Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Dodekaneserna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Kari i Dodekaneserne - høsten 2012 (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=31724)

Lissi 2012-11-02 23:16

Sv: Kari i Dodekaneserne - høsten 2012

ÅH vilket liv!!! Fortsätt njut! Vi glädjer oss här hemma bara av att läsa!
KRAM till er båda
Lisa och Claes

Astri 2012-11-02 23:57

Så fantastisk heldige dere er med været! Fortsett med å nyte tilværelsen:D. Kristinas rum er absolutt ett fantastisk sted å boklapp_klap.
Astribye_bye

maji 2012-11-03 00:04

Re: Sv: Kari i Dodekaneserne - høsten 2012

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 290157)
En liten hilsen i kveld, her på "KRISTINAS RUM" ( i Gamlebyen på Rhodos)har vi en velfungerende Wifi :)
Jeg sitter ute og skriver, og dere som har bodd her vet hvilken DEILIG OASE dette er!
Vi NYTER både stedet og det herlige været vi er så heldige å ha, og har hatt hittil :)

Det er ingen hemmelighet at jeg ikke er spesielt glad i Rhodos BY, men jeg "tok sjansen" på dette oppholdet fordi jeg tror at november h e r på fine Kristinas Rum, kombinert med Rhodos gode klima blir veldig bra ;):)

Og, fortsatt er det 22 grader nå, en l u n kveld, kun en liten bris, antrekket kunne vært "ingenting" ;) - men e r shorts og singlet :)
- kan man annet enn å N Y T E ? :D
Det er nesten ikke til å tro at prognosene sier samme gode temperaturer/vær mer enn en uke framover :)

Jeg har ikke fortalt noe fra langferien vår på en stund, vi var på Chalki sist jeg skrev (21.10).
Selv en så lang ferie som nær 8 uker kommer til å forsvinne raskere enn ønsket ser det ut til, i morgen er vi halvveis, m e n vi kan jo ikke klage:)

Forrige tirsdag reiste vi videre fra Chalki, øya som var ny for oss, og som vi kom til å like så spesielt godt :)

Vi reiste derfra med "Dodekanissos Pride" via Tilos, Nisyros og Kos til vårt neste reisemål som var Pothea :)
På Kalymnos hadde vi ikke vært på 17 år. så det var jo på tide å reise tilbake!
Det er en s t o r kontrast mellom lille Emborios på Chalki og Pothea!
Men det går veldig godt an å l i k e to s å forskjellige steder :)

Vi synes Pothea er en veldig fin og sjarmerende by/stad og likte oss kjempegodt:D
Byen/staden ville uansett ha vært fin, men å BO så BRA som vi gjorde, sentralt, men likevel stille og godt, i en fin og trivelig leilighet med fantastisk fin utsikt DET gjorde oppholdet vårt e k s t r a bra :D

Tusen Takk til deg, Monica, som formidlet kontakten med Dimitris :D
- slik at vi fikk leie av han :) Det var veldig koselig å bli kjent med dere :D

Målet med oppholdene våre i Hellas er ikke å se a l t der vi befinner oss, men også å "kjenne at vi er til" :) - d e t gjør man ikke s å godt noen andre steder enn i Hellas .... synes vi :)

Men, det er klart vi ser oss om! Vi er på farten og går mye, ellers brukte vi buss flere ganger på Kalymnos, det fungerte fint :)

Vi skulle gjerne vært lenger i Pothea, så vi kommer tilbake !!!! :)
Etter ei fin uke med mange og positive inntrykk, reiste vi videre til Rhodos der jeg allerede i januar booket det fine studioet vi bor i for november måned :)
- nå ble det fra 30.10 - 27.11 istedet, de tre siste dagene i november skal vi være i Athen:)

bye_byeKari

Åh, jag är där! Kristinas rooms i november, sitta på altanen och kika på båtarna:rolleyes:Jag och min man var där i november 2010. Satt ute varje morgon i 14 dagar och åt frukost med den fina utsikten. Hälsa Ann-Kristin från Ing-Marie & Kenth. Och gör ett besök på tavernan Ton Megaston och ät av Yiotas goda mat. Lyckliga du!
//majibye_bye

Monica P 2012-11-03 07:39

Sv: Re: Sv: Kari i Dodekaneserne - høsten 2012

Välkomna tillbaka, Kalymnos ligger kvar. Det var trevligt att träffas och fint att er vecka här blev bra.

kari 2012-11-11 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Monica P (Inlägg 290172)
Välkomna tillbaka, Kalymnos ligger kvar. Det var trevligt att träffas och fint att er vecka här blev bra.

