Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Vaccinerad! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=44288)

Masse 2021-05-05 11:19

Sv: Vaccinerad!

Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 438477)
Ja, då kan man presentera resultatet av Kalimera-gallupen, då det verkar som inga ytterligare svar tillkommer. Även fast vissa tycks ha drabbats av amnesi. ;)

Kontentan blir iaf att undersökningen visar att av personer som har blodgrupp 0 här på Kalimera, så har ingen insjuknat. Av detta kan jag därmed konstatera att blodgrupp 0 ger 100 % skydd mot sjukdomen. :D

Undersökningen är statistisk säkerställd.

Undra om jag ska berätta för Tegnell? :cool:

/Docent Netwolf

Ha ha! Tycker nog att Docenten bör beakta sin medborgerliga plikt att informera FHM om detta viktiga rön. Det är ju viktiga fakta om vilken grupp som bör prioriteras sist i vaccinationskön vid eventuell vaccinbrist. :D

Nu råder ju förvisso på sina håll det omvända, d v s det finns gott om vaccin och sprutor men brist på medborgare som vill bli besprutade. Men vem vet. Det kan svänga snabbt.

Masse,
Inte nolla men besprutad

Charleston 2021-05-05 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 438477)
Ja, då kan man presentera resultatet av Kalimera-gallupen, då det verkar som inga ytterligare svar tillkommer. Även fast vissa tycks ha drabbats av amnesi. ;)

Kontentan blir iaf att undersökningen visar att av personer som har blodgrupp 0 här på Kalimera, så har ingen insjuknat. Av detta kan jag därmed konstatera att blodgrupp 0 ger 100 % skydd mot sjukdomen. :D

Undersökningen är statistisk säkerställd.

Undra om jag ska berätta för Tegnell? :cool:

/Docent Netwolf

Statistikern i sällskapet (AB+ :() avstår från att kommentera...

LaRose 2021-05-05 13:03

Nej nej Netwolf, säg inget till Tegnell än! Jag är en riktig nolla (dock positiv), men har idag feber och hosta och ska testas i morgon.

Kalimera 2021-05-05 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 438468)
Grattis Janne! Fick du reda på blodgruppen nu?

Fick bara veta vad för slags vaccin jag fick och när det är dags för nästa dos. Jisses så fort allt gick, som ett löpande band.

karinafp 2021-05-05 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 438457)
Tack Kimmen!
Jag kommer inte ihåg vilken blodgrupp jag har. Undrar om man kan ta reda på det?

När man blir gravid kollas blodgruppen upp på MVC. Det är viktigt att få veta, eftersom det kan ställa till med stora problem om barnet i magen har en annan blodgrupp.

Karin

Riitta 2021-05-05 17:52

Jag har blodgrupp B+, men det står aldrig något om den, när dom skriver i tidningarna :-)

Riitta

Kajja 2021-05-05 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av karinafp (Inlägg 438505)
När man blir gravid kollas blodgruppen upp på MVC. Det är viktigt att få veta, eftersom det kan ställa till med stora problem om barnet i magen har en annan blodgrupp.

Karin

Tack för info Karin! Denna sjukvård vi har är fantastisk klapp_klap
För min del skulle en graviditet nog innebära sittning i Malous TV-soffa och rubriker på löpsedlarna. "Kajja mor vid 60 -Nu är det slut på resandet"flabb_flabflabb_flab

När jag tar blodprov nästa gång ska jag ialla fall fråga för det är ju bra att veta.
/ Kajja bye_bye

Faestis 2021-05-05 21:36

Tänk att det kanske kan vara bra att vara en negativ nolla! :Dflabb_flab

Jag minns inte heller vad jag är för blodgrupp, men jag vet att Covid inte är ett kul virus!

