handdator

Visa fullständig version : Info om Karpathos


Vittra
2007-06-05, 18:12
Hej!

Jag ska ev till Karpathos i sommar och skulle bli glad om någon som varit där kan tänka sig att hjälpa mig med några frågor. Kan man göra små utflykter med lokalbuss från Karpathos stad eller borde man hyra t.ex. bil om man vill ta sig någonstans? Hur är maten inne i Karpathos stad, finns det bra grekiska restauranger eller mest "turisthak"? Vad tycker ni om stranden, är den ok?

Har varit i Pythagorion på Samos tidigare och tyckte det var mysigt, funderar på att åka tillbaks dit eller till just Karpathos stad. Vad säger ni som varit på båda platserna, vad gillade ni mest? :)

Tack tack!

Stefulainen
2007-06-05, 19:37
Hej.

Stranden i Pigadia var jag inte såå förtjust i - fast inte var den dålig heller. Vi föredrog Amoopi söderöver (lugnt, långgrunt, fin botten, inga vågor), Achata samt Apella norröver. Testade inte på stränderna på västkusten, men Lefkos lär ha bra stränder.

Rekommenderar att ni hyr bil åtminstone en dag så kan ni utforska i lugn och ro. Vissa ogillar trafiken på de grekiska öarna, men jag tyckte själv den var ganska avslappnad.

Vittra
2007-06-07, 09:34
Tack för svaret...får klura på hur vi ska göra:)

Vittra
2007-06-07, 13:59
Nu är resan bokad:) Finns det något vi inte bör missa att göra/se när vi är där?

karinafp
2007-06-07, 17:54
Vittra, ta och titta igenom resebreven från de senaste 4 åren ungefär. Det finns MASSOR skrivet om Karpathos! flabb_flab Att läsa igenom de tidigare inläggen i det här forumet kan också ge en hel del tips om vad man kan se och göra. Ta er bort till Taverna Pelagos en kväll när de har levande musik, det är ett absolut måste. ;) När åker ni? Vi far den 28 juni och blir nere i fyra veckor, vi kanske ses?

Karin

Vittra
2007-06-08, 09:30
Vi reser redan om en vecka, fick tag på en sista minuten...härligt. Hittade resebreven strax efter jag skickade det där inlägget :) Ska ta och titta igenom, verkar finnas bra tips. Tack för hjälpen.

inkfish
2007-06-09, 22:38
Vittra - jag ar pa Karpathos och har skrivit lite om vad jag pysslar med i den har traden: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=9925

Grattis till bra o-val, har finns hur mycket harligt som helst att gora:)