Takk :)
- hils så mye til mannen din ( vet ikke hvordan navnet skrives :o) og til Dimitris bye_bye

kari 2012-11-11 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av maji (Inlägg 290167)
Åh, jag är där! Kristinas rooms i november, sitta på altanen och kika på båtarna:rolleyes:Jag och min man var där i november 2010. Satt ute varje morgon i 14 dagar och åt frukost med den fina utsikten. Hälsa Ann-Kristin från Ing-Marie & Kenth. Och gör ett besök på tavernan Ton Megaston och ät av Yiotas goda mat. Lyckliga du!
//majibye_bye

Da v e t du akkurat hvordan vi har det, maji :D

Jeg skal hilse så mye tilbake til dere fra Ann Kristin :)

På Ton Megaston har vi vært noen ganger nå, og maten er v e l d i g god :p
Men, det blir fort f o r mye mat når man spiser der, man får jo ikke kun det man bestiller :D
Mye er stengt her nå, og d e t trives vi v e l d i g godt med ;)
Yiota og Dimitris stenger 17.nov, innen det blir det nok et par besøk til :)
Men vi spiser godt flere steder og, på To Steno feks :)
De sa de skulle ha oppe hver kveld framover, men da vi var der for å spise middag i går kveld var det stengt:confused: - så ble det To Megaston i g j e n bye_bye

kari 2012-11-11 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Astri (Inlägg 290165)
Så fantastisk heldige dere er med været! Fortsett med å nyte tilværelsen:D. Kristinas rum er absolutt ett fantastisk sted å boklapp_klap.
Astribye_bye

:D - takk, Astri!

- vi n y t e r, og.... vi vet litt om været hjemme..., ikke mye å rope hurra for vel?
Deilig å kunne drømme om MAI og Kalymnos tenker jeg bye_bye

kari 2012-11-11 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 290164)
ÅH vilket liv!!! Fortsätt njut! Vi glädjer oss här hemma bara av att läsa!
KRAM till er båda
Lisa och Claes

Takk :D Og- her kommer klemmer tilbake, Lisa :)

Vi n y t e r fortsatt, deilige dager, men de siste kveldene har vært kjøligere pga vind, i går kveld måtte det en jakke til, ingen ulykke akkurat ;)

Håper dere fortsatt trives like godt i den nye leiligheten:)

- og du har t o Tinosreiser å drømme om/se fram til har jeg fått med meg klapp_klap
Krysser fingrene for at det "ordner seg" med SAS! - for deres/alles skyld

Vi, f.eks kan få en enda lenger ferie, vi skal ( etter planen) fly hjem med SAS 30.11 bye_bye

Kalimera 2012-11-12 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 290692)
Mye er stengt her nå, og d e t trives vi v e l d i g godt med

Om du visst hur avundsjuk jag är. Jag skulle också vilja se Rhodos stad, framför allt den gamla delen, utanför turistsäsongen. Njut åt mig också. :)

kari 2012-11-12 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 290707)
Om du visst hur avundsjuk jag är. Jag skulle också vilja se Rhodos stad, framför allt den gamla delen, utanför turistsäsongen. Njut åt mig också. :)

Vi nyter gjerne litt for deg og, Janne :D
- det er virkelig spesielt å vandre omkring her i Gamlebyen på denne tiden av året :)

Kalimera 2012-11-15 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 290741)
- det er virkelig spesielt å vandre omkring her i Gamlebyen på denne tiden av året :)

Hoppas att du fotar mycket. Det vore intressant att se turistgatorna utan turister och stängda affärer och restauranger. :)

kari 2012-11-15 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 290945)
Hoppas att du fotar mycket. Det vore intressant att se turistgatorna utan turister och stängda affärer och restauranger. :)

Det skal du få se :-)
- og nå har vi nettopp kommet "hjem" fra Lindos. Det var helt stille der og, dvs da det kom turister fra cruiseskip åpnet butikkene og damene med duker satt langs veien opp til Akropolis som de bruker!
MEN den fine stranda hadde vi helt for oss selv den første dagen, i går og i dag var vi 4-5 stykker :D GOD plass med andre ord ;-) - og det beste :
Det har vært varmt og helt vindstille, krystallklart og lekkert vann, 23gr:)

For at dette ikke skal bli kun "halleluja";-)
- sola forsvinner tidlig på denne tida, og det var noen grader kjøligere om kvelden i Lindos, enn her inne i Gamlebyen.
Men bare utsikten var verdt det, vi så utover hele byen, Akropolis og havet :-)

Monica P 2012-11-15 18:05

Fortsätt att njuta, Kari! Ladda batterierna med sol och hav och skön stämning.

