handdator

Visa fullständig version : Hjälp att pruta


Bluesbrother
2007-06-03, 11:45
Hej!

Har förstått att Milos inte är en speciellt billig ö, men den är nog värd några extra euro. Vi kommer nog stanna fyra nätter 18-22/6. Vilket pris för dubbelrum kan man sikta på i förhandlandet? Havsutsikt är inte obligatoriskt, bara balkong. 25€? Många ställen pratar om "long stay offer" på sina hemsidor, känns som ett ganska relativt begrepp.

/Anton - Som redan är brunbränd. En vecka med nästan 30 graders värme, synd att man då är på tysklands inland... finns nästan bara inland i Tyskland flabb_flab. Inte en strand så långt ögt når.

Cecilia
2007-06-03, 14:31
Vi betalade 30 euro för ett fräscht dubbelrum på hotell Dionysis i Adamas, i slutet av juni. Balkong, ac, tv, pentry. Vi förhandlade på plats.

Bluesbrother
2007-06-03, 14:39
:eek:...hmm vi stannar kanske rent av fem nätter, kanske går det då att pressa priset ytterligare 5€ :rolleyes:

/Anton, sniken student

bon
2007-06-03, 21:26
Anton, sniken student

Jämfört med Pargapriser förra året så låter det himla billigt, vad kostar det i juli/aug?

birgitta

Tom
2007-06-03, 21:31
Många ställen pratar om "long stay offer" på sina hemsidor, känns som ett ganska relativt begrepp.

Hej !
Internetpriserna på rum baseras på vad jag tror 3dgr. Min erfarenhet är att om man stannar minst 5-7 dgr blir det ett helt annat läge.

Jag har idag bokat studio på Naxos (A Prokopios) . Priset på hemsidan var 60 euro för en trippel( vi ska ha ett barnbarn med) i Sept -07. Jag testade med 45 eftersom vi ska stanna 7 dgr, inga problem...45euro blev det !!! Det är 15 euro/pers, det är ganska normalt . ( Googla "Studio Liana" Agios Prokopios ) Bokningen gjordes givitvis per telefon, det är enklare att pruta då.flabb_flab

Tilläggas bör att det handlar om A-klass studios med hög standard, ca 20-30m från stranden, självklart med havsutsikt !

Mvh: Tom&Bodil (som åker till Tolvöarna i morgon bittida)

Bluesbrother
2007-06-23, 15:01
Måste skryta lite :D. Vi kunde välja mellan lägenhet för 25€ och rum för 20€ på Vamvounis Appartments, så billigt trodde jag aldrig vi skulle komma undan! De eurosar vi tjänade på billigare boende åts raskt upp av att vi var tvugna att åka tråkiga bärplansbåtar :mad: Grämer mig fortfarande. Tänk vad mycket hemgjord glass man kunde fått för dom pengarna i Adamas! :rolleyes: Den är verkligen fantastisk god! Bara Vens glassfabrik som gör godare i hela Sverige. av dom jag provat förstås. Bosses i Linköping är bra också...