![]() |
Sv: Fototävling 2010 - omröstning
Citat:
|
Citat:
Lissi |
VADER är ett fantasieggande ämne. :D
"Och FOLK OCH FÄ är kul"_B-anana, sa jag till sonen. "Nej, det är det inte", replikerade han. "Det är bara får!" Eller i Greklands fall: getter. /Aine |
Jag gillar Annorlunda Grekland!
För vad är det? Är det saker, ställen, grejer som är annorlunda i Grekland än på andra ställen? (Fast då passar det kanske under kategorin Bara i Grekland!?) Eller är det ett Grekland som är annorlunda än det varit förut eller brukar vara? :rolleyes::rolleyes::rolleyes: |
I kategorin "annorlunda Grekland! tänker jag såhär:rolleyes: Det skall vara något som man inte förväntar sig och se eller träffa på i Grekland. Man blir lite överraskad när man får syn på det:rolleyes: Man har ju sina fördomar om vad som skall finnas i Grekland och inte:eek::)
Riittabye_bye |
Citat:
|
Jättebra motiv Kikiflabb_flab
Riittabye_bye |
Om de tre alternativ som har flest röster tycker jag så här:
- "Mitt Grekland" Ett klassiskt ämne som kanske förtjänar en stående plats i tävlingen. Det representerar på något sätt själva kärnan i en foto-tävling om Grekland. - "Bara i Grekland" Ett mera tvetydigt ämne. Men kanske är det i ett sådant ämne med en lite "luddig" avgränsning som man kan få fram de verkligt udda bilderna. Säkert en och annan diskussion om huruvida det bilden visar verkligen är "bara" i Grekland och ingen annanstans. Men kanske det också lockar fram ett och annat bidrag som ingen egentligen hade kunnat drömma om att delta med i en fototävling, något riktigt udda som "bara kan upplevas i Grekland". Ett bra alternativ till ämne skulle kunna vara "Mat i Grekland" eller "Fest i Grekland". - "Gränder" Ett i mitt tycke bra förslag. Klart och tydligt avgränsat. Representerar säkert en helt makalös flora av vackra bilder. Grekland är ju bland annat väldigt mycket vackra gränder. :) Mats Gränder |
Om några dagar stänger vi omröstningen. Ta chansen att påverka vilka kategorier vi ska tävla i.
|
Nu är omröstningen avslutad. De tre kategorierna i årets tävling blir: Bara i Grekland, Gränder och Mitt Grekland.
|
Trevligtklapp_klap Då vet man vad man skall leta efter:)
Kul att "min kategori" Mitt Grekland från förra året fick hänga med i år också:) Riittabye_bye |
Överlag tycker jag att kategorierna är bra - men "Bara i Grekland" är svår... Jag fattar inte... Vad är man ute efter?:confused: Är det fusk om man ber om ngn form av ledtråd så jag vet vad jag skall hålla utkik efter?:o
K |
Jag tolkar det som att motiven ska vara något som vi bara upplever i Grekland.
Fast det kan ju tänkas komma in en massa nakenbilder också;)flabb_flab |
Citat:
|
Citat:
|
Som jag läser så kan det bli hur smalt som helst:rolleyes: Massa saker man tror är bara Grekiska kan man hitta var som helstAng_elx:)
Tex, man kanske tänker och ta bild på en OuzoflaskaAng_elx Nix, enligt mig hittar man den i närmaste systembolag osv.:rolleyes::) Fast några saker har jag kommit på, som jag tror kan godkännas;):) Riittabye_bye |
"Bara i Grekland" skulle ju även kunna innebära sånt som jag bara gör i Grekland, och då breddar man ämnet en smula. Eller sånt som bara händer mig när jag är där.
Karin som fotar först och tänker sen... Ang_elx |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:22. |