handdator

Visa fullständig version : London med barn!


Bea
2007-06-08, 22:44
Jag och min dotter håller som bäst på att planera en gemensam, egen, resa till London. Hon har själv valt resmål och nu sparar vi pengar! Har hittat en superbillig resa 1600 tor för båda två, Stockholm - Gatwick. Det blir ju såklart dyrare eftersom vi även måste flyga inrikes, men ändå!!

Är det någon som har något supertips på boende i London? Det är ju generellt dyrt att bo där, men eftersom det bara blir 3 dagar, så vill vi gärna bo bra till, och med en ordentlig frukost. Dottern är sju år, då vi åker i mars.

Andra tips om London med barn mottages tacksamt. Själv har jag inte varit där sedan dottern låg i magen...

Bea från Umeå, som dessutom åker med hela familjen till Grekland om 10 dagar!!

Moster
2007-06-09, 09:18
En hotellkedja som är bra, är Premier Travel Inn. Du hittar den på flera olika platser i London.

Om dottern är sju år misstänker jag att hon kommer att gilla The Disney Store, på Oxford Street _B-ananaOm ni inte lider av svindel, är en tur med London Eye fantastisk. Den bästa maten hittar ni på pubarna. Vi har inte provat någon grekisk restaurang ännu, men det borde finnas många med god mat ;)

Moster, som plötsligt fick London-längtan :)

Smultron
2007-06-09, 11:50
Ett tips vad gäller hotell är att kolla med arrangören "Resfeber". De har ofta bra erbjudanden där man kan boka kvalitetshotell med bra lägen till bra priser. Har bokat via dem flera gånger och varit helnöjda. Kan rekommendera hotellet vi bodde på senast vi var i London (januari 2007) som heter London Bridge. Ett mycket bra hotell med bra service och ordentlig frukostbuffé. Hotellet ligger nära London Bridge tunnelbanestation så det är lätt att ta sig till olika ställen.

Smultron

Siri A
2007-06-09, 14:34
En tur på Harrods nalleavdelning, tackar inget barn nej till...!!

Men det finns massor att göra i London... Musikal, lejon kungen t.ex. och massor med annat...

Jag kan också rek. resfeber, vi åkte med dem till london i höstas, 5 hela dagar, 2 vuxna, 1 barn (ungdom...) för 12.000 ink. hotell. Så även om 1600:- är billigt för flyg så skulle jag ändå flyga till heathrow, och sedan ta Heathrow express in till paddington station... rätt dyrt men tar en kvart om man gemför med tunnelbanan som tar 2 tim. boka ett hotell nära paddington station så fxar sig allt jätte bra.... OCH TILLSIST, en varnign... Avstånden är STORA... räkna med mycket tid... vi åkte tunnelbana till en restaurang utanför stan... och den resan tog 1tim. 15 min. och vi hade räknat med max en halv timme. men tunnelbanorna i london är TRÅNGA... ljuset tänds och släcks, det gnisslar etc. etc.....

Stina
2007-06-09, 16:28
Vi bodde väldigt bra på Hotel Commodore(som dessutom ägs av grek/cyprioter, Grecian hotels international limited)
Det är ett ganska dyrt hotell men kompisen har ett typ entertainment-kort och med det fick vi halva priset.
Vi betalade 85 pund per person per natt(med rabatten inräknad)

Hotellet ligger mycket bra till med lugnt läge strax intill Hyde Park.
Ett par minuter till tunnlbanan.

Adress: 50 Lancaster Gate, Hyde Park.
Tel: 020-74025291
mail: Reservations@commodore-hotel.com

http://i155.photobucket.com/albums/s286/Stina-25/IMG_0521.jpg