Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Tilos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=105)
-   -   Tilos i augusti? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=37269)

Lissi 2014-11-14 11:35

Sv: Tilos i augusti?

Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 347488)
Äsch då, det gäller hela Grekland, jag är inte knusslig :)

,

Nä, det är ju inte vi heller! Fast nu börjar vi bli lite bekväma och orkar inte ha FÖR långa och bökiga transporter innan vi kommer fram....Du som bor så nära flygplatsen i väst, finns det direktflyg till Kos därifrån?
Fel tråd, men ett snabbt svar kanske går att få?:o

Lissi

inkfish 2014-11-14 11:55

Kort svar: Ja, det var borta i några år men är tillbaka igen. Apollo. :)

inkfish 2014-11-14 11:58

... Och Fritidsresor, visar det sig.

Lissi 2014-11-14 12:07

TACK!

Lissi

Maggy 2014-11-14 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Deia (Inlägg 346979)
Hur är Tilos i slutet av augusti?
Massor av turister eller lagom lugnt......

:eek: den här tråden har visst "spårat ur" alldeles från din egentliga frågeställning flabb_flab ...hoppas verkligen att du kunnat ta till dig det du undrade över...:o ...vill verkligen rekommendera dig att åka till ljuvliga lilla Tilos! Fantastisk miljö, supertrevliga människor av alla möjliga nationaliteter och god mat...en "höjdarö" helt enkelt...och...inte "besvärande" många turister framåt hösten _B-anana ...härlig stämning...helt enkelt!

bye_bye / Maggy

Deia 2014-11-15 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 347525)
:eek: den här tråden har visst "spårat ur" alldeles från din egentliga frågeställning flabb_flab ...hoppas verkligen att du kunnat ta till dig det du undrade över...:o ...vill verkligen rekommendera dig att åka till ljuvliga lilla Tilos! Fantastisk miljö, supertrevliga människor av alla möjliga nationaliteter och god mat...en "höjdarö" helt enkelt...och...inte "besvärande" många turister framåt hösten _B-anana ...härlig stämning...helt enkelt!

bye_bye / Maggy

Tack för info Maggy!
Det låter som min typ av ö :).

Maggy 2014-11-15 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av Deia (Inlägg 347573)
Tack för info Maggy!
Det låter som min typ av ö :).

fb_gilla Vad roligt! Önskar dig en riktigt härlig resa när det är så dags :o

bye_bye / Maggy

Gita 2014-11-16 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 347481)
När jag är i Grekland spelar nationalitet ingen roll, det är människor som delar min syn på Grekland som jag dras till. Oavsett om de är italienare, norrmän, ryssar eller svenskar. Det första som går bort är folk som gnäller på Grekland. Då går jag någon annanstans. Kärlek gränsande till religion ska det vara flabb_flab

Förlåt att vi babblar, Deia! Men Det som Inkfish skriver, det stämmer, nationalitet är ovidkommande. Många som kommer till små öar dit det är lite bökigt att komma till har ju kommit dit för att de är nyfikna på ön. Det är inte alltså inga "partymänniskor" eller folk som vill "ha det så som man har det hemma", som vill äta svensk mat tex som åker dit. Och det där men kärlek gränsande religion - den känslan delar jag! flabb_flab

Tilos i mitt <3

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:28.