handdator

Visa fullständig version : Åker till Milos snart - någon som har några tips?


Myslo
2007-06-01, 08:22
Hej!
Om en vecka sitter vi på flygplanet till Aten och sen blir det båt till Sifnos och Milos. _B-anana_B-anana Eventuellt blir det Serifos istället för Sifnos, har inte riktigt bestämt mig än! :rolleyes:
Någon som har några tips på boende, saker att göra, stränder man måste se, saker man ska undvika flabb_flab, och nästan viktigaste av allt, ska vi åka till Sifnos eller Serifos? :confused:

/matilda

Ioslina
2007-06-01, 14:37
läs de inlägg som finns under "sök" välj sedan milos
eller gå in på den info om ö som finns.

sarah&filip
2007-06-06, 21:56
Hej matilda,

Vi var på Milos förra året! en paradis-ö!!!!!!!!! Vi bodde på lite olika ställen, men höll oss kring Adamas. vi bodde några nätter på hotell Delfini, jätte mysigt. sedan bodde vi även på Vamvounois, även detta var kanon fint.
Ett hotell som bör undvikas heter Corali !! det luktade mögel. ägaren stod varje kväll & raggade när båtarna kom in.

Ni måste ta er upp till byn Plaka!! här finns jätte mysiga gränder & en solnedgång som är så fin att det går inte att beskriva!
ni får inte heller missa Sarakiniko, det är en plats som ser ut som månen. (se vår bild)
varje dag går det en båt-tur runt ön (heldag) det måste man verkligen göra!! vi gjorde en del bad-stopp & det tuffaste var att vi fick simma in i pirat-grottorna :) Sen blir det även ett stopp för middag på grannön Kimolos.

stranden som vi gillade bäst på Milos heter Firiplaka, men det finns masssssssor utav bra stränder. Ni bör verkligen hyra vespa & åka runt!

vi ska i juli åka till Sifnos för första gången. Du får gärna skriva & berätta hur det var om ni väljer att åka dit.

hoppas ni får en underbar semester på milos!! saknar den varje dag!

Sarah

Halloj
2007-06-12, 20:49
Hej!
Vi var på Sifnos och Milos sommaren 2004 och hade två helt fantastiska veckor. Vi började på Sifnos i Kamares bodde sedan i Pollonia på Milos i nästan en vecka och sedan tog i några dar till i Kamares innan det bar av tillbaka till Athen.

Det jag längtar tillbaka till är:
Kvällarna i kamares. Vi bodde i Agia Marina och gick längs stranden varje kväll. På vägen tillbaka brukade vi ta ett kvällsdopp.
Utsikten från vår balkong när solen gick ner och mörkret föll. Bergen kändes otroligt höga och "beskyddande".
Eftermiddagspromenaden i Kastro.
Alla härliga stranddagar i Vathi och den helt fantastiska grekiska salladen med den fluffiga fetan på vår favorit restaurang.
Utflykten till pyttelilla Cheronissos.

Vad gäller Milos så längtar jag tillbaka till vårt trevliga värdpar på pensionen i Pollonia. Nästa gång vi ska dit ska jag ta med en ABBA-dvd till ägarinna som ÄLSKADE ABBA och tyckte att det var helt fantastiskt att vi kom från Sverige.
Jag längtar också tillbaka till restaurangen med den helt fantastiska räkpastan.
Så längtar jag tillbaka till Plaka. Till de små gränderna, till promenaden upptill solnedgångsplatsen, till den lilla restaurangen vid det lilla torget med den fantastiska rätten spicy cheese.
Och till vår härliga strand med de skuggande pinjeträden.

ÅÅÅÅH, VAD JAG LÄNGTAR TILLBAKA!