handdator

Visa fullständig version : Tisdag 5/6


UlfWiman
2007-06-05, 21:55
Tisdag 5/6


Morrn, morrn. Oväder över Kreta idag. I natt har det åskat och blåst o regnat. Var uppe på toa klockan fem och det var bara svarta moln på himlen, riktigt svarta. Vi får se hur dagen utvecklar sig. Temperaturen idag är 22° inne och 23,8° ute klockan sex på morgonen samt att fukten gått ner till 74 %.


Alla saker jag har på mitt bord ute har blåst bort, till och med blomman. Askkoppen är utspridd över uteplatsen så det blir att sopa när det lugnar ner sig. Det får bli en ny vända till stan idag för att skaffa en DVD som är hel. Jag måste gå ut och samla ihop mina saker samt kolla tvätten runt hörnet. Tvätten fick jag gå över till grannen och plocka ihop.
- Man kanske skulle använda klädnypor!


Vi ska se om jag får tag i ett nytt duschdraperi idag med lite färg på. Fattar inte ett jota av vad fåglarna håller på med. Plockar fimpar från marken och flyger iväg. Ska det bli byggnadsmaterial? Jag kanske slipper sopa ihop till slut. Mitzie fick en bit fläskfilé igår och den försvann på två röda.


Nu är badgästerna ute och promenerar till bageriet, mycket väl påklädda. En annan lär väl få hålla i hatten idag. Hatten fick jag aircondition i igår. 8 lufthål för att ventilera huvudet lite grann. Nu du Agda o Monica ni får hålla i er, jag har skickat ovädret till fastlandet utan returbiljett. Vet inte om ni läste, men Aegean Airlines släppte 150.000 biljetter igår för endast 39€ styck inklusive skatter och allting. Nu är vi nere i färjepriserna och flyget går ju fortare.


Kom hem från stan vid tvåtiden med en ganska blå himmel och sol. Det var tryckande varmt i stan. DVD´n är okay igen så det blir att returnera den nya. Däremot köpte jag en flatbäddsscanner och den kommer att bli kvar. Den har läsare för diabilder samt negativ.


Mitt kylskåp kom nu på eftermiddagen så jag är mycket glad. Vid fem kom Glenn & Berit från Piteå och hälsade på. Det ringde i min telefon och Berit hörde var det ringde så Glenn tittar in genom staketet och hejade. Mycket surrande som avslutades med middag på Ozon, nu halv elva. Berit tog kort på mig så jag ska göra en småbild senare. Glenn & Berit var mina grannar i Öjebyn. Därför blir det tack och god natt från mig.

Uffe

Wardakis
2007-06-06, 10:19
Hej Uffe!
Har precis kollat dina senaste bilder, vilken härlig trädgård ni har! När flyttar du? Det är synd att jag inte kan ta din lägenhet men det är ju lite för tidigt för mig som du vet!
Hälsa alla
Gunilla

monica
2007-06-06, 12:31
Märkte att du skickade ovädret till oss, igår var det svart som natten här.
Och regnet det bara öste ner och jag blev så blöt om både skor och strumpor...osv.

Just nu börjar det molna på igen och regnet hänger i luften.
Vilken grekisk sommar det här är :confused: fattar ingenting.

Monica, som försöker skicka tillbaka skitvädret till Kreta.