Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Så trist (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=21029)

Abi 2009-10-22 10:58

Sv: Så trist

Citat:

Ursprungligen postat av Birgitta63 (Inlägg 184163)
Abi vilken otur , 3 fästingar i år ! Monstren verkar gillar dig men fy det är inget att skoja om.
Birgitta

Ja, i år verkar dom ha gillat mig. Annars har jag sluppit i flera år nu.

Citat:

Ursprungligen postat av Birgitta63 (Inlägg 184163)
Känner du dig bra nu ?
Birgitta

Ja då, nu känns det som vanligt igen Ang_elx.

bye_byeAbi

Birgitta63 2009-10-22 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av Arne (Inlägg 184119)
Under förra sommaren genomförde Universitetssjukhuset i Umeå (NUS) ett större borreliaprojekt. Allmänheten ombads lämna in alla fästingar de fann till NUS i och för analys.Levande eller döda. Man ville veta hur stor förekomst av borreliasmittade fästingar det fanns i närområdet.

Ute på Skäret, där vi har vår sommarstuga, där vimlar det av fästingar. Hustrun brukar regelmässigt erhålla fästingbett, oftast på de mest olämpliga ställen...

Vi har dock införskaffat en liten mekanisk fästingborttagare som fungerar rent utmärkt. Finnes på närmaste apotek för billig penning.
Någon borreliasmitta har dock hittils ej kunnat konstateras på skäret.

Det synes däremot i läkarkåren råda delade meningar om nyttan av antibiotikakurer längre än 18 dagar.

Arne

Aktiva läkare ni har uppe hos er.Stort Borreliaprojekt ni hade.
Tack för tipset med fästingborttagare . Har handlat 2 , en hemma och en följer med upp till vårt torp.Där bor dom !!
Har fått ny omgång igen antibotika, bara den ger effekt nu .
Hittar ingen forskning om Borrelia , verkar ej finnas någon om dom hemska monstren.
Birgitta

piam 2009-10-22 14:42

Borrelia,det var inte kul!

jag har plockat på hundarna vi har haft men aldrig haft nån på mig.Jag tycker dom är så jäkla äckliga.

Hoppas du blir bra av antibiotikakuren

Pia

Eva L 2009-10-22 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av Birgitta63 (Inlägg 184205)
Hittar ingen forskning om Borrelia , verkar ej finnas någon om dom hemska monstren.
Birgitta

Prova med stavningen Borelia när du söker information.

Eva

Monica P 2009-10-22 17:28

Ett program på National Geografic igår, eller om det var nån annan sån kanal, handlade om fästingar . De utgör ett jätteproblem i alla världsdelar och för med sig flera olika sjukdomar. Dags att det uppmärksammas lite mer,kanske.

Birgitta63 2009-10-27 11:46

Borelliainfektion, borreliainfektion ....läkargänget stavar det olika men strunt samma . Det viktigaste är att vi blir fiska , för det är viktigaste här i livet....hälsan.
Birgitta

Eva L 2009-10-27 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av Birgitta63 (Inlägg 184599)
Borelliainfektion, borreliainfektion ....läkargänget stavar det olika men strunt samma . Det viktigaste är att vi blir fiska , för det är viktigaste här i livet....hälsan.
Birgitta

:confused:naturligtvis men mitt stavningsförlag var föranlett av att du i ett av dina inlägg skrev att du saknade information och jag tänkte att du skulle få fler träffar med en alternativ stavning. Finns massor av information på internet.

Eva

Birgitta63 2009-10-27 13:48

Ok jo jag vet , har hittat en del tack.
Ingen trevlig monster som härjar i kroppen .
Birgitta

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:52.