Mats Fredsson 2012-11-15 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 290967)
Det skal du få se :-)
- og nå har vi nettopp kommet "hjem" fra Lindos. Det var helt stille der og, dvs da det kom turister fra cruiseskip åpnet butikkene og damene med duker satt langs veien opp til Akropolis som de bruker!
MEN den fine stranda hadde vi helt for oss selv den første dagen, i går og i dag var vi 4-5 stykker :D GOD plass med andre ord ;-) - og det beste :
Det har vært varmt og helt vindstille, krystallklart og lekkert vann, 23gr:)

For at dette ikke skal bli kun "halleluja";-)
- sola forsvinner tidlig på denne tida, og det var noen grader kjøligere om kvelden i Lindos, enn her inne i Gamlebyen.
Men bare utsikten var verdt det, vi så utover hele byen, Akropolis og havet :-)

Ojoj.... sitter man här och längtar tillbaka till härliga Grekland?
Tack för att du "plågar" oss med dina trevliga rapporter! klapp_klap
//Mats

malou 2012-11-15 23:24

Samme her flabb_flab. Fint å følge dere, Kari, og samtidig få noen ideer om hvor neste års høst kan tilbringes for egen del. Man vet jo aldri hvor man havner, eventuelt hvor lenge - så lang tid på forhånd er det bare en ting å si - alt kan skje :D. Pensjonisttilværelsen er ikke nødvendigvis ensbetydende med 'fri og frank', men man bare må jo samle på andres opplevelser. Gull verd.

For meg har Rhodos vært et 'ikke-sted' (jada, fordomsfullt), men utenfor sesongen høres byen herlig ut.

Ha det fortsatt bra bye_bye

kari 2012-11-17 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av Monica P (Inlägg 290969)
Fortsätt att njuta, Kari! Ladda batterierna med sol och hav och skön stämning.

Takk, Monica, jeg lader og nyter for fullt :D
- det burde rekke til en fimbulvinter nå, med alle de gode opplevelsene, solen og varmen bye_bye

kari 2012-11-17 16:18

Citat:

Ursprungligen postat av Mats Fredsson (Inlägg 290979)
Ojoj.... sitter man här och längtar tillbaka till härliga Grekland?
Tack för att du "plågar" oss med dina trevliga rapporter! klapp_klap
//Mats

Takk for koselig tilbakemelding, Mats bye_bye

Riitta 2012-11-17 16:26

Har det regnat på Rodos i dag? På Karpathos har det vräkt ner mest hela dagen!

Riittabye_bye

Kalimera 2012-11-17 16:31

Härligt Kari! Det måste vara fantastiskt att se Lindos, och allt annat i närheten, utan horder med turister. Grattis! :)

kari 2012-11-17 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av malou (Inlägg 290988)
Samme her flabb_flab. Fint å følge dere, Kari, og samtidig få noen ideer om hvor neste års høst kan tilbringes for egen del. Man vet jo aldri hvor man havner, eventuelt hvor lenge - så lang tid på forhånd er det bare en ting å si - alt kan skje :D. Pensjonisttilværelsen er ikke nødvendigvis ensbetydende med 'fri og frank', men man bare må jo samle på andres opplevelser. Gull verd.

For meg har Rhodos vært et 'ikke-sted' (jada, fordomsfullt), men utenfor sesongen høres byen herlig ut.

Ha det fortsatt bra bye_bye

Takk, malou, koselig hvis jeg evt kan bidra din ferie :)
- jeg og bruker "samle" på andres gode opplevelser, og flette inn i feriene våre det jeg vet vil passe meg/oss:)
- og KALIMERA har alltid vært, og er, en "gullgruve" klapp_klap
Vi har nok hatt fordommene for Rhodos felles vi, malou :)
- dvs m i n e har jo forsvunnet nå ;), dvs i l a v sesong ( t i d l i g vår og s e n høst :)
Jeg kommer fortsatt til å unngå Rhodos i sesongen.

At pensjonisttilværelsen ikke er ensbetydende med å være "fri og frank" vet jeg godt!
Vi er veldig takknemmelige over at vi selv e r "frie og franke" nå :D

K o s deg med planlegging, og ha det godt bye_bye

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:47.