Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Att vara svensk är att vara människa (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=37879)

Nektaria 2015-02-27 21:09

Sv: Att vara svensk är att vara människa

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 355382)
Bra idé! klapp_klap

Bilden ligger nu på startsidan.

Tack Janne!! fb_gilla

Lena

Malina 2015-02-27 21:27

Fantastico!

ramses 2015-02-27 22:50

Intressant. På denna tid som tråden funnits skulle ett ämne --om att inte kunna fälla stolen på flygsätet varit fullklottrat, tex. --eller var man ska äta i Chania, --eller nån annanstans varit fullt med goda råd. Det är inte denna tråd. Nu gäller det frågor om helt andra värden. Kom igen nu o visa vad en sida som Kalimera kan betyda. Tack Janne för din aktivitet.

Pnyx 2015-02-28 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av ramses (Inlägg 355414)
Intressant. På denna tid som tråden funnits skulle ett ämne --om att inte kunna fälla stolen på flygsätet varit fullklottrat, tex. --eller var man ska äta i Chania, --eller nån annanstans varit fullt med goda råd. Det är inte denna tråd. Nu gäller det frågor om helt andra värden. Kom igen nu o visa vad en sida som Kalimera kan betyda. Tack Janne för din aktivitet.

Vi sympatiserar med Alexandra Pascalidou, ger fb_gilla och inga hatande nättroll syns till. Jag förstår, uppriktigt sagt, inte riktigt vad mer du vill att vi ska göra här på Kalimera? Bara att fler gör tummen upp?

LaRose 2015-02-28 01:26

Tummen upp för Alexandra och Kalimera!

Ylva A 2015-02-28 09:04

Ja man kan bara förundras över och berömma henne för vad hon har gjort inom olika områden. Nu ska jag t.ex. kolla lite i hennes kokbok, för att se hur hon lagar pastitio.
fb_gilla/Jannis

Netwolf 2015-02-28 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av Ylva A (Inlägg 355433)
... hur hon lagar pastitio.

Tack för den. Nu väckte du den hungriga vargen i mig... snyft_drop:)

Sunny12 2015-02-28 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av Pnyx (Inlägg 355421)
Vi sympatiserar med Alexandra Pascalidou, ger fb_gilla och inga hatande nättroll syns till. Jag förstår, uppriktigt sagt, inte riktigt vad mer du vill att vi ska göra här på Kalimera? Bara att fler gör tummen upp?

Håller med.... vad ska vi säga... SÅ.. tummen upp!.. fb_gilla

kari 2015-02-28 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av Sunny12 (Inlägg 355441)

fb_gilla

Nektaria 2015-02-28 11:54

DN 27/2 2015

ALEXANDRA PASCALIDOUS SAK ÄR VÅR:
http://www.dn.se/ledare/signerat/ama...us-sak-ar-var/

Lena

inkfish 2015-02-28 11:58

Även Malin Ullgren i DN var otroligt bra häromdagen.

Ingrid Gunilla 2015-02-28 14:38

Bra gjort Janne!fb_gilla

Kalimera 2015-02-28 15:44

Här skriver Alexandra om sina känslor, och sina beslut.

Abi 2015-02-28 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Sunny12 (Inlägg 355441)

fb_gilla

Monica P 2015-02-28 19:41

Men när blev det SÅ ILLA i Sverige??? Jag fattar ingenting. Min man blev kallad svartskalle vilket han nonchalerade, ena sonen bytte till mitt flickefternamn och fick lättare jobb, det var ungefär den nivån på motviljan mot utlänningar. Vad har hänt???

Lissi 2015-02-28 19:52

Ja du Monica, vi är många som undrar vad som händer i Sverige nu... Det fria ordet är ju värderat så högt och missbrukas så på det grövsta...twitter, instagram, FB och hashtag och allt vad det heter som en annan knappt vet vad det är.....Det blåser kallt i Sverige.....så man kan gråta...

Lissi

Sunny12 2015-02-28 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Monica P (Inlägg 355505)
Men när blev det SÅ ILLA i Sverige??? Jag fattar ingenting. Min man blev kallad svartskalle vilket han nonchalerade, ena sonen bytte till mitt flickefternamn och fick lättare jobb, det var ungefär den nivån på motviljan mot utlänningar. Vad har hänt???

Ja, det kan man undra.. :mad:...det verkar bara bli värre och värre dessutom!
Jag mår illa bara av att höra och läsa hur en del blir behandlade, fy skäms!!!.. __D

Malina 2015-02-28 21:50

Ja Monica P. Man undrar verkligen! Emilio och jag talade om det här när vi åt middag.Jag tycker att det har kommit nyligen/plötsigt.
För många år sen bodde E.i Norrland. Han hade vänner som var högst ordinära bönder.
Blev bjuden på kaffe och prat sattes igång om bl.a flyktinförläggningen på orten.(Det här var på 80-talet). Värdparet ondgjorde sig över flyktingarna och sade bla bla bla bidrag osv.Då sa Emilio "Kom ihåg att jag också är invandrare"."Nej, inte du",sa dom...
De kände ju E =ofarlig...

Helena S 2015-03-01 08:19

Citat:

Ursprungligen postat av Sunny12 (Inlägg 355512)
Ja, det kan man undra.. :mad:...det verkar bara bli värre och värre dessutom!
Jag mår illa bara av att höra och läsa hur en del blir behandlade, fy skäms!!!.. __D

Håller med dig Sunny12... Tyvärr! :mad: :confused: __D

Men fb_gilla till Alexandra och Kalimera

inkfish 2015-03-01 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Monica P (Inlägg 355505)

Det frågar sig de flesta även i Sverige, Monica. Under något slags yttrandefrihetsflagg ska man kunna säga allt. Rasism och sexism har blivit tillåtet, när den fantastiska bilden av Danuta Danielsson som riktar en smäll med handväskan mot bakhuvudet på en nazist blir aktuell igen efter 30 år - då handlar diskussionen om "våldshandlingar mot oliktänkande" istället för det absurda i att moderna nazister marscherar på gatorna i svenska småstäder. Det är skrämmande.

Vi hade Ny Demokrati, vi fick flashback, vi fick en massa anonyma kanaler att sprida hat i, vi fick den högerextrema vågen i Europa, vi fick Sverigedemokraterna. Det sämsta du i det läget kan vara i debatten är kvinna och invandrare med åsikter om rasism och/eller jämställdhet. Träsket av bittra, hatiska, fega män med skärmens behagliga anonymitet bara växer. Det är Sverige idag.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:34.