Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Ordet är fritt (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hvorfor tar man mat med seg til Hellas? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=24576)

Kicki5 2010-08-06 19:23

Sv: Hvorfor tar man mat med seg til Hellas?

Jajamen, här upp i Norr använder vi ordet, men vi är ju lite eljest. flabb_flab

Yanna 2010-08-06 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av Kicki5 (Inlägg 216522)
Jajamen, här upp i Norr använder vi ordet, men vi är ju lite eljest. flabb_flab

Ni är alltså lite annars... Ang_elx antingen eller liksom...eller bara antingen...eller bara eller..._B-anana:D
Kom att tänka på nåt annat som är speciellt för norrlänningar...o.....jaaaa...o
o-ut, o-in osv.
Som norrlänningen som landade på Arlanda och inte hittade ut, för på ena dörren stid det IN och på den andra OUT! flabb_flab

Kicki5 2010-08-06 20:06

O-ut och o-in använder jag inte. Men o-vare (har inte varit), o-fare (har inte åkt), o-komme (har inte kommit), o-gjort (har inte gjort), o-färdi (är inte klar/färdig, kan också betyda att man har ont någonstans), o-skrivi (har inte skrivit), och många fler........._B-anana

Yanna 2010-08-06 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av Kicki5 (Inlägg 216545)
O-ut och o-in använder jag inte. Men o-vare (har inte varit), o-fare (har inte åkt), o-komme (har inte kommit), o-gjort (har inte gjort), o-färdi (är inte klar/färdig, kan också betyda att man har ont någonstans), o-skrivi (har inte skrivit), och många fler........._B-anana

:DAng_elx fantastiskt!

Lissi 2010-08-06 20:18

Kul tråd...

...Jag älskar nescafé på GREKLANDSSEMESTERN....aldrig nånsin dricker jag det hemma,men i Grekland så hör det liksom till:D

Som sagt...utom Leksandsknäcket till Nikoleta så tar jag inget i matväg med mig.

Bodde jag i Grekland en längre tid så kanske det var annorlunda, men jag TROR faktiskt inte det. Fast hade jag två hushåll , ett grekiskt och svenskt och har man barn som ska äta så blir läget givetvis annorlunda.

Lissi

Yanna 2010-08-06 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 216550)
Kul tråd...

...Jag älskar nescafé på GREKLANDSSEMESTERN....aldrig nånsin dricker jag det hemma,men i Grekland så hör det liksom till:D

Lissi

Lissi jag har druckit Nescafé sedan jag kom hit, inte det bästa jag vet, men det går...i brist på bättre! 250 gr löfbergs lila kostar en 50-lapp!!?? Men jag väntar bara på att någon ska förbarma sig och ta med sig Arvid Nordqvsits Classic FRANSKROST om de ändå ska till Rethymno! _B-anana

Yanna

Titti 2010-08-06 21:33

Coeliakere är nog detsamma som celiaki=glutenallergi. Vilket ju Gita var inne på.

kari 2010-08-06 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av Titti (Inlägg 216566)
Coeliakere är nog detsamma som celiaki=glutenallergi. Vilket ju Gita var inne på.

Ja, du og Gita har rett :) Cøliaki og Celiaki betyr = glutenallergi.

Lissi 2010-08-06 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av Yanna (Inlägg 216552)
Lissi jag har druckit Nescafé sedan jag kom hit, inte det bästa jag vet, men det går...i brist på bättre! 250 gr löfbergs lila kostar en 50-lapp!!?? Men jag väntar bara på att någon ska förbarma sig och ta med sig Arvid Nordqvsits Classic FRANSKROST om de ändå ska till Rethymno! _B-anana

Yanna

ÅH DET vore en anledning nog att återvända till Rethymno, att få lämna några kg Nordqvists Classic:D:D

Lissi

Yanna 2010-08-06 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 216575)
ÅH DET vore en anledning nog att återvända till Rethymno, att få lämna några kg Nordqvists Classic:D:D

Lissi

Lissi, alla anledningar att åka till Grekland är godkända! :D För visst letar man efter dem? Ang_elx

Yanna

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:06.