handdator

Visa fullständig version : Då var det dan före dan...


Netwolf
2007-06-01, 17:55
Jaha, i morgon är den stora dagen. Planet lyfter fr Landvetter kl 17:50 mot Chania. Perfekt att hinna titta på lite fotbollen i baren på Landvetter innan.

Vi kommer att luffa på södra Kreta med både båt och sedan hyrbil. Planen är att via Paleochora ta oss österut. Elafonissi och Frangokastello står bl a på schemat, men sen får vi se. Ev avslutar vi i Matala, innan hemfärd sker från Heraklion.

Ikväll blir det att packa ihop allt man köpt och sen naturligtvis packa ut hälften av det man knött in i ryggan. Som vanligt blir det svårt att välja och att få plats med allt. En fundering är vädret. Verkar ha vart lite si och så på Kreta de senaste dagarna. Man har ju ingen lust att packa för regnsemester, men någon varmare tröja får ju slinka med. Hur är det på kvällarna denna årstid på södra Kreta. Är det kyligt, eller?

/Netwolf_B-anana

Wardakis
2007-06-01, 18:13
Förra året när vi var i Chania 3 veckor i juli kom fleece-jackan till användning flera kvällar. Då var det ovanligt kallt för årstiden! Kalo taxidi!
Gunilla

Cecilia
2007-06-01, 18:22
Ni får det säkert helt underbart! Men jag vill bara tillägga att det inte är avspark förrän klockan 20.00! Om det nu var EM-kvalet Danmark-Sverige du syftade på där?! Så ni lär ju sitta på planet under hela matchen. Fast är man på väg till Grekland så .... ;)

Netwolf
2007-06-01, 19:25
Ok, inte förrän 20? Jag såg nånstans att det var kl 16, men va fasen. Jag ska till Grekland!!!! Det är ju det som räknas trots allt.

Cecilia
2007-06-01, 19:33
Ok, inte förrän 20? Jag såg nånstans att det var kl 16, men va fasen. Jag ska till Grekland!!!! Det är ju det som räknas trots allt.

Exakt! Spela roll liksom! Själv ska jag inte till Grekland i sommar (som det ser ut nu) Kanske en höstresa ... Så jag byter gärna fotbollsmatchen mot Grekland! Fast jag gissar att du inte godkänner bytet?! :p

Netwolf
2007-06-01, 19:47
Så jag byter gärna fotbollsmatchen mot Grekland! Fast jag gissar att du inte godkänner bytet?! :p

Rätt gissat! Det blir inget byte! Fast det hade varit kul att se matchen. De borde visa sånt på planet. Då hade jag minsann köpt lurar direkt!