handdator

Visa fullständig version : "På luffen bland greklands öar"


anderz
2007-06-05, 20:19
Idag är det ett ett uppslag om "båtluffning i sporaderna" i aftonbladets resebilaga.
Hur dåligt får det vara - många gånger undra man om dom verkligen har varit där på Skiathos, Skopelos och Alonissos. Ändå lockas man att köpa tidningen pga rubriken " skönaste öluffen i Grekland"...

Anders/jönköping

SteffTee
2007-06-05, 20:27
Hmmm.... var det inte den bilagan som allas vår Janne skrev och bidrog med material till?
Har inte läst den själv men jag kan tänka mig att redigeringen är ganska hård. Själv har jag knappas läst en artikel i "skvaller (kvälls)pressen som har fått mig att bli sugen på Grekland. Men trots det är man en återkommande gäst där sedan 1978.
Verkligheten ÄR bättre än dikten!

Annlotta
2007-06-05, 23:17
Blev sugen då jag såg bilagan, men behärskade mig. Blir alltid lika besviken då jag med spänning väntar på något nytt. Så blir det aldrig! För oss på Kalemera har redan informationen som ges blivit gammal skåpmat, men jag vet inte om det var Janne som skrev nu i dagarna.

Till Janne och Camilla, hoppas ni får en alldeles underar resa.

Janérik
2007-06-05, 23:49
Hmmm.... var det inte den bilagan som allas vår Janne skrev och bidrog med material till?

Nja, jag har köpt bilagan men inte läst den. Som jag förstod det så är inte Janne över huvud taget inblandad på denna artikel om Grekland men jag kan ha väldigt fel då jag bara snabbtittade i tidningen.

Jag brukar köpa det som skrivs om Grekland för att visa att intresset finns, sedan brukar jag om det är riktigt dåligt skicka en kommentar till ansvarig utgivare i förhoppning om att denna ska förstå att intresse finns men att de visst hade hittat fel skribent denna gång.

Mvh Janérik

Stina
2007-06-06, 07:42
Köpte bilagan igår och jag tyckte reportaget var bra skrivet:)
Många bilder och jag blev lite sugen på både Skiáthos och Skópelos faktiskt:cool:.

//Stinabye_bye

Elisabet
2007-06-06, 08:21
Om det är samma reportage som på webben så heter reportern Kerstin Sundmark och fotografen Stefan Mattsson.

Reportaget är ju ett sätt att beskriva för ovana båtluffare hur det kan vara att båtluffa för första gången och det tycker jag de har lyckats riktigt bra med. Om syftet hade varit att ge djuplodande nya kunskaper till inbitna sporadernafarare hade de ju inte valt att besöka tre öar på en vecka.
Fast bilderna är härliga och för den som inte har varit där är väl även innehållet nytt.