Sv: Äta grekiskt i Stockholm
Enligt uppgift är Gyrella öppet igen.
Yvonne |
Citat:
Eva |
Tillbaka från storstan och helt nöjd. Vi besökte Elias och åt o drack utsökt gott. Det vart lammkotletter till maken och kycklingspett till mej och det smakade himmelskt. Förståss drack vi retsina till det. Ser redan fram emot nästa stadsbesök.
Hej dåbye_bye inger |
Ska till Stockholm snart och undrar om det hänt något nytt på Grek-rest. fronten. Är det Elias som är bäst?
:) Marie |
Που ειμαι Ελιασ;
|
Oj....vad betyder det? Är inte så bra på Grekiska ännu.
Jag tror jag skrev, var ligger Elias? Restaurangen alltså? Vilken adress?
|
Elias på Södermannagatan stod det i ett annat inlägg högre upp. Men jag har inte varit där, så därför min fråga. Känner inte alls till Stockholm. Tyvärr.
Elias taverna ligger på Södermannagatan 8 på Söder i Stockholm. Närmaste T-banestation är Medborgarplatsen. Tel. 08-642 74 50
|
tack för det!
|
Hej på er!
Har nu varit på Elias, väldigt god och vällagad mat. Elias själv är trevlig men personalen var inte så skojfrisk :). Å andra sidan var det ju maten vi kom dit för :) Marie |
När jag var där serverades jag av den yngre mannen gissade att det var sonen i familjen men jag kan ha fel. Var enda gästen vid senaste besöket så servicen var det minsatt inget fel på. Maten var bra men jag väljer nog något annat än grekiskt vid nästa Stockholmsbesök.
Eva |
Det var visst en släkting till ägaren, jag frågade. Servicen var det ju inget fel på, menade mer att man är van vid alla glada och skojiga greker. Detta var en mer allvarlig ung man. Nu menar jag ju inte att man inte ska besöka Elias, det får ni inte tro.
Det här var en spännande tråd. Jag har fått flera bra tips här av er andra. Tack för det.
Jag och min familj har alltid varit nöjda med Faros de gånger vi varit där. Esperia har varit mycket bra det som däremot drar ner deras betyg för mig är ljudnivån. Hopplöst att prata med sitt sällskap om det är mycket folk. Sorlet slår runt och blir i mitt tycke olidligt. Men deras youghurt med walnötter och honung.......klapp_klap Sonjas grek har vi också varit nöjda med. Vad tycker ni om Kamarina? Vi har bara varit där en gång om har inte gått tillbaka men det var för ett par år sedan. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:06. |