för era underbara inlägg från den grekiska övärlden. Det har varit ett sant nöje att följa er (både denna gång samt alla andra resebrev och snabbdagböcker). Jag är dock väldigt avundsjuk på er som får åka så här i eftersäsong. Det är en dröm jag har närt länge.

Åse (inte missunsam)

Aina 2009-10-13 08:04

Hej Arne! Det har varit väldigt roligt att följa med på er resa, trots att jag inte läst själv. :confused: Maken skriver inte så ofta här på Kalimera, men läser desto mer och han har rapporterat: Nu är Arne på Samos, han bor på hotell Prokopios osv osv. Så på det sättet har jag följt er resa. Bilderna har jag sett! Jag blev så glad, och nostalgisk, av bilderna från O'Fotis taverna i Agios Prokopios, ägaren med barnbarn, borden vid vägkanten - ja, jag vill dit igen! Tack, Arne.
Aina

ouzakia 2009-10-13 09:44

Citat:

Ursprungligen postat av Aina (Inlägg 183456)
Hej Arne! Det har varit väldigt roligt att följa med på er resa, trots att jag inte läst själv. :confused: Maken skriver inte så ofta här på Kalimera, men läser desto mer och han har rapporterat: Nu är Arne på Samos, han bor på hotell Prokopios osv osv. Så på det sättet har jag följt er resa. Bilderna har jag sett! Jag blev så glad, och nostalgisk, av bilderna från O'Fotis taverna i Agios Prokopios, ägaren med barnbarn, borden vid vägkanten - ja, jag vill dit igen! Tack, Arne.
Aina

Hvor finner jag alle bilder som arne & co har sendt?

Hilsen ouzakia

Kalimera 2009-10-13 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av ouzakia (Inlägg 183463)
Hvor finner jag alle bilder som arne & co har sendt?

Under Nätverk - Bilder & Album här ovan, eller under Arnes profil, som du hittar här...

ouzakia 2009-10-13 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 183465)
Under Nätverk - Bilder & Album här ovan, eller under Arnes profil, som du hittar här...

Se der ja klapp_klap nå har jag att gjøra en stund framøverflabb_flab
Efcharistå poli bye_bye

Arne 2009-10-17 11:56

Som vi tidigare meddelat via höstens snabbdagbok, kommer Hotel Prokopios på Naxos att denna vinter hålla delar av anläggningen öppen. Hotellet erbjuder inalles sex studios försedda med centralvärme samt en hyrbil ingående i priset, för 50€ dygnet (min 2 pers) under tiden från nu och fram till den 31 Maj 2010.

Kantänka detta kan vara av intresse för några Kalimeror som vill prova på ett besök i övärlden ”Off season” ? 50€ för studio och tillhörande hyrbil verkar vara ett klipp!

Mer info finner den vetgirige på Hotellets hemsida som enklast nås via Kalimeras hotellsida här på hemsidan. Erbjudandet finner man på Special offer.

Arne och Birgitta

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:34.