Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kalimeraträffar (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=55)
-   -   Vårlig Kalimeraträff i Lund? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=7428)

Lissi 2007-03-07 16:46

Sv: Vårlig Kalimeraträff i Lund?

Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 78263)
flabb_flab Hur många är det?? Allt över 1 ;)

Alla som skrivit här ovan att de kommer är väl inställda på träff hoppas jag , men 7 SÄKRA blir vi i alla fall...om Du ska bo i Landskrona så kommer väl Din värdinna med antar jag ;) så då blir vi 8 SÄKRA...
Efter påsk så får väl folk bestämma sig definitivt!!

Lissi

Celbe 2007-03-07 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 78265)
..om Du ska bo i Landskrona så kommer väl Din värdinna med antar jag ;)

Lissi

Men hotellvärdinnan Cia bor väl i Bjuv... eller är jag ute och cyklar nu:confused:. Nåväl, jag inser att jag inte har skrivit något inlägg som jag trodde - en lätt attack av Alzheimers light med andra ord:o.

Den föreslagna lördagen passar perfekt som det ser ut i nuläget. Om sambon kommer med kan jag dock inte svara på nu. Jag tror jag kan locka honom med Eros' lammkotletter i alla fall:p, för han ångrade djupt att han inte åt sådana på förra träffen (även om nu maten var väldigt god ändå).

Celbe

Lissi 2007-03-07 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Celbe (Inlägg 78267)
Men hotellvärdinnan Cia bor väl i Bjuv... eller är jag ute och cyklar nu:confused:.Den föreslagna lördagen passar perfekt som det ser ut i nuläget. Om sambon kommer med kan jag dock inte svara på nu. Jag tror jag kan locka honom med Eros' lammkotletter i alla fall:p, för han ångrade djupt att han inte åt sådana på förra träffen (även om nu maten var väldigt god ändå).
Celbe

Det är JAG som är ute och cyklar!!! Då är vi kanske 10 säkra då??;)
Visst bor Cia i Bjuv!!!

Lissi

Elisabet 2007-03-07 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 78269)
Visst bor Cia i Bjuv!!!

Jadå hon bor kvar och jag tror att kanske även Kenneth kommer med så då blir det 11.

Lissi 2007-03-07 20:37

Men några till ska vi nog få ihop....Sådär 15 -20 st vore kul !! Lund i maj är OOOTROOOOLIGT vackert;)

Lissi

Abi 2007-03-07 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 78297)
Men några till ska vi nog få ihop....Sådär 15 -20 st vore kul !! Lund i maj är OOOTROOOOLIGT vackert;)

Lissi

Det kan jag nog tänka mig att det är:cool:, men givetvis är det min jobb-helg:(.

bye_bye Abi

Hellen 2007-03-18 18:45

Nu skall jag blotta mina dåliga geografikunskaper, alternativet hade varit att söka själv...;)
Hur långt är det mellan Göteborg och Lund? Tips på bra boende= billigt, men inte Formel 1 mottages också.
// Helén

ciakoohler 2007-03-18 18:58

Det finns väl massor ,nu när jag inte har nån hund längre så kanske nån vill sova i mitt uterum ,annars finns det ju pensionat tom i Bjuv.Hoppas bara Elisabet får nån biljett nu ,när Flyme kursade

CarinaN 2007-03-18 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 79899)
Tips på bra boende= billigt, men inte Formel 1 mottages också.
// Helén

Förra gången vi var på Kalimeraträff i Lund bodde vi på Hotel Ahlström. Mysigt gammalt hotell inne i centrala Lund med gångavstånd till Eros. 650 kr för ett dubbelrum med frukost på sängen!!!! De knackar på med en frukostbricka enligt överenskommen tid. Handfat finns på rummet, gemensamma toaletter och duschar i korridoren. Vi trivdes jättebra där!

Carina

Lissi 2007-03-18 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 79899)
Hur långt är det mellan Göteborg och Lund? Tips på bra boende= billigt, men inte Formel 1 mottages också.
// Helén

Mellan GBG och Lund är det väl ca 30 mil skulle jag tro..
Ett annat tips på boende är Ibis hotel fast det Carina rekommenderar är så mycket mysigare. Scandic finns ju också men det ligger långt från EROS. Det finns ett vandrarhem i tågvagnar vid centralen, men jag vet inte hur där är..Gå in på STF och sök i så fall.

Lissi

Abi 2007-03-18 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 79911)
Mellan GBG och Lund är det väl ca 30 mil skulle jag tro..
Ett annat tips på boende är Ibis hotel fast det Carina rekommenderar är så mycket mysigare. Scandic finns ju också men det ligger långt från EROS. Det finns ett vandrarhem i tågvagnar vid centralen, men jag vet inte hur där är..Gå in på STF och sök i så fall.

Lissi

Tågvagnarna vid centralen har min dotter med 2 kompisar bott på. Hon gör aldrig om det:eek:! Det fanns mycket konstigt klientel där, men hon kanske bara otur med tillfälle.:confused:.

bye_bye Abi

Lissi 2007-03-18 19:28

Det låter ju inte kul! Det finns flera SMÅ hotell i centrala Lund...Det går nog att hitta på nätet. Jag känner så dåligt till hotel här.

Lissi

Elisabet 2007-03-18 19:41

Övernattning i Lund

Hellen 2007-03-18 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av CarinaN (Inlägg 79907)
...på Hotel Ahlström. Mysigt gammalt hotell inne i centrala Lund med gångavstånd till Eros. 650 kr för ett dubbelrum med frukost på sängen!!!! De knackar på med en frukostbricka....
Carina

Det här låter perfekt, nära restaurangen där träffen skall vara och vardagslyx med frukost på sängen, det får det bli.
Tack för alla tips.
// Helén

Zanét 2007-03-20 16:19

Verkar som om den 5 maj är datumet som gäller :D Vi kommer också!

//Zanét bye_bye

Lissi 2007-03-20 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av Zanét (Inlägg 80267)
Verkar som om den 5 maj är datumet som gäller :D Vi kommer också!

//Zanét bye_bye

Ja, med tanke på att det var Du som tog initiativet till träffen så hade vi nog räknat med det;)
Vi gör väl som vanligt att de som ämnar komma SJÄLVA ringer till EROS och bokar (..och avbokar om så skulle bli fallet...) och säg då att ni tillhör KALIMERA-gänget så sitter vi tillsammans... Kul att vi blir några nya ansikten också! tel till Eros är 046-2112885

Lissi

Tom 2007-03-20 18:51

Räkna med oss oxå !
Alltid roligt att byta "rese - erfarenheter".flabb_flab
/Tom & Bodil

Lissi 2007-03-20 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Tom (Inlägg 80317)
Räkna med oss oxå !
Alltid roligt att byta "rese - erfarenheter".flabb_flab
/Tom & Bodil

SÅ HIMLA KUL!! Ja vi lär väl ha lite Peloponnessos/Evia att prata om bla...;)
Lissi

Zanét 2007-03-23 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 80282)
Ja, med tanke på att det var Du som tog initiativet till träffen så hade vi nog räknat med det;)

:D Då tänkte vi likadant ;)

//Zanét bye_bye

Stinab 2007-03-23 11:34

Vilken tid brukar ni träffas?? Ser ut som vi kan följa med på vår första kalimeraträff!

Stinabbye_bye

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:57.