Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Fototävling 2011 - vinnarbilderna (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=28882)

rvh 2011-12-08 08:53

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Stort grattis till alla som placerar sig i fototävlingen! Idag kom ett foto jag röstat på! Hoppas det kommer fler på bättre placeringar! :) Väldigt spännande att se om jag får med foton i dom andra två kategorierna också och om grabben kanske klår sin far till och med? Jag tror faktiskt det kan bli så! :p

Lissi 2011-12-08 08:55

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Härligt härligt!

Jag ser med glädje att två Tinosbilder är med bland 8rna. :D
Agapi är en av mina absoluta favoritbyar på Tinos och tobilden var min 1:a!!!

Grattisklapp_klapklapp_klap

Vem vet, det kanske kommer nån mer bild från Tinos;)

Lissi

Riitta 2011-12-08 09:21

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
BOKA, Kalymnosbild var det ju också, alltid ett plus i kanten;):D

Hoppas det går bra för min Kalymnosbild också:)

Riittabye_bye

yannis 2011-12-08 11:42

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
BOKA, din bild var fantastisk. Naturligtvis röstade jag på den.
Den är så välkomponerad, fotogenic, och ibland men inte alltid måste man rösta på en sådan. Bilden har jag suttit och njutit av flera gånger.
Birgitta.

Monica P 2011-12-08 11:53

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Det är sandstranden i Vlychadia. Där promenerar jag titt som tätt men har inte lagt märke till dessa inramande träd förut. Ni som fotograferar mycket får BLICKEN för fina motiv.

rvh 2011-12-08 13:19

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 258813)
BOKA, din bild var fantastisk. Naturligtvis röstade jag på den.
Den är så välkomponerad, fotogenic, och ibland men inte alltid måste man rösta på en sådan. Bilden har jag suttit och njutit av flera gånger.
Birgitta.

Citat:

Ursprungligen postat av Monica P (Inlägg 258815)
Det är sandstranden i Vlychadia. Där promenerar jag titt som tätt men har inte lagt märke till dessa inramande träd förut. Ni som fotograferar mycket får BLICKEN för fina motiv.

Precis det jag gillar med den bilden och det var därför jag röstade på den! En bra välkomponerad bild med ett intressant och lockande motiv. Väl värd en högre placering enligt mig! Grattis ändå BOKA! :)

Monica C 2011-12-09 12:17

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Karolina!
Din trappbild från Kastro på Naxos var min absoluta favorit.Grattis till sjundeplatsen men för min del hade gärna fått bli nr ett.
Monica:)

Deia 2011-12-09 12:32

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Grattis till 7-orna klapp_klap

Bilden med den vackra trappan hade jag röstat på som tvåa flabb_flab. Det är första bilden av de jag röstat på, än så länge, som dyker upp. Man "hejar" ju lite på sina favoriter ;). Dom andra bilderna fanns med på min topplista. En del bilder "sätter" sig i minnet och man kommer ihåg dom.

Det är inte bara roligt att se vilka bilder som placerar sig, utan även att få se var bilderna är tagna. Man funderar ju lite när man får syn på något vackert/intressant ställe.

Lissi 2011-12-09 13:25

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Just den trappan i fullhöjd hade jag bland mina trappbilder hemma men skickade inte in nån bild till den kategorin...Man tycker aldrig att ens egna bilder är något att skicka in och så ser man hur fina de egentligen är när man ser alla tävlingsbilder. Visst är dessa gamla spiraltrappor fina!! GRATTIS alla 7:or!!!!klapp_klap

Lissi

BOKA 2011-12-09 13:47

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Man får tacka bye_byebye_bye för många fina omdömen av min bild i kategori Maritima Grekland. Det både värmer och inspirerar till nya tag och det är ju alltid kul att komma med bland de tio.

Bilden är mycket riktigt tagen i Vlychadia vid den andra stranden man kommer till när man kör in i den lilla byn.
Bilden togs när vi var ute med bil och körde runt på ön i september i år och stannade för ett badstopp. Efter badet så bestämde vi oss för att även äta lunch på den taverna som ligger vid stranden. När vi satt och väntade på vår beställda lunch så fick vi syn på det här möjliga alternativet till årets fototävling. Det blev att ta fram kameran och ta ett antal bilder och hoppas på turen.

Till Monica P kan jag nämna att från stranden så får man ju inte alls samma bild som från andra hållet. Dessutom så parkerar ju många bilar vid dessa träd och då skymmer "utsikten". Vi hade turen att det blev en lucka bland bilarna och då kom möjligheten fram.

För Riittas Kalymnosbild håller jag tummarna! klapp_klap

BOKA

Monica P 2011-12-09 15:57

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Just alla bilar är skälet till att jag sällan badar i Vlychadia. Däremot är det jättefint att promenera där under lågsäsong.

Riitta 2011-12-09 16:00

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Gtattis alla sjuornaklapp_klap Jag har tydligen röstat på"rätt" trappor. för den härhade jag som trea_B-anana

Riitta från regnigt Stockholmbye_bye

BOKA 2011-12-10 11:10

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
bye_byeGrattis Riitta till en hedrande 6:plats, fin ögonblicksbild med härliga linjer. klapp_klapklapp_klap

Grattis även alla andra vinnare så här långt i årets tävling. bye_bye

Lissi 2011-12-10 11:39

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Heja Riitta, Din båtbild var min ettaklapp_klapklapp_klap Fantastisk timing med stenens linje mot båtens!

Grattis även ni andra! Trappbilden är jättefin liksom hänglåset.

Lissi

Riitta 2011-12-10 14:25

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Tusen tack:) Hade inte en tanke att den här skulle placera sig:) längde in den i bristen på bättre:)
Dom här linjerna alla skriver om hade jag ingen koll på när jag knäppte bilden:rolleyes::)

Grattis ni andra sexorna ocksåklapp_klap

Riittabye_bye

kari 2011-12-10 16:52

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Grattis, Riitta, ditt båtbilde er virkelig stilig :D

Fine bilder i de to andre kategoriene og, grattis bye_bye

Masse 2011-12-10 19:34

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Idag rasslade två bilder in som jag hade på en andraplats. Dels Annas hänglås med snöre - det känns ju verkligen som grekisk speciallösning, och dels Gunillas trappa från Andros - vacker så att man nästan tappar andan. Hittade bara en trappa som jag tyckte var vackrare, och det var med målfoto. Får se om den dyker upp. Och så Riittas härliga bild. Vilka linjer du har fångat! Och extra kul att du plockat in Karpathos på vinnarlistan. Grattis alla 6-orna!

:) Mats

bluesky 2011-12-10 19:39

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Gratulerer Riitta og dere andre på 6.plass!klapp_klap

MickeKöping 2011-12-10 23:18

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Grattis alla 7-or och 6-or. Verkligen fina bilder.
Alla inskickade bilder är egentligen värda att uppmärksammas för fotografen har ju sett något i bilden som han eller hon ville dela med sig av. Det är väl värt att tänka på.

Riitta 2011-12-11 09:48

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Så fina bilder alla femmorna varklapp_klapGrattis:) Kul att en till Uddevallabo placerade sig också;):)

Riittabye_bye


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT