Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=30299)

kimmen 2012-05-20 14:58

Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 274856)
... och jag kan inte se något snorkigt i mitt svar...

Jag tror absolut inte att det var ditt svar som Ponika tyckte var snorkigt...:)

/kimmen

Ponika 2012-05-20 16:38

Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 274856)
Mitt hår ligger perfekt och jag kan inte se något snorkigt i mitt svar, bara enkla fakta;) Man kanske ser saker annorlunda om man bara besöker en vecka, men som besökare måste man bortse från svensk standard och vanor.

//Kikh

Det var inte riktat till dej...

Inger 2012-05-20 16:59

Ja du Kikh, du skulle bara veta vilka krokar vi var ute påAng_elx

karinafp 2012-05-20 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Deia (Inlägg 274687)
sådan där hängare som finns på Ikea (att hänga på dörren) nästa gång......hm.

Finns på andra ställen också, och i olika modeller. Jag köpte mina på Clas Ohlson. Ett par trekrokars väger inget och är lätta att packa ned och att hänga över de dörrar där de behövs. :) Använder rätt många sådana här hemma också, så slipper man göra hål i väggarna.

Karin
som alltid längtar ner

Kikh 2012-05-20 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av Ponika (Inlägg 275014)
Det var inte riktat till dej...

Det tackar jag för! Och till alla er som undrat var jag klipper mig skickar jag privata meddelanden;)

//Kikh

Malina 2012-05-21 09:23

Hos Titika i Katapola Amorgos finns massor av krokar.

MickeKöping 2012-05-21 09:55

Jag tror att detta är ett jättastort problem.

En sökning ger typ 253.000 träffar :eek:

http://lmgtfy.com/?q=%22no+hooks%22+hotel+greece

yvonne 2012-05-21 14:43

Det måste vara ett Ö-problem, har bott på så många hotell/pensionat på fastlandet och det har ALDRIG varit brist på krokar, varken i rummet elr i badrummet. Ni kanske väljer rum med dålig standard.;)

Yvonne

Netwolf 2012-05-21 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av yvonne (Inlägg 275129)
Det måste vara ett Ö-problem, har bott på så många hotell/pensionat på fastlandet och det har ALDRIG varit brist på krokar, varken i rummet elr i badrummet. Ni kanske väljer rum med dålig standard.;)

Yvonne

Tro mig, Det förekommer även på finare ställen, även om de mest nybyggda etablissemangen har börjat fatta litet...

/Netwolf

Hellen 2012-05-21 19:47

Var hittar man krokar på tex ett Scandichotell här i Sverige?
Vad jag kan minnas så har jag aldrig bott någonstans i Grekland där det inte funnits ett skåp att hänga och lägga kläderna i, handdukar/saronger hänger jag på altanen eller balkongen, kom bara på att jag inte kan minnas att jag saknat krokar vare sig i Grekland eller här hemma ;):D

nilam 2012-05-21 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 275185)
Var hittar man krokar på tex ett Scandichotell här i Sverige?
Vad jag kan minnas så har jag aldrig bott någonstans i Grekland där det inte funnits ett skåp att hänga och lägga kläderna i, handdukar/saronger hänger jag på altanen eller balkongen, kom bara på att jag inte kan minnas att jag saknat krokar vare sig i Grekland eller här hemma ;):D

På det flotta AI-hotell på Rhodos där vi bodde förra veckan fanns en garderob större än den jag har hemma...hur mycket lådor som helst också :) Krokar i badrummet samt en fin badrummsmöbel där allt fick plats fanns också. Att vi dessutom hade sköna continentalsängar med tjock bäddmadrass gjorde inte det hela sämre ;)

// Malin

Ponika 2012-07-28 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 275204)
På det flotta AI-hotell på Rhodos där vi bodde förra veckan fanns en garderob större än den jag har hemma...hur mycket lådor som helst också :) Krokar i badrummet samt en fin badrummsmöbel där allt fick plats fanns också. Att vi dessutom hade sköna continentalsängar med tjock bäddmadrass gjorde inte det hela sämre ;)

// Malin

Ja sängarna ja......Sist hittade jag en filt att lägga under lakanet, så det blev liiite mjukare. Guuu vilken hård säng:p

kari 2012-07-28 12:26

Vi må ha vært veldig heldige med våre rom/studios i øyverdenen :)
- v e l kunne i vi iblant ønsket flere kroker, men håndklestenger og kroker bruker det være, og det er mange år siden sist vi hadde en ukomfortabel ( for hard eller myk) seng :)

Men, om man virkelig vil ha virkelige b r a baderom ( og senger) er kanskje løsningen å reise på billige "uspes" reiser ;) :D

Her er badene på årets to "uspes" reiser til hhv Skala på Kefalonia og Parga, begge reisene kostet kun kr 998,- pr pers :)

http://i47.photobucket.com/albums/f1...n/P1150835.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f1...n/P1170031.jpg

kari 2012-07-28 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 282772)
Men, om man virkelig vil ha virkelige b r a baderom ( og senger) er kanskje løsningen å reise på billige "uspes" reiser ;) :D

- for sent å editere, men selv om badene v a r bra, ble det litt for mye "virkelig" her bye_bye

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:21.