Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Kalispera-tröjor (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=4733)

ENIAC 2006-06-26 18:48

Sv: Kalispera-tröjor

Vill också ha en Kalispera-tröja!!
När jag nyligen var i Grekland var det en grekisk tant som såg min Kalimera-tröja och tyckte att det skulle stå Kalimera på framsidan och Kalinichta på ryggen. En idé, kanske..?

Eva L 2006-06-26 20:03

Visserligen är svart inte min favoritfärg men det får väl duga. Glöm inte att ta hem ett stort lager av cl 160 så inte många blir utan som förra gången. Den är väldigt stor i storleken så small går inte till oss småväxta damer.

Eva

Lissi 2006-06-26 21:20

Oj..
...tänk så LÄCKERT det vore med slimmade blå linnen på dagen med KALIMERA och så svarta kvällslinnen med KALISPERA!
Så lätt det skulle bli att packa!!!:D
Badlakan också förstås!

Lissi - snart dags att packa!

ENIAC 2006-06-26 22:14

Håller med Lissi! Figursydda dammodeller hade inte varit fel! Top med v-ringning och insydd i midjan, samt lagom slimmade linnen.
Varför inte en Kalimera-badge som man kan sy fast på ryggan också? När det är blåsigt på färjorna (och tröjorna inte syns under jackor o dyl) kan man känna igen andra kalimeror genom att kolla på ryggan :D

Eva L 2006-06-27 06:34

Gärna linne det skulle jag använda under resan. Tröjan hade jag bara en gång för att Arne skulle fota men det glömde vi. Jag tycker att modellen den har är mer klädsam på herrar än på damer.

Eva

Klick 2006-07-06 14:35

Hej!
Jag tycker att det var en rolig idé. Jag är helt klart intresserad.

Ia 2006-07-06 20:45

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av inha
dum fråga kanske, men vad är det för skillnad mellan Kalmiera-tröjan och Kalispera-tröjan? :confused:

Kalimera betyr god dag/morgen (brukes om morningen og formiddagen) , mens Kalispera betyr god ettermiddag/god kveld.....Altså om man vil ha på sin trøye om kvelden så passer det bedere at det står Kalispera på trøya :)

Ia_B-anana

Hena 2006-07-06 22:21

Jag kan oxå gärna tänka mig ett linne... eller två.... flabb_flab Både Kalimera och Kalispera.. Kan ju vara bra att ha ett av varje, minst! flabb_flab

Nicke 2006-07-12 20:19

Usch vad tiden är lång när man väntar:eek: ,var blir vecka 29 av:confused: .

Nicke

Kalimera 2006-07-19 11:03

Igår kom tröjorna, de är skitsnygga! Upplagan är begränsad så det är först till kvarn som gäller. Det går inte att beställa här i forumet, beställningsformulär kommer på Kalimera senare under dagen.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/kalispera_01.jpg

http://www.kalimera.se/bilder/forum/kalispera_02.jpg

Eva L 2006-07-19 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av Eva L
Tröjan hade jag bara en gång för att Arne skulle fota men det glömde vi. Jag tycker att modellen den har är mer klädsam på herrar än på damer.

Eva

Nog fotade Arne alltid när tröjan fick värma mig under båtresan från Fourni till Samos. Kanske bra med svart som värmer ännu bättre.

Eva

ENIAC 2006-07-19 11:21

Snygg tröja, Janne! klapp_klap Hoppas jag hinner först till kvarnen... :rolleyes:

Moster 2006-07-19 13:15

Yes! Beställningen är gjord nu till sambon o mig flabb_flab
Moster

Masouraki 2006-07-19 13:21

Jag har också beställt min tröjaklapp_klap klapp_klap
Ska ha på mig den nästa månad i Grekland_B-anana

ENIAC 2006-07-19 13:32

Tröjorna är beställda! klapp_klap Nu har jag tre tröjor; en ljusblå, en mörkblå och en svart. Lätt att packa :D

Netwolf 2006-07-19 13:35

Nu har även jag beställt Kalisperatröjor. Nu väntar jag på pyjamasen "Kalinichta":D

/Netwolf

Masouraki 2006-07-19 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf
Nu väntar jag på pyjamasen "Kalinichta":D

/Netwolf

Den väntar jag också på;) :D
Helst i rosa:p :)

Moster 2006-07-19 14:02

Jag kan tänka mig ett nattlinne. Gärna i någon Greklandsblå färg ;) Eller varför inte i någon annan häftig färg?

Moster :)

martinifk 2006-07-20 00:28

2,5 timme innan avfärd mot Arlanda beställde min pappa Gäddan en Kalispera tröja åt mig som jag kan ha på Samos i september:rolleyes:

Martinifk

KosAnn 2006-07-20 09:20

Jag ser fram emot ett rosa Kalimera-linne/topp. Jag har längtat efter lite mer kvinnliga former på tröjorna, hoppas att det går att köpa snart. (jag älskar rosa!) :p :o

Janne! Det är inte lätt att vara alla till lags, men det är ju så roligt med dessa tröjor som det står Kalimera på. :D Man får massor av spontana kommentarer från människor man känner och inte känner. bye_bye
Annika/Göteborg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:11.