//Faestis

Kajja 2021-05-05 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Faestis (Inlägg 438512)
Jag minns inte heller vad jag är för blodgrupp, men jag vet att Covid inte är ett kul virus!
//Faestis

Nä det ska gudarna veta!! Jag som tycker om rött vin känner knappt nån skillnad på druvorna längre och vinet har en mycket hög jordig smak. Kan även ha denna jordiga smak..eller järnsmak i munnen lite då o då. Måste salta o krydda maten xtra mycket för att det ska smaka nåt överhuvudtaget.
10 månader sen man drabbades...
Energin har minskat och man känner sig inte riktigt som förr...men annars är det bra😊
/ Kajja bye_bye

Catlady 2021-05-05 22:17

Kajja, sen sägs det att om man bär "foliehatt" får man inte heller covid! Den sprids ju tydligen av 5-G masterna.... Så har vi de som säger att covid inte finns utan det är lögn..... Och så var det microchippet i vaccinet för att kontrollera oss alla.... LOL LOL så mycket galenskap det finns där ute bland människorna ! :D
Catlady, som verkligen undrar hur en del folk tänker(eller inte tänker ;) )
PS: hoppas du får tillbaka smaken på riktigt snart!

Kajja 2021-05-05 22:29

Catlady, ja än är inte sista stollen född!
Hade önskat att de hade sett när ambulansen hämtade min man här hemma i juli!!
Hoppas dessa dårar har smittat varandra under deras idiotiska demonstration!
/ Kajja bye_bye

Netwolf 2021-05-06 07:45

Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 438514)
Jag som tycker om rött vin känner knappt nån skillnad på druvorna längre...

Fast ska man se nåt positivt, kan du ju inhandla det billigaste rödtjutet. ;)

Faestis 2021-05-06 14:28

Hm.... nej Smakförändringarna är inte kul!! Nu påbörjar jag min femte vecka med Covid och mår mycket bättre, men ändå kommer de mystiska smakerna fram i bland. ALLT smakar otäckt beskt, som det vita i en citron eller plåt.... Jag hoppas slippa de smakerna snart. Nu jobbar jag på att hitta igen ork o energi som bara helt plötsligt är helt borta. Otäckt!!
Jag vill uppmana alla som ev. tvekar ang vaccinet - gör det!! Ta vaccinet, det är allas vårt ansvar!!

//Faestis

Kalimera 2021-05-06 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av Faestis (Inlägg 438536)
Jag vill uppmana alla som ev. tvekar ang vaccinet - gör det!! Ta vaccinet, det är allas vårt ansvar!!

Det verkar rulla på ganska bra nu. Faktiskt!

naxoss 2021-05-06 18:50

Är visst lite sen i denna Gallupundersökning..... Jag har 0 nånting. Hade en enkel variant av Corona i somras. Idag fick jag min första vaccindos. Västra Götaland är på 55± nu. De verkar jobba på bra här nu tycker jag !
Har fortfarande bokningen kvar den 6 juni. Fyra veckor på Naxos, eventuellt Donoussa också. Får se hur det utvecklar sig.

Lena

RAN 2021-05-06 20:19

Idag har jag fått min första vaccination. Så glad och tacksam
Barnbarnets undran: ”Varför har du fått spruta”
Jo, så att jag kan kramas igen
”Yes _B-ananaYes _B-anana”
RAN:)bye_bye

kimmen 2021-05-06 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av naxoss (Inlägg 438549)
Idag fick jag min första vaccindos...
...
Har fortfarande bokningen kvar den 6 juni. Fyra veckor på Naxos, eventuellt Donoussa också. Får se hur det utvecklar sig.

Men.... då ska du ju ta din andra dos om sex veckor från idag - och då planerar du att vara på Naxos.
Det blir svårt... :confused:Ang_elx:)

/kimmen

Marco 2021-05-06 21:18

Fick också min första dos idag och det var med en känsla av upprymdhet som man gick därifrån, och 4 juni bär det iväg till Kreta för 2 sköna veckor i Chora Sfakion. :)

Netwolf 2021-05-07 08:05

Citat:

Ursprungligen postat av RAN (Inlägg 438550)
Idag har jag fått min första vaccination. Så glad och tacksam
Barnbarnets undran: ”Varför har du fått spruta”
Jo, så att jag kan kramas igen
”Yes _B-ananaYes _B-anana”
RAN:)bye_bye

Ja, det har jag oxå hört. En biverkning är att man insjuknar i kramsjuka :D;)

/Netwolf

Kalimera 2021-05-07 10:29

Grattis alla vaccinanter! klapp_klap

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:15.