Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Jag har bestämt mig! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=7414)

inkfish 2007-01-20 12:54

Sv: Jag har bestämt mig!

Äh, choklad och cig är ju inte gott. Choklad och lakrits ska det vara!

Zanét 2007-01-20 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 70972)
Rödvin hade jag inte ens vågat lukta på, det är så förbaskat förknippat med rökning.

Det var jag också lite rädd för men det har inte varit lilla minsta problem att dricka vare sig vin eller ouzo :D

//Zanét bye_bye

Lissi 2007-01-20 13:52

Du ser Zanet; Livet ÄR inte slut för att Du slutat röka;) ;) _B-anana

Lissi - full av beundran!

kari 2007-01-21 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 71442)
Absolut! Jag beställer tröjor på måndag! Vad heter "Jag slutade röka tack vare Kalimera"? :D

flabb_flab flabb_flab flabb_flab

bye_bye Kari - som gir en klapp_klap klapp_klap klapp_klap i dag og til Helen og Zanet :D

Hellen 2007-01-22 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 71711)
bye_bye Kari - som gir en klapp_klap klapp_klap klapp_klap i dag og til Helen og Zanet :D

Tackar! Är nu inne på tredje veckan!!!
// Helén

Hjalta99 2007-01-22 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av Zanét (Inlägg 70189)

Hjalta99 - oavsett om du lagt cigaretterna eller inte så finns där ju en viss mental bearbetning inom dig eller hur? Berätta gärna hur det gått dessa dagar!

//Zanét bye_bye

... Jag är på gång...! Började förbereda mig i helgen och idag har jag, sen i morse 04.45 när jag klev upp till nu när kl är 19.50, endast trillat dit på fem ciggar! klapp_klap Det är stort ska ni veta! Jag fick lite väl mycket inspiration förra gången och det gick för fort :rolleyes: så jag hängde inte riktigt med :o . Men skam den som ger sig!
Nu har jag bestämt att den här veckan får bli nertrappningsvecka för att senast måndag nästa vecka vara rökfri. Jag ska inte använda mig av varken plåster, tuggummi eller tabletter så jag har laddat upp med morötter och apelsiner på jobbet. En kollega har gjort en liten "kalender" där jag ska fylla i antalet så jag verkligen kan SE hur det går. Nåja, det får ta den tid det tar men hoppet lever ju att jag ska klara av det.

Eva

Hellen 2007-01-22 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av Hjalta99 (Inlägg 71820)
... Jag är på gång...! Jag ska inte använda mig av varken plåster, tuggummi eller tabletter så jag har laddat upp med morötter och apelsiner på jobbet.

Jag önskar dig all Lycka till, vill bara tala om att det inte är farligt med hjälpmedel, titta vad Inkfish skrev om krycka...
Jag menar inte att man inte skall lägga av tvärt, men jag har verkligen bestämt mig och har all tänkbar uppbackning och mentorer både hemma och på jobbet och jag är jätteglad för att nicotugg finns, är nu efter drygt 14 dagar nere på 4-5 st/dag

// Helén- som idag belönade dottern med en jacka för 1200kr utan att blinka. Det är hon värd! Hoppsan, hur ska det bli med den planerade extra resan till Grekland, det återstår att seAng_elx flabb_flab

Elisabet 2007-01-26 09:27

En intresssant artikel om hjärnan och rökning

inkfish 2007-01-26 12:41

Vad bra att du ger dig på det igen, Hjalta99! Vi håller tummarnaklapp_klap

Abi 2007-01-26 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 72366)
Vad bra att du ger dig på det igen, Hjalta99! Vi håller tummarnaklapp_klap

_B-anana Ja, heja på!

bye_bye Abi

Zanét 2007-01-27 09:54

Citat:

Ursprungligen postat av Hjalta99 (Inlägg 71820)
Nu har jag bestämt att den här veckan får bli nertrappningsvecka för att senast måndag nästa vecka vara rökfri.

Håller tummarna hårt för dig :D

Imorgon kväll har jag varit rökfri i 3 veckor och går sålunda in på den 4:e veckan klapp_klap och Nicorette Microtabs har jag inte använt alls de senaste 4 dagarna men har de alltid med mig om ifall att... _B-anana

//Zanét bye_bye

Hellen 2007-01-27 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av Zanét (Inlägg 72471)
och Nicorette Microtabs har jag inte använt alls de senaste 4 dagarna men har de alltid med mig om ifall att... _B-anana
//Zanét bye_bye

Kör hårt Eva! Det funkar!

..och Zanét, vad härligt att slippa Micro Tabs, själv håller jag mig på 4-5 tuggumi per dag och det är jag nöjd med.

// Helén

Zanét 2007-01-27 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 72474)
själv håller jag mig på 4-5 tuggumi per dag och det är jag nöjd med.

Det ska du vara jättenöjd med tycker jag flabb_flab Bra jobbat och tack för att du lärde mig räkna ;)klapp_klap

//Zanét bye_bye

Eva L 2007-01-27 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av Zanét (Inlägg 72476)
Det ska du vara jättenöjd med tycker jag flabb_flab Bra jobbat och tack för att du lärde mig räkna ;)klapp_klap

//Zanét bye_bye

Roligt att det går så bra. Nu är den värsta perioden över och du kan börja njuta av alla positiva effekter av ett rökstopp. Själv slutade jag för många år sedan och var under ett antal år enbart feströkare men sedan 1992 blir det inte längre några festcigaretter.

Eva

Hellen 2007-01-27 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Zanét (Inlägg 72476)
//Zanét bye_bye

Nu går vi snart in i månad två!!!
// Helén- som idag skall äta ute, för första gången på länge, som rökfri.

inkfish 2007-01-27 13:27

Då får du ju nytta med en av de STORA fördelarna med att inte röka: man slipper förstöra en god middag ute med stress över att man inte får rökaklapp_klap

Hellen 2007-01-30 21:35

ZANÉT!

Nu är det allt ett bra tag sedan vi dunkade oss i ryggen_B-anana

// Helén

Zanét 2007-01-30 23:33

HELÉN!

Här kommer en dunk tillbaka _B-anana

//Zanét bye_bye
Snart 4 hela rökfria veckor klapp_klap

inkfish 2007-01-31 13:40

Ni är otroligt duktiga!klapp_klap

Marianne 2007-01-31 23:43

Grattis! So far so good!klapp_klap klapp_klap klapp_klap
Verkligen strongt - häng i, ni kommer aldrig att ångra er!bye_bye

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:00.