Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Ordet är fritt (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Till Grekland/Vad måste ni ha med er? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=4056)

ricky 2006-04-22 14:33

Vad måste ni ha med er?

Har vid något tillfälle rest med min mor och då måste Zoegaskaffe,kaviar och knäckbröd följa med annars blir det ingen resa!

Kaffe är inte helt fel att ta med....och kudde....nästa gång blir det madrass också för första gången!

Har ni något utöver vanlig packning som ni inte kan undvara??

Arne 2006-04-22 16:28

Sv: Vad måste ni ha med er?

Rulle järntråd, svart eltejp, plåster, kortvågsradio, kopparantenn, universalverktyg- Leatherman, vattenkokare, gängtejp, piprensare, hörselskydd, samt Pocket-PC och en portabel hårddisk X-Drive (20 GB) för lagring av bilderna från digitalkameran. Lägg därtill en MP-3-spelare av märket Zen Micro (6 GB) och tillhörande vikbart högtalarset med inbyggd förstärkare. Foga till detta fem olika batteriladdare.

Arne

Riitta 2006-04-22 17:25

Sv: Till Grekland/Vad måste ni ha med er?

Glömde du inte renköttet,Arne:) ;)

Riitta,som fick smaka på Kalymnos:p

karinafp 2006-04-22 17:30

Äsch, förutom mina mediciner och insulinet, finns det ingenting som jag MÅSTE ta med mig. Allt finns ju att få tag på därnere! Och jag har inga som helst problem med att sova på de grekiska madrasserna! ;)

NewAnn 2006-04-22 17:56

Jag har inget sådär som jag måste ha med mig...Förutom kameran och ett glatt humör:) Mvh Ann

ENIAC 2006-04-22 18:18

Sv: Till Grekland

Citat:

Ursprungligen postat av Krukan
En sådan där liten plastgrej man fått på ett Tappuware-party (vad fasiken heter det?)

Tupperware ;)

Veronica - som efter att läst denna diskussion beslutat sig för att för första gången ta med en fönsterskrapaklapp_klap

inkfish 2006-04-22 18:27

Sv: Till Grekland

Citat:

Ursprungligen postat av ENIAC
Veronica - som efter att läst denna diskussion beslutat sig för att för första gången ta med en fönsterskrapaklapp_klap

Härligt! Du kommer att se ljusetflabb_flab

Bry dig inte om ifall rumsstäderskan fnissar eller tittar medlidande på dig;)

YsterSyster 2006-04-22 19:23

Resedagboken måste alltid med. Det har blivit några stycken under årens lopp. Vattenkokare i resemodell packas också ner så man kan "njuta" en kopp neskaffe på morgonen på balkongen oavsett hur man bor.

babsan 2006-04-22 19:56

Kameran är ett måste.

Har även börjat med att ta med en flaska Likör 43 :p . Går inte att få tag på det där.
Gott att blanda med mjölk, varma sommarkvällar flabb_flab .

Barbro som bara har 34 dagar kvar _B-anana

Victory 2006-04-23 12:06

Nu har jag ju bara varit till Grekland en gång tidigare, men när vi åker dit igen i augusti kommer jag helt klart att ta med värmeljus som jag gjorde sist. Jättemysigt att tända när man sitter i skymningen på balkongen :D

bengtv 2006-04-23 14:27

Min sambo Anita naturligtvis
Bengt

yeasou 2006-04-23 14:47

Jag tar alltid med snorklings grejerna. Är det riktigt gott i vattnet så att jag kan snorkla länge tar jag med undervattenshuset till min kamera. På Santorini händer det att strömmen försvinner då och då, så en liten minificklampa finns med på min packlista. Åker vi båda så finns värmeljusen med plus en liten duk att lägga på balkongbordet. Visakortet inte att förglömmaflabb_flab
MVH
yeasou_B-anana

martinifk 2006-04-24 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av NewAnn
Jag har inget sådär som jag måste ha med mig...Förutom kameran och ett glatt humör:) Mvh Ann

Kameran och mammas hårfön är väl det vi tar med oss.

