Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Chaniakusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Nattklubbar i platanias? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=19372)

Kikh 2011-04-17 12:13

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 237452)
Det finns både matlagningskurser och historiska vandringar i Chaniaområdet :rolleyes: Malin

I Vamos, kulturbyn påväg mot Rethymnon, anordnas kurser i både matlagning och traditionellt hantverk. Bara sök på Vamos så finns det länkar. Koula Barydakis, som har matlagningskurser i Chaniatrakten, går att hitta på Facebook.

//Kikh

i_love_crete 2011-07-16 19:59

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Var skall man gå om man är 37 år och singel? Tips! :)

nilam 2011-07-16 21:45

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Citat:

Ursprungligen postat av i_love_crete (Inlägg 246311)
Var skall man gå om man är 37 år och singel? Tips! :)

Rockhouse :)

Yanna 2011-07-16 21:56

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 237457)
I Vamos, kulturbyn påväg mot Rethymnon, anordnas kurser i både matlagning och traditionellt hantverk. Bara sök på Vamos så finns det länkar. Koula Barydakis, som har matlagningskurser i Chaniatrakten, går att hitta på Facebook.

//Kikh

Även i Rethymno finns både matlagningskurser o vandringar. Googla på Kretatema, det är svenskar o norrmän som har samlat sina erfarenheter på en o samma hemsida. Vandringarna har Kalimeras medlem Fysimera hand om och matlagningskurserna en norsk kvinna som heter Aud Thorstad. Kretatema ordnar även utflykter till olika platser på Kreta plus en massa annat skoj.

Yanna

PS kretatema och Fysimera vandringar finns även på Facebook

i_love_crete 2011-07-17 14:22

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 246318)
Rockhouse :)

Jag får testa det.. :) Mylos Beach Club är det oxå att rekomendera eller?

nilam 2011-07-17 14:41

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Citat:

Ursprungligen postat av i_love_crete (Inlägg 246380)
Jag får testa det.. :) Mylos Beach Club är det oxå att rekomendera eller?

Dit skulle inte jag gå...endast väldigt unga greker ;) har aldrig sett någon över 25 :D

Malin

i_love_crete 2011-07-17 16:13

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 246385)
Dit skulle inte jag gå...endast väldigt unga greker ;) har aldrig sett någon över 25 :D

Malin

Ok, haha... ja det kanske är lite väl mycket lammkött då. flabb_flab flabb_flab

Anna

HenricG 2011-07-17 21:39

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Citat:

Ursprungligen postat av i_love_crete (Inlägg 246311)
Var skall man gå om man är 37 år och singel? Tips! :)

EXAKT vad jag frågade mig. :D Svaret blev: Dielefsis. Det gjorde inte så mycket åt singelskapet, men jag hade vansinnigt roligt till långt in på morgonen.
Men hittar du något bättre alternativ får du gärna dela med dig.
*Splendid - köttmarknad för 18-åringar
*Tropicano - kul så länge det är karaoke, sen blir det nattklubb i källaren och då dör det.
*Plus Lounge - hamnar mellan stolarna emellanåt, intas av stamgäng och är vansinnigt roligt, när nämnda gäng åkt hem är det stendött.
*Mylos - för stort, för ljudligt och för ungt.
*Rock House - mycket trevligt, men lite för hög medelålder. Fast det är ju bara jag som lever i förnekelse.
*Eclipse - för trångt, för stökigt, för högljutt, om man inte är på danshumör, då är det bäst.

KarinL 2011-07-17 21:49

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lotti (Inlägg 237441)
[Jaa precis! Bra med musikbarer utan TV-skärmar och fotboll. Själv sitter jag gärna på balkongen på Dielefis i Platanias och tar mig en god drink och dansar mellan varven. Kollade El Mondos hemsida, där såg trevligt ut, ska göra ett besök där i september.
quote=Kikh;237432]helt rätt Lotti, och de barer jag nämt är seriösa och besöks även av lokalbefolkning som vill ta en drink som inte kostar skjortan (som på nattklubbarna). Det är inte alltid man känner för att sitta på en taverna och lyssna på fotbollssnack hela natten :)

//Kikh

[/quote]

Jag sitter gärna också på balkongen på Dielefsis. Bra blandning av musik,alla åldrar, goda drinkar, trevliga Lefteris med mamma. Jag är 47 år men man måste ju inte lägga sig före midnatt för det. Är det semester så är det_B-anana

Lotti 2011-07-17 22:23

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Jag sitter gärna också på balkongen på Dielefsis. Bra blandning av musik,alla åldrar, goda drinkar, trevliga Lefteris med mamma. Jag är 47 år men man måste ju inte lägga sig före midnatt för det. Är det semester så är det_B-anana[/quote]
Det är helt rätt, hos Leffe och hans underbara mamma kan man sitta länge och dansa också för den delen om man vill. Längtar till september när jag ska träffa dom igen och dricka goda drinkar.
klapp_klap

i_love_crete 2011-07-18 18:54

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Citat:

Ursprungligen postat av HenricG (Inlägg 246436)
EXAKT vad jag frågade mig. :D Svaret blev: Dielefsis. Det gjorde inte så mycket åt singelskapet, men jag hade vansinnigt roligt till långt in på morgonen.
Men hittar du något bättre alternativ får du gärna dela med dig.
*Splendid - köttmarknad för 18-åringar
*Tropicano - kul så länge det är karaoke, sen blir det nattklubb i källaren och då dör det.
*Plus Lounge - hamnar mellan stolarna emellanåt, intas av stamgäng och är vansinnigt roligt, när nämnda gäng åkt hem är det stendött.
*Mylos - för stort, för ljudligt och för ungt.
*Rock House - mycket trevligt, men lite för hög medelålder. Fast det är ju bara jag som lever i förnekelse.
*Eclipse - för trångt, för stökigt, för högljutt, om man inte är på danshumör, då är det bäst.

Men var tusan går man om man är 37 men känner sig 10 år yngre?? _B-ananaHur som haver spå låter ju Dielefsis mycket trevligt. Hur hittar man dit? Ligger det utmed huvudvägen? I början av Platanias eller i slutet? I mitten? :rolleyes:

nilam 2011-07-18 19:09

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Ligger efter huvudgatan i mitten :) Vid torget...ingång från gatan som går upp mot Ano Platanias.

i_love_crete 2011-07-18 19:11

Sv: Nattklubbar i platanias?
 
Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 246530)
Ligger efter huvudgatan i mitten :) Vid torget...ingång från gatan som går upp mot Ano Platanias.

Ok, tack..det skall antecknas. :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT