handdator

Visa fullständig version : färja från paros till antiparos??


j-lem
2007-06-02, 09:55
tjena! e det nån som vet hur förbindelserna är mellan paros och antiparos? för vad jag har förstått, så går det ingen färja från aten till antiparos, útan man måste åka till paros. eller e jag ute o cyklar?? färjan jag har kollat in skulle isf anlända till paros hamn 21.25 7/7. men vi har boende bokat på antiparos från den dan. går det färjor så sent mellan paros-antiparos?
tacksam för svar! mvh Jani med familj :-)
bara 4 veckor kvar nu....

SteffTee
2007-06-02, 11:09
Vid den tiden på kvällen går det troligtvis ingen båt från Parikia till Antiparos. Men säker kan man aldrig vara. Jag vet att jag för flera år sedan åkte en väldigt sen båt från just Parikia efter en kväll på Paros.
Ju senare på sommaren desto större chans att den båten går.
Men...bilfärjan från Pounda går väldigt sent. Ta en taxi från Parikia och efter 12 min är ni framme i färjeläget. Bilfärjan tar bara 10minuter och den går varje timme på kvällen, fram till åtminstone 00.45

Yak
2007-06-02, 12:23
Iallafall i högsäsong går "taxibåtarna" Paros-Antiparos rätt sent, vet att den sista gick 00.30 när jag var där förra året. Det är möjligt att den går tidigare nu, men kommer det sena båtar till Paros så borde den passa de.
Annars funkar bilfärjan från Pounta bra också som sagt, den går ju till samma ställe som taxibåtarna i princip.

SteffTee
2007-06-02, 12:30
Iallafall i högsäsong går "taxibåtarna" Paros-Antiparos rätt sent.

Högsäsongen på Anti är väldigt kort. Från andra halvan av juli - slutet av augusti. Därav min tvekan om det går båtar sent redan den 7/7.

Nu på torsdag bär det av igen. Jubileumsresa; 20:e året i rad på Anti (lugn bara, vi har besökt 20-talet andra öar också under årens lopp). Dock ingen färja från Aten i år utan det blir flyg och därefter ovanstående rutt via Pounda på tidig eftermiddag!

angean
2007-06-04, 22:25
Idag sa borjade farjan mellan Antiparos och Parikia att ga. Det har lange varit tveksamt om det skulle vara nagra farjor i ar eftersom dom ska salja batarna men nu verkar det ha lost sig. Den sista fran Antiparos gar kl 18.00. Sista bilfarjan gar 00.30 fran Pounda.
I ar ar det minst 5 st utflyktsbatar!!! som gar runt on bla Ben fran Time Marin (han har hyrt ut Time) som har kopt en jattefin stor bat.

SteffTee
2007-06-05, 20:31
Aengan?

Hmmm.... Du verkar vara väl insatt! :rolleyes:

Så min gamla arbetsgivare har gett upp? Ska bli kul att höra mer i detalj när jag kliver i land nu på torsdag.

Packdag i morgon.

j-lem
2007-06-06, 13:22
tack alla för hjälpen!! ser verkligen fram emot detta. har aldrig varit på varken antiparos eller naxos, som blir våran andra ö vi besöker under våran 3 veckorsvistelse.
ha de riktigt gött allihopa!!
mvh Jani med familj!! :-)

Hellen
2007-06-06, 16:55
Aengan?
Hmmm.... Du verkar vara väl insatt! :rolleyes:
Så min gamla arbetsgivare har gett upp?

Han har väl varit på G att göra något annat i några år nu, de var ju rätt less på det förra året. Han körde ju utflyktsbåtar förr också, väldigt populära turer.
Synd att han inte har Time kvar, sonen åker till Anti om en vecka för att jobba, han hade tänkt att fråga Ben. Kanske kan han bli utflyktsbiljettförsäljare i stället.
Hälsa Ben att han har definitivt fem resenärer i slutet av juli i alla fall.
// Helén

mkh
2007-06-07, 23:25
Vid den tiden på kvällen går det troligtvis ingen båt från Parikia till Antiparos. Men säker kan man aldrig vara. ...

Om man tittar på gtp så finns tidtabellen ute där, om den är med sanningen överensstämmande vet jag inte, men förra året stämde den tid vi kollat upp. Men det verkar inte gå så många båtar från Parikia...

/Marianne