Martinifk

ENIAC 2006-04-24 19:43

Värmeljus, korkskruv, öronproppar, godis, kamera, toarulle (oumbärligt på färjorna!), nagelsax, nål & tråd, våtservetter, ögonmask och sjukförsäkringskort. För första gången ska jag även släpa med mig en uppblåsbar nackkudde; kommer nog väl till pass på planet!
Till listan kommer numera även ispåsar och FÖNSTERSKRAPA!

Veronica - 30 dagar kvar tills jag ser LJUSETklapp_klap

Chris 2006-04-24 22:14

Sv: Vad måste ni ha med er?

Citat:

Ursprungligen postat av Arne
Rulle järntråd, svart eltejp, plåster, kortvågsradio, kopparantenn, universalverktyg- Leatherman, vattenkokare, gängtejp, piprensare, hörselskydd, samt Pocket-PC och en portabel hårddisk X-Drive (20 GB) för lagring av bilderna från digitalkameran. Lägg därtill en MP-3-spelare av märket Zen Micro (6 GB) och tillhörande vikbart högtalarset med inbyggd förstärkare. Foga till detta fem olika batteriladdare.

Arne

Hallå Arne,

Och ovanstående väger vadå ???Ang_elx Det var ett tag sedan vi hörde om din 8,2 kilos packning. Har den utökats med åren? Bara laddarna väger säkert ett par hekto.

Chris
bye_bye

inkfish 2006-04-24 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av ENIAC
För första gången ska jag även släpa med mig en uppblåsbar nackkudde; kommer nog väl till pass på planet!

Den är faktiskt bra under hela resan! Den har räddat min nacke flera gånger när jag fått mjuka, hopplösa kuddar där jag bott. På båtar och på stranden är den utmärkt.

Och eftersom jag köpte en lite dyrare i rejäl plast så har jag haft den även när jag har badat. Det är jätteläckert att ligga och flyta med kudden under huvudet_B-anana

(Se upp med tryckförändringen på flyget bara, kudden kan bli för uppumpad om du blåst i för mycket luft från början)

ENIAC 2006-04-24 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av inkfish
(Se upp med tryckförändringen på flyget bara, kudden kan bli för uppumpad om du blåst i för mycket luft från början)

Ska tänka på detta. Jobbigt om kudden sprängs när man är i luften :eek:

Tom 2006-04-24 22:43

[quote]
Citat:

Och eftersom jag köpte en lite dyrare i rejäl plast så har jag haft den även när jag har badat. Det är jätteläckert att ligga och flyta med kudden under huvudet
_B-anana

Hej !

Får jag presentera min "billiga" men praktiska uppblåsbara strandkudde ! http://i26.photobucket.com/albums/c1...xos2004004.jpg

Som ni kan se är det en "Bag in Box påse" !
Finns i 3 lit, 5 lit.
Numera har hustrun sytt ett överkast i frotte till dessamma.

Man har dubbel glädje sålunda av Bag in Box, dels vid inmundigande av innehållet, dels vid slappa dagar på stranden.
/Tom

yeasou 2006-04-25 09:00

[quote=Tom]
Citat:

_B-anana

Som ni kan se är det en "Bag in Box påse" !
Finns i 3 lit, 5 lit.
Numera har hustrun sytt ett överkast i frotte till dessamma.

Man har dubbel glädje sålunda av Bag in Box, dels vid inmundigande av innehållet, dels vid slappa dagar på stranden.
/Tom
Hej Tom. Vilket känns bäst? Så vad rekommenderar du vitt eller rött:confused:
MVH
Yeasou_B-anana

Tom 2006-04-25 09:13

[quote=yeasou]
Citat:

Ursprungligen postat av Tom

Hej Tom. Vilket känns bäst? Så vad rekommenderar du vitt eller rött:confused:
MVH
Yeasou_B-anana

Hej !

Jag föredrar ett "mjukt" , gärna rött . Man blir så härligt dåsig !
/Tom

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:13.