handdator

Visa fullständig version : Kassos och allmänna pooler


Stefulainen
2007-06-05, 19:56
Två helt orelaterade frågor

Finns det nån allmän pool någonstans i Pigadia dit man kan gå och plaska ifall ens eget hotell saknar pool. Frun påstår att dylika ska finnas :-) Iofs kan man plaska i havet, men om man nu vill ha pool :-)


Kassos: Hur tar man sig till Kassos? Går det båt från Arkasa eller Pigadia? Hur ofta? när? dyrt? lönar det sig att besöka kassos? :-) Hade tänkt besöka Saria i norr, men eftersom frun väntar barn så tänkte vi att Kassos kanske skulle vara ett lämpligare utflyktsmål :-)

ciakoohler
2007-06-05, 20:39
[quote=Stefulainen;92856]


Kassos: Hur tar man sig till Kassos? Går det båt från Arkasa eller Pigadia? Hur ofta? när? dyrt? lönar det sig att besöka kassos? :-)
Gå till resebyrån vid fontänen,de vet allt om resor t Kassos.Minns inte vad det kostade.men det var rätt dyrt .Bussresa t Arkasa ingår i vilket fall.När jag skulle dit hade en av besättningsmännen "glömt" att han skulle jobba ,så det blev ingen resa.Vi fick alla pengarna tillbaka .

inkfish
2007-06-06, 21:33
Har varit pa Kasos i dag. Tog stora farjan som gar Rodos-Kreta, 1 dag i veckan gar den fran Pigadia kl 10 till Kasos, och tillbaka fran Kasos 17.30. Tar 1.15-1.30. Kostar 12.30 ToR.

Akte dit for att vadret var ratt daligt men si pa Kasos var det kanonfint. Efter en runda i hamnbyn Fry gick jag ett par km upp till byn Agia Marina, mkt pittoresk. Sen ner igen och da var jag sa varm att jag blev tvungen att bada. Gick mot Emborio - mojligen var det dar jag at en suveran lunchomelett pa en stor taverna och sen badade i kristallklart vatten nedanfor. Eller sa var jag kvar i Fry, gransen verkade flytande.

Knallade runt en hel del till eftersom jag alskar ruiner och gamla vackra stengardsgardar och sant fanns det gott om.

En trevlig utflykt men Kasos ar inte den charmigaste lilla o jag sett.

karinafp
2007-06-07, 17:51
Finns det nån allmän pool någonstans i Pigadia dit man kan gå och plaska ifall ens eget hotell saknar pool. Frun påstår att dylika ska finnas :-) Iofs kan man plaska i havet, men om man nu vill ha pool :-)

Nej, någon allmän pool finns inte, men det går bra att gå in på vilket hotell som helst som har pool och bada där. Motprestationen brukar vara att man köper något i poolbaren: glass, läsk, kaffe el dyl. Själva tänker vi som vanligt utnyttja poolen på hotell Regina, de dagar vi inte orkar ta oss till någon strand.

Karin
21 dagar kvar till en hel månad på Karpathos!!! _B-anana_B-anana_B-anana

Stefulainen
2007-06-09, 07:53
Hur fördriver man tiden en hel månad på Karpathos? Tror iofs inte jag själv skulle ha problem med saken, men vad rekommenderas?

karinafp
2007-06-09, 12:35
Hur fördriver man tiden en hel månad på Karpathos? Tror iofs inte jag själv skulle ha problem med saken, men vad rekommenderas?

Jaa du, vi gör väl det vi brukar göra, fast utan stress. ;) Tidigare år har vi bara varit där i två veckor. Första veckan har varit underbar, den andra har känts stressfylld med allt vi hade tänkt hinna med innan vi åker igen...

Vi badar och solar, bakar svenska kakor med Maria på Zephyros (hoppas verkligen ugnen är lagad i år! Det var litet knepigt att åstadkomma en hyfsad sockerkaka i en ugn där termostaten inte funkar...) , sitter och filosoferar med Elias på Faros, åker och upplever fler byar lite mer ingående, går runt och hälsar på goda vänner litet varstans, gör nya bekantskaper, träffar ännu flera släktingar till de vänner vi redan har, provar nya restauranger... vi har även som föresats att ta båten över till Rhodos över ett par dagar för att hälsa på vänner där, men vi har haft goda föresatser förr...Ang_elx (Det här blir fjärde året i rad vi åker ner, så vi vet vad som väntar oss, och vi längtar!!!)

Vi njuter av livet, helt enkelt! flabb_flab Vilket ju inte är svårt att göra i Grekland...

Karin