handdator

Visa fullständig version : Papikinos Beach


ramses
2007-06-01, 18:34
Om tre veckor ska vi vara i Aten, om allt går som det är tänkt,längtar. snyft_dropMen, sen efter några dar drar vi vidare, bl.a. till Adamas, Milos. Där ska vi bo för att också utforska resten av ön. Där finns, om jag fattat det hela rätt, två strandområden med hotell och lägenheter i närheten. Är det nån som har erfarenhet av Papakinos kanske bott i området? Hur långt är det ,promenadvägen(tid) till Adamas? Då vi kanske kommer att vara på Milos en dryg vecka är jag lite "kinkig" med boendet. Är beredd att betala för lite extra "space", vår dotter är 17 år och noga med privatlivetAng_elx

ramses
2007-06-03, 11:30
Ingen?:confused: som har uppfattning om hur långt det är in till stan..bye_bye

*Zsazsa*
2007-06-10, 20:08
Papikonos är den delen av Adamas som ligger närmast flygplatsen. Är inte helt säkert men ligger ca 3 km från hamnen i Adamas. Välj inte boende där i första hand. Ganska tråkig område, tycker jag.

ramses
2007-06-10, 21:02
3 km? Nu när jag forskat lite mer och även sett på bild(karta) får jag uppgift 800-1000 meter.

Myslo
2007-06-23, 14:45
Jag tror heller inte att det är 3 km mellan hamnen och papikinos beach. Vi bodde på kullen ovanför hamnen och gick till papikinos för att bada, hem för att äta lunch och tillbaka igen efteråt... Men en kilometer drygt är det säkert. Det låg dessutom en supermarket åt det hållet. Hur hotellen däromkring är har jag dock ingen som helst aning om.