![]() |
Sv: Åter i kalla Sverige.
I fjol i oktober var det ganska dåligt väder på Kreta, chaniakusten. Det blåste , regnade och ibland sken solen. Mina vännina och jag tog en sista minuten till Kreta och hamnade i Agia Marina. Vi fick ordna det bästa av situationen för vädrets makter råder man inte över. Vi hyrde en liten bil för att åka över till Paleochora, ville visa min väninna favoritställe på Kreta. Vi blev kvar två dygn i Paleochora p g a regnet. Vi bestämt att vi skulle ta oss till Elafonissi. Vi följde skyltarna där det stod Elafonissi. Till en början var det en asfalterad väg över bergen och sedan blev vägen smalare och asfalten slutade och vi hamnade på en grusväg. Det gick inte vända så vi var tvungna att fortsätta. Som tur var möte vi ingen bil det fanns väl inga andra tokiga människor som tog den vägen förutom vi. Dom ända vi mötte var en massa getter på vägen. Vi kom fram till ett nästa öde Elafonissi. Mycket intressant beroende vilken tid på året man åker dit. I år tog vi båten Elafonissi från Paleochora. Hela stranden och ön var full med turister, husvagnar m m. Långa köer till kioskerna för att få något att äta. Jag tor att jag föredrar Elafonissi i oktober.
Efter Elafonissi bilade vi kustvägen ned till Platanias/Agia Marina en vackrare väg finns inte. Vägen går högt ovanför det blåa havet. Det kan inte finnas en vackrare vy!! /Britt-Mari/ |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:06. |