Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Storebror ser oss - også på Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=36171)

larvih 2014-06-01 14:24

Sv: Storebror ser oss - også på Kalimera

Reset the Net...

myssa 2014-06-02 21:00

Ja Admirala jag bryr mig för nu ha de börjat ringa upp hem privat från de sidor jag besökt :( kollade upp försäkringar och vips så ringde bolagen en efter en och det tycker jag börjar gå för långt. Om, om jag ville ha den kontakten hade jag aldrig kollat upp på internet utan ringt dem direkt. Blir väldigt less...
Myssa...

kimmen 2014-06-02 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av myssa (Inlägg 334535)
Ja Admirala jag bryr mig för nu ha de börjat ringa upp hem privat från de sidor jag besökt :( kollade upp försäkringar och vips så ringde bolagen en efter en och det tycker jag börjar gå för långt.

Jag har väldigt svårt att se att ett försäkringsbolag kan få tag i ditt telefonnummer enbart för att du har klickat in dig på deras hemsida - då måste du ha uppgivit namn och/eller ett telefonnummer där också...

Själv har jag telefonnumret anslutet till Nixregistret, det ringer aldrig någon annan än de som "får" ringa.

/kimmen

myssa 2014-06-03 20:46

Om det gäller bilförsäkringar så måste jag söka på reg numret men det ska inte per automatik innebära att jag blir uppringd av de jämfördas bolag dagen efter. De till och med började samtalet med att jag sökt och jämfört försäkringar på nätet Så det är inte så svårt att tro på... Men Väldigt svårt att göra något via nätet idag utan att uppgifter samlas in och brukas. Jag har även Nix men de kommer undan genom att använda sig av vanliga mobilnummer. Vilket jag påpekar. Trist är det iallafall tycker jag...

kimmen 2014-06-03 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av myssa (Inlägg 334662)
Om det gäller bilförsäkringar så måste jag söka på reg numret men det ska inte per automatik innebära att jag blir uppringd av de jämfördas bolag dagen efter. De till och med började samtalet med att jag sökt och jämfört försäkringar på nätet Så det är inte så svårt att tro på... Men Väldigt svårt att göra något via nätet idag utan att uppgifter samlas in och brukas.

Har du angett din bils reg.nr, så har du ju samtidigt uppgett alla dina kontaktuppgifter. Men jag håller med om att du i detta fall ändå inte ska behöva bli uppringd om du inte själv ber om det.

Vad gäller NIX-register tror jag att det numera finns ett sådant även för mobilnummer.

/kimmen

Nektaria 2014-06-04 09:51

077 2280000 är numret till nix-mobil.

Använder Adblock för att slippa annonser på bl a Facebook.

Lena

Admirala 2014-06-06 17:53

Hils på min kompis Stelios! Neida, det er ikke tull en gang,
denne mannen som i dag hilste meg fra kalimeras reklamebanner, kjenner jeg faktisk!

http://i146.photobucket.com/albums/r...ps6d4e345c.jpg

Netwolf 2014-06-07 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av Admirala (Inlägg 334974)
Hils på min kompis Stelios! Neida, det er ikke tull en gang,
denne mannen som i dag hilste meg fra kalimeras reklamebanner, kjenner jeg faktisk!

Haha, så kan det gå :)

Kajja 2020-05-17 00:08

När vi satt i bilen idag pratade vi om sommarsemestern.
Jag nämnde Västkusten, Tylösand mm. När jag senare tittade på telefonen så var det reklam om.. ja Tylösand!! Förra veckan pratade vi om sömlöshet, atros och tandimplant..som alla ungdomar gör:D:D..ja då kom reklam om just detta!! Snacka om att storebror ser allt!!
Nu ska jag prata om kebabsås så jag äntligen får orginal receptet!👂Gonatt Storebror!
/ Kajja bye_bye

Netwolf 2020-05-17 07:53

Re: Sv: Storebror ser oss - også på Kalimera

Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 428633)
När vi satt i bilen idag pratade vi om sommarsemestern.
Jag nämnde Västkusten, Tylösand mm. När jag senare tittade på telefonen så var det reklam om.. ja Tylösand!! Förra veckan pratade vi om sömlöshet, atros och tandimplant..som alla ungdomar gör:D:D..ja då kom reklam om just detta!! Snacka om att storebror ser allt!!
Nu ska jag prata om kebabsås så jag äntligen får orginal receptet!👂Gonatt Storebror!
/ Kajja bye_bye

Jag tror nog ändå att du smågooglat lite på din telefonapparat, eller s har du pratat med Siri :D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:15.