Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Hemelektronik (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Grekiska bokstäver på Kalimera! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1926)

Zanét 2005-09-10 12:39

Sv: Grekiska bokstäver på Kalimera!

Citat:

Ursprungligen postat av karinafp
I tidernas begynnelse lade jag in ett kortkommando för att snabbt kunna växla till det grekiska alfabetet. Men tror någon att jag kommer ihåg vilket kommando jag valde? :confused: Nå, det kan jag i och för sig leva utan, men problemet är att jag då och då råkar snubbla med fingrarna och komma åt detta kortkommando, vilket det nu är. Och då kan jag inte skriva med svenska bokstäver igen förrän jag har startat om datorn, vilket är LITE omständligt... :rolleyes:

Vart ska jag gå för att leta efter detta förb-de kortkommando, så jag kan ta bort det? Har inte en susning om hur jag bar mig åt för att lägga dit det...

Karin
som inte ALLTID vill skriva på grekiska...

Prova att gå in via Kontrollpanelen och välj ikonen "Tangentbord" så kommer du till "Egenskaper för tangentbordet" Välj fliken "Inmatningsspråk" och där längre ner ska du hitta "Växla mellan olika inmatningsspråk" och då ska kortkommandot vara VÄNSTER ALT + SHIFT

//Zanét bye_bye

karinafp 2005-09-10 12:46

Tack, Zanét, du är en ängel!!! klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Karin

Nora 2005-10-21 19:44

Skjønner ikke dette helt jeg. Når jeg klikker på den blå knappen, får jeg bare valg mellom engelsk eller norsk. Er det noe jeg må laste ned eller?

Calle 2005-10-21 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Nora
Skjønner ikke dette helt jeg. Når jeg klikker på den blå knappen, får jeg bare valg mellom engelsk eller norsk. Er det noe jeg må laste ned eller?

Hej!
Högerklicka på den blå knappen och välj "Inställningar". Då kan du lägga till valfritt språk som du sedan kan skifta mellan genom att bara klicka på den blå knappen.

Καλλε! (C som i Calle finns ju inte, det blir Ψ !)

Nora 2005-10-22 17:18

Yes, jeg klarte det! Nå kan jeg også skrive greske bokstaver! Må bare lære meg litt mer først... Kan foreløpig bare det greske alfabetet, en masse enkeltord og bøye "å være", kommer ikke så langt med det.:o Men jeg jobber med det hver kveld, så det kommer vel litt etter litt. Får vi håpe... Motivasjonen er ihvertfall der!:)

NewAnn 2005-10-22 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av Nora
Yes, jeg klarte det! Nå kan jeg også skrive greske bokstaver! Må bare lære meg litt mer først... Kan foreløpig bare det greske alfabetet, en masse enkeltord og bøye "å være", kommer ikke så langt med det.:o Men jeg jobber med det hver kveld, så det kommer vel litt etter litt. Får vi håpe... Motivasjonen er ihvertfall der!:)

Kul. Ja det är viktig att man är motiverad jag har velat lära mig grekiska i några år men i februari i år satte jag igång då kände jag att jag var tillräckligt motiverad. Jag tar också några ord i taget men sakta men säkert går det framåt. Det är en kul utmaning som man dessutom kan komma att ha mycket nytta av...Mvh Ann

BrittMarie 2005-11-14 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Calle
Καλλε! (C som i Calle finns ju inte, det blir Ψ !)

Stämmer det? hihii

Men Calle! Uppmuntrar duy någon att lära sig Grekiska ;) . Hälsningar till Git

Calle 2005-11-14 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av BRITTMARIE
Stämmer det? hihii

Men Calle! Uppmuntrar duy någon att lära sig Grekiska ;) . Hälsningar till Git

Hej!!
Jag borde verkligen uppmuntra mig själv till att plugga grekiska lite mer organiserat! Git ligger steget före!

Ψαλλε! Nä.. det får bli Καλλε!

rolle 2005-12-11 07:57

Μ+στε πρώα ομ δετ φθνκτιονεραρ π+ γρεκισκα ,γανσκα βρα,ηαρ ιαλλαφαλλ τρυψκτ π+ δεν ρ¨ττα κναππεν.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:56.