Logga in

Visa fullständig version : Ångest

Janérik
2007-06-05, 23:37
Jag får ångest. Jag borde boka boende. Hur fasen ska jag kunna boka boende i en by som jag aldrig besökt på ett hotell som jag bara sett på bild?
Vi åker till Kos nästa torsdag (14/6) och anländer mitt i natten, troligen ska vi bo på Billys i Kefalos för det har jag hört att borde vara ett bra boende för oss. Hur fasen ska jag kunna ta mej till att boka detta boende? Vi anländer mitt i natten och eftersom vi reser med en 1,5-åring så borde vi ha boendet ordnat innan vi åker, åtminstone de första nätterna (någon kan ju drömma om att ha det hela resan).
Hur fasen gör de som åker på charter? De kan boka sitt hotell flera månader på förhand med hjälp av en bild i en feltryckt katalog, i bästa fall har det tre bilder på webben, samtliga tagna med vidvinkel med havsstranden som bakgrund.
Jaja, kommer jag inte till mej får vi väl bo första nätterna på flygplatsen men jag tror aldrig att det kommer att bli så. På något jäkla sätt kommer det att lösa sej, kanske jag rent av lyfter luren och ringer till Billys men det bästa vore ju om han står och tar emot oss utan att vi har bokat.

Mvh Janérik

Paulina
2007-06-06, 10:12
Hur fasen ska jag kunna boka boende i en by som jag aldrig besökt på ett hotell som jag bara sett på bild?

Jag tror inte att jag har något mirakelmedel som lindrar våndan, men... det jag funderar över är hur många som *inte* bokar boende i byar på hotell som de bara sett på bild? Någon gång är ju den första gången man åker någonstans och då finns det ju inte så många andra alternativ än att köpa grisen i säcken! ;)

Det betyder inte att man inte kan försöka få syn på grisen på lite olika sätt: jag kollar inte bara resebolagens bilder utan söker upp andra bilder på nätet, det finns praktiskt taget alltid ett antal "out there". Om tillräckligt många bilder visar ung. samma sak, så tror jag helt enkelt på att det är ungefär så det ser ut! Jag kollar också kartor; m.h.a. de kan man ju se hur långt/nära det är till olika saker.

Och slutligen, när man kollat upp så mycket man vill och/eller orkar så... får man lämna resten åt slumpen. Överraskningar går inte att undvika; det man kan hoppas på är att de är positiva! :)

Lissi
2007-06-06, 10:13
Ärligt talat förstår jag inte ditt problem;).. Det är väl bara att boka en natt så ni vet att ni kan krypa ner i säng och sova vid ankomst! Är inte hotellet/rummet bra är det ju bara att dra vidare nästa dag???:confused: Det är ju det som är tjusningen med att bara ha bokat första natten...

Vi har samma "dilemma" vid Madrids flygplats om ett par veckor..vi landar kl 23 ..Men vi har bil, så vi kör iväg ett par timmar ut på landet och ser om vi hittar nåt vid den tiden annars vilar vi i bilen..Så kan man ju göra när man inte har småbarn..
HA en fin resa!!!
Lissi

malou
2007-06-06, 19:57
Forbooka to-tre netter, Martin. Med et så lite barn er det vel ingen grunn til å sitte på gaten neste dag etter en lang reise. Midt på natten til og med. Man skal jo overleve! Deretter tar du strake veien over til Kalymnos og Telendos. flabb_flab