Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Fototävling 2010 - omröstning (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=22808)

Netwolf 2010-04-07 22:41

Sv: Fototävling 2010 - omröstning

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 201432)
Nä inte riktigt....Alla bilderna ska GIVETVIS vara från Grekland även i de andra kategorierna men det som finns på bilden behöver ju inte finnas i BARA Grekland;)

Lissi

Messerschmitt ;)

Lissi 2010-04-08 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 201469)
Messerschmitt ;)

Det låter inte så rart....för en som aldrig läste tyska:D

Lissi

Aina 2010-04-08 16:29

VADER är ett fantasieggande ämne. :D
"Och FOLK OCH FÄ är kul"_B-anana, sa jag till sonen.
"Nej, det är det inte", replikerade han. "Det är bara får!" Eller i Greklands fall: getter.

/Aine

wilda 2010-04-08 16:44

Jag gillar Annorlunda Grekland!

För vad är det?

Är det saker, ställen, grejer som är annorlunda i Grekland än på andra ställen? (Fast då passar det kanske under kategorin Bara i Grekland!?)

Eller är det ett Grekland som är annorlunda än det varit förut eller brukar vara?

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Riitta 2010-04-08 17:02

I kategorin "annorlunda Grekland! tänker jag såhär:rolleyes: Det skall vara något som man inte förväntar sig och se eller träffa på i Grekland. Man blir lite överraskad när man får syn på det:rolleyes: Man har ju sina fördomar om vad som skall finnas i Grekland och inte:eek::)

Riittabye_bye

Kikh 2010-04-08 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 201532)
I kategorin "annorlunda Grekland! tänker jag såhär:rolleyes: Det skall vara något som man inte förväntar sig och se eller träffa på i Grekland. Man blir lite överraskad när man får syn på det:rolleyes: Man har ju sina fördomar om vad som skall finnas i Grekland och inte:eek::) Riittabye_bye

Jag ska genast springa ner och fotografera grannens (taxichaffis) taxameter:D //Kikh

Riitta 2010-04-08 19:37

Jättebra motiv Kikiflabb_flab

Riittabye_bye

Masse 2010-04-08 22:29

Om de tre alternativ som har flest röster tycker jag så här:

- "Mitt Grekland"
Ett klassiskt ämne som kanske förtjänar en stående plats i tävlingen. Det representerar på något sätt själva kärnan i en foto-tävling om Grekland.

- "Bara i Grekland"
Ett mera tvetydigt ämne. Men kanske är det i ett sådant ämne med en lite "luddig" avgränsning som man kan få fram de verkligt udda bilderna. Säkert en och annan diskussion om huruvida det bilden visar verkligen är "bara" i Grekland och ingen annanstans. Men kanske det också lockar fram ett och annat bidrag som ingen egentligen hade kunnat drömma om att delta med i en fototävling, något riktigt udda som "bara kan upplevas i Grekland". Ett bra alternativ till ämne skulle kunna vara "Mat i Grekland" eller "Fest i Grekland".

- "Gränder"
Ett i mitt tycke bra förslag. Klart och tydligt avgränsat. Representerar säkert en helt makalös flora av vackra bilder. Grekland är ju bland annat väldigt mycket vackra gränder.

:) Mats

Gränder

Kalimera 2010-04-12 09:08

Om några dagar stänger vi omröstningen. Ta chansen att påverka vilka kategorier vi ska tävla i.

Kalimera 2010-04-15 08:42

Nu är omröstningen avslutad. De tre kategorierna i årets tävling blir: Bara i Grekland, Gränder och Mitt Grekland.

Riitta 2010-04-15 09:10

Trevligtklapp_klap Då vet man vad man skall leta efter:)
Kul att "min kategori" Mitt Grekland från förra året fick hänga med i år också:)

Riittabye_bye

Klick 2010-05-16 10:07

Överlag tycker jag att kategorierna är bra - men "Bara i Grekland" är svår... Jag fattar inte... Vad är man ute efter?:confused: Är det fusk om man ber om ngn form av ledtråd så jag vet vad jag skall hålla utkik efter?:o

K

inkfish 2010-05-16 16:23

Jag tolkar det som att motiven ska vara något som vi bara upplever i Grekland.

Fast det kan ju tänkas komma in en massa nakenbilder också;)flabb_flab

Hellen 2010-05-16 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 205845)

:D:D

Klick 2010-05-16 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 205845)

Ja, det kanske risker man får ta...flabb_flab Men som jag läser det kan det ju bli hur brett som helst....:confused: Men det kanske det som är meningen att låta fantasin flöda...

Riitta 2010-05-16 16:56

Som jag läser så kan det bli hur smalt som helst:rolleyes: Massa saker man tror är bara Grekiska kan man hitta var som helstAng_elx:)
Tex, man kanske tänker och ta bild på en OuzoflaskaAng_elx Nix, enligt mig hittar man den i närmaste systembolag osv.:rolleyes::)
Fast några saker har jag kommit på, som jag tror kan godkännas;):)

Riittabye_bye

karinafp 2010-05-16 18:24

"Bara i Grekland" skulle ju även kunna innebära sånt som jag bara gör i Grekland, och då breddar man ämnet en smula. Eller sånt som bara händer mig när jag är där.

Karin
som fotar först och tänker sen... Ang_elx

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:22.