Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Karpathos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=16)
-   -   En ö i utkanten av allt (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=44754)

Fältjäntan 2021-09-06 12:40

Sv: En ö i utkanten av allt
 
Jaaaa, nya Kalimeratröjor!!! Beställer genast om dom kommer⁵

Fältjäntan 2021-09-06 12:42

Sv: En ö i utkanten av allt
 
Jaaa, nya Kalimeratröjor, beställer genast om dom kommer
Kerstin
fb_gilla

kjulin 2021-09-06 21:49

Sv: En ö i utkanten av allt
 
Kan de beställas till Finland om de kommer till skott?

Kalimera 2021-09-07 09:45

Sv: En ö i utkanten av allt
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 441719)
Jag har fyra tröjor kvar, som jag flitigt använder. Det kanske är högt antikvärde på dom nu, trots att dom är slitna!

Härliga bilder Birgitta! klapp_klap

Jag får fundera i vinter på det är med nya tröjor. :)

Masse 2021-09-07 09:54

Sv: En ö i utkanten av allt
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 441740)
Jag får fundera i vinter på det är med nya tröjor. :)

Gör så! Jag anmäler mig också till intresselistan.

Masse

Kalimera 2021-09-08 13:44

Sv: En ö i utkanten av allt
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 441743)
Gör så! Jag anmäler mig också till intresselistan.

fb_gilla

karinafp 2021-09-12 18:20

Sv: En ö i utkanten av allt
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 441680)
Den stora missen var en ställe i Pigadia, där man serverade oätlig mat i papperspaket. Ladokolla hette det. Inte ens vinet var drickbart. Undvik!
/Netwolf


Det har vi undvikit sedan det öppnade, av rent personliga skäl. Där låg tidigare To Goniakon, en klar favorit för intag av en snabb lunch. De hade ett flertal olika gyrosrätter som Fred botaniserade bland, och så Davids och min favorit, suveränt goda bacon cheeseburgare med stekt ägg. Vi längtade efter dessa burgare hela året och så sist när vi kom ner fanns inte stället kvar! Och det som hade kommit dit i stället serverade inte ens lunch! Det var ett stort ingrepp i våra rutiner, så vi har inte ens prövat att gå dit. Bojkott var ordet! :cool:

Sen upptäckte vi att ägaren till To Goniakon hade köpt upp El Greco, så där kan vi träffa Aggeliki och Nikos igen. De har dock inte kvar äggburgarna …

Karin

Netwolf 2021-09-14 16:39

Sv: En ö i utkanten av allt
 
Citat:

Ursprungligen postat av karinafp (Inlägg 441925)
Sen upptäckte vi att ägaren till To Goniakon hade köpt upp El Greco, så där kan vi träffa Aggeliki och Nikos igen. De har dock inte kvar äggburgarna …

Så lustigt. Vi stannade med bilen, vid ett av supermarketerna och passerade då förbi El Greco. På trappan upp till restaurangen, står två äldre herrar (de var säkert yngre än mig :rolleyes:) och frågade om vi ville äta. Vårt nekande svar, möttes med hjärtliga hälsningar att vi var välkomna en annan gång. Goa gubbar, som vi säger i Göteborg.

Senare på kvällen, var vi vid gågatan och tog en drink på ett ställe. Den trevlige unge mannen som serverade oss där, var väldigt pratsam. Han frågade varifrån vi kom, var vi bodde etc. Sen frågade vi honom om han var karpathian vilket han var och sen berättade han att han studerade i Berlin, men var hemma nu under sommaren. Hans familj bodde där i Pigadia och mamman jobbade som kocka. Vi frågade om han gillade att jobba som servitör och han svarade att det var kul. Han hade lärt sig mycket av sin pappa som också jobbade som servitör i byn. Av en händelse frågade jag var han jobbade och han svarade - El Greco! :p

/Netwolf

Masse 2021-09-14 17:10

Sv: En ö i utkanten av allt
 
Du bekräftar ju att de gamla ordstäven fortfarande gäller ......

"Äpplet faller inte långt från äppleträdet"
eller
"Sådan far sådan son"

:) Masse


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT