handdator

Visa fullständig version : stränderna på Amorgos?


sarah&filip
2007-06-02, 14:49
Hur är stränderna på Amorgos? finns det många? Går de att jämnföra med Milos stränder? Vi funderar också på att åka till Sifnos. hur är stränderna där. Vilka öar i cykladerna skulle ni rekommendera om man vill ha bra bad möjligheter men ändå mycket att se & göra på ön.

sarah :):)

Cecilia
2007-06-02, 15:12
Det står rätt mycket om stränderna på Amorgos om ni kollar in det som står om Amorgos under fliken "Snabbval resmål".

Men i korthet: Det finns både klippbad och sandstränder, mest klippbad.
Katapola har två bad, en sandstrand och ett klippbad, Plakis. Det går badbåt till båda två. Egiali har en underbar långa sandstrand. Mouros beach är ett suveränt klippbad för att inte tala om Agia Anna. Men som sagt, kolla in Amorgos-guiden som finns här på Kalimera.

Sifnos har också bra bad. Kamares har en fin och mycket långgrund sandstrand. Faros har också fina stränder. Sen finns det massor av fina klippbad, bland annat Chrisopigi.

Milos har ju också fina bad, svårt att jämföra. Men jag föredrar Amorgos helt klart!

Hoppad det kan guida er lite i allafall! :)

Stina
2007-06-03, 18:56
När det gäller stränder så slår Sifnos helt klart Amorgos, om man gillar sandstränder.
Amorgos har en riktigt fin sandstrand och den finns i Egiali.
Sifnos har desto fler:)
Mina favoriter på Sifnos är Vathy, Platis Gialos och den som ligger bortanför Faros innan den kända kyrkan(minnet är just nu helt borta...)
Milos har jag ej besökt.

//Stinabye_bye