handdator

Visa fullständig version : Hur är vägarna på Korfu?


asawas1
2007-06-01, 15:37
Eftersom vi har tänkt att hyra bil i några dagar, så undrar jag hur vägarna är. Är det branta vägar och kurviga? Eller kan jag vara lugn? Enligt kartan så ligger många stränder en bit från vägen. Är det branta backar ner mot stränderna?Åsa

lemon
2007-06-01, 21:22
Nu är det ju ett tag sedan jag var där, och minnet kan ju svika, men kan inte komma ihåg att det var några problem.
Ag Gordis, Glyfada, Paleokastritsa (uttala det efter ett krus Retsina!) och Peroulades/Sidari var, liksom stränderna på östkusten, lätta att nå.
Minns dock att vår vespa (eller kanske vi ;-) ) hade problem ner mot Miritiotissa. Fick gå en liten bit för att komma ner, men det var det sannerligen värt.
Rätt taktik att hyra bil på Korfu! Perfekt ö att åka runt på.
Trevlig resa!

/lemon (dryga två veckor från Grekland...)

asawas1
2007-06-01, 23:57
Tack, nu känns det genast bättre, eftersom jag är fruktansvärt åkrädd.....det är alltid jag som kör!!! Men det underlättar ju om det inte är branta vägar - vilket jag hatar!
Ok, bättre att parkera bilen och gå en bit om det är lagomt avstånd. Vi ska bo i Gouvia eftersom vi har våra ungdomar med oss (pubar, discon....) men mellan allt utbud vill vi vara på stranden och det är roligt att utforska området. Hellre det än att ligga kvar på en och samma strand!!
Åsa