Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Covidtestning (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43836)

Kajja 2020-11-05 16:54

Sv: Covidtestning

Yess, yess..provsvar kom idag och jag
har antikroppar_B-anana_B-anana
Bästa presenten!!🙏
/ Kajja bye_bye

Kalimera 2020-11-05 16:57

Grattis! klapp_klapklapp_klapklapp_klap

piam 2020-11-05 17:44

Grattis Kajja🥳
Ta dig ett🍷Å fira

Pia

mst 2020-11-05 18:03

Så skönt! Stort grattis 💙
Minns när jag fick mitt svar, en oerhörd lättnad!

nickelena 2020-11-05 20:12

Gött för er båda Kajja!fb_gilla Kram på er bye_byeLena

naxoss 2020-11-05 20:31

Grattis 💐🎉🌻

Lena

Kajja 2020-11-05 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av piam (Inlägg 433715)
Grattis Kajja🥳
Ta dig ett🍷Å fira

Pia

Tack alla!
Jo här har det firats både det ena å det andra idag;)🍾🥂
/ Kajja bye_bye

Netwolf 2020-11-05 21:10

Lyllos dig, Kajja! Nu kan ni gå runt as usual 😀

KR 2020-11-05 21:34

Härligt Kajja!
//
KR

LaRose 2020-11-05 23:37

Härligt!!

Kajja 2020-11-11 15:47

Extra nyhetssändning nu på 4an angående coronaläget! Statsministern ska tala:eek::eek:
Äntligen kommer regeringen ta i med hårdhandskarna, tänker jag.
Och vad får man höra att Löfven har kommit på för lösning..jo att nu (jäklar) ska krogarna inte få sälja alkohol efter kl. 22!!?? Skojar dom?! Var det allt?!
Nu måste väl fler strikta restrektioner sättas i verket. Det behövs ju tydligen förbud för att vissa ska förstå allvaret. Och de befintliga "reglerna" som gäller i vissa län borde gälla i hela Sverige. Det är väl NU vi ska få stopp på detta elände och inte dra ut på och förlänga pinan med små försiktiga förändringar.
Nu kokade det till lite här..men var bara tvungen att få ut det__D
Bäst att sätta på kaffet och lugna ner sig lite..
/ Kajja bye_bye

Netwolf 2020-11-11 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 433852)
Extra nyhetssändning nu på 4an angående coronaläget! Statsministern ska tala:eek::eek:
Äntligen kommer regeringen ta i med hårdhandskarna, tänker jag.
Och vad får man höra att Löfven har kommit på för lösning..jo att nu (jäklar) ska krogarna inte få sälja alkohol efter kl. 22!!?? Skojar dom?! Var det allt?!

Statsministern säger att "läget riskerar att bli nattsvart". DET gör mig vettskrämd! :eek:En SVENSK statsminister som uttalar sig i såna hårda ordalag.

I morgon åker jag och bunkrar...

/Netwolf

malou 2020-11-11 23:58

Jeg trodde dere i Sverige hadde få restriksjoner. Så feil kan man ta. Det er det inntrykket jeg har fått ved å lese om alle som reiser, som lever normalt.

Her i Oslo e r det beksvart. Alle piler peker ned. snyft_drop Smitten øker. Alkoholservering på restauranter er inntil videre forbudt. Treningssentre er stengt. Svømmehaller er stengt. Man kan møtes ute, i friluft opptil 20 personer - med avstand. Hjemme skal det maks være 10 personer. Matbutikkene er åpne, man skal ha på maske. På heisdøren har det siden april hengt plakat med oppfordring å vente dersom heisen er opptatt av andre. Får bare tåle og være solidariske....savner teater og kino og mye mer. Har ikke vært på restaurant mer enn en gang siden mars :mad: Å bo alene blir en utfordring i krisetider.

I morgen må jeg på apoteket for å hente medisiner. I likhet med Pia trenger jeg nye briller. Og diverse annet. Å ta buss er ikke aktuelt, heller ikke taxi.bye_bye

Hadde noen for ett år siden sagt at det var sånn livet skulle bli, hadde jeg bare ledd. Zalo er min venn :D Nå er det normalt :D å vaske visakort og dørnøkler.

Kajja 2020-11-12 00:01

Jag tror vi beställer hemkört!
Då vet man vad man får:D
Smakade på en "specialare" från Cypern igår.
En apelsinlikör som bara kostade 8,90€ Min ekonomiska far var så stolt att få bjuda på denna inhemska dryck. Det får han aldrig göra mera!!
Det var det värsta jag någonin druckigt!!
Jag var tvungen att ta munspray och halstabletter för att få bort den hemska finkelsmaken:eek:
/ Kajja bye_bye

malou 2020-11-12 00:45

Janne; diverse forsøk på å redigere/fjerne duplikat av ovenstående post, mislyktes....:D :o Kan du plukke bort det ene ?

Kajja 2020-11-12 09:02

Jag måste ventilera lite till..
Tror regeringen att krogfolket går hem och lägger sig kl. 22 när lokalen stänger?!
Det blir nog en ökning av efterfester i bostäderna istället.
Sitta tätt i soffor och mingla i köken etc.
Sen undrar jag om idrottsklubbarna har nån slags extra immunitet mot coronaviruset🤔
Tankar som flödar så fort man slår upp sina blå..👀
/ Kajja bye_bye

Masse 2020-11-12 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 433874)
Tror regeringen att krogfolket går hem och lägger sig kl. 22 när lokalen stänger?!
/ Kajja bye_bye

Enligt vad man idag kan läsa i lokaltidningen om alkoholstopp efter kl 22.00 så innebär det för i stort sett alla krogar och barer inte att man STÄNGER klockan 22.00. Det innebär att man över huvud taget inte ÖPPNAR klockan 22.00 vilket annars är normalt på de flesta uteställen. D v s verksamheten upphör.

Och det kanske är något som är nödvändigt om det är så att kroglivet utgör en stor smittkälla. Det är väl inte orimligt att man får avstå från att gå på krogen för ett tag framöver om det är viktigt för att hejda pandemin, även om inte krögarna tycker så. Om en del av festandet sedan flyttar till hemmamiljö så lär det nog tyvärr bli lite svårare att bemästra det.

Masse

Kalimera 2020-11-12 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av malou (Inlägg 433867)
Nå er det normalt :D å vaske visakort og dørnøkler.

Ja, det är inte klokt!

Citat:

Ursprungligen postat av malou (Inlägg 433870)
Janne; diverse forsøk på å redigere/fjerne duplikat av ovenstående post, mislyktes....:D :o Kan du plukke bort det ene ?

Borta. :)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:16.