handdator

Visa fullständig version : Ialyssos - Trianda


drifty
2007-06-08, 18:08
Hej !

Någon som vet nått om Ìalyssos-Trianda-Ixia med dess omgivningar ?

Vi skall bo på ett hotell som heter Blue Horizon Palm Beach, nån som bott där kanske ?

All info mottages mycket tacksamt !!

brili
2007-06-12, 17:39
Hei! Ser det er dårlig respons på denne siden når det gjelder Vestkysten, med Trianda, Ixia osv. Selv liker jeg meg godt der, med gode muligheter til å farte omkring med buss,taxi eller leiebil både sørover på øya...for å komme seg bort fra turistmylderet;)Det tar bare ti minutter med bil inn til Rhodos by...der gamlebyen nok er en obligatorisk severdighet!flabb_flab
Vi tok taxi til Østkysten en dag, med en kjekk sjåfør som også fungerte som en lokalkjent guide, det var utrolig interessant! Østkysten var spesiell, men altfor varmt! Var glad for å komme "hjem" til Trianda(som betyr 30) igjen, med deilig svalende vind. I Trianda (Ialyssos)fins alt du trenger av butikker og tavernaer.Bruk litt tid på å finne DIN taverna- er du heldig som oss, finner du nye venner, og det gjør at stedet blir ekstra spesielt! Besøk gjerne tavernaen Kaliva, som ligger på stranden nærmest Ixia-grensen...eller deromkringAng_elx Fantastisk å kose seg med en retsina og DEN utsikten!
Jeg reiser "sjælv" 29.august -13.sept_B-ananaSkal bo på Heleni..kalo taxidi ke kali tihi!!!!

drifty
2007-06-20, 19:45
Brili:
1)Japp, det verkar väldigt inriktat på östkusten nog måste väl fler ha info om Trianda-Ixia ?

2) Vilken sevärdhet skall man inte missa i dessa trakter runt Rhodos stad ? VI skall ju bara vara där en vecka så vi tänker inte stressa runt och se på allt men vilken sevärdhet FÅR man inte bara missa ??
Tips välkomna !

3) Likaså tips om var man äter den godaste grekiska salladen ;) och godaste Souvlakin samt även sist och minst men godaste ...Gyrosar...**blev hungrig nu**flabb_flab

brili
2007-06-20, 23:05
Jeg sier som deg...Er det ingen fler "der ute"som kan gi noen tips???Er det ingen som har vært i Ialyssos? Jeg var bare en uke, og det ble lite farting rundt,men mest mat på Kaliva..det lå strategisk til på stranden...ikke så mye folk, og man ble godt kjent. Herfra kunne vi følge med solstolene,og beholde dem hele dagen, mens man satt og nippet til en Ouzo og koste seg med en gresk salat.:)
Av severdigheter har de Filerimomosfjellet,der oldtidsbyen lå, da Ialyssos var en maktfaktor-nå er det bare fragmenter av et Athenetempel fra 200 år før Kristus.
Moni Filerimou er et kloster, med vakker klosterhage og en allee som er en kopi av veien til Golgata og dekorert med illustrasjoner av Jesu lidelser. Et 18 meter høyt kors troner ved enden av alleen..Dette ser du allerede fra bussvinduet på tur fra flyplassen!!
Drifty;vi får skrive litt her på Kalimera når vi kommer hjem fra Hellas og dele informasjon:rolleyes:?
Jeg ønsker deg GOD TUR!!!(Hotellet du skal bo på er veldig STORT! "Mitt" har bare ca.35 rom, men liker dem sånn):cool: