handdator

Visa fullständig version : Sista minuten


Janet
2005-06-10, 11:32
Har diskuterat flygplatser i en annan tråd, men tänkte här höra mig för om själva resandet.

Är det någon som har erfarenhet av att åka till en flygplats och sedan ta första bästa flyg utomlands? Går detta?
Är det billigare än att leta runt på typ Aftonbladets sistaminuten-tjänst eller är det kanske samma lika när det gäller priser?

Frappe
2005-06-10, 12:55
Hejsan,
Vad gäller att åka ut till flygplatsen kan jag bara tala för Arlanda och bla Apollo, det är inte säkert att de kan boka beror lite på vem som är där!? Jag vet att man säger nej ibland men nångång har det även gått! + att disken är inte bemannad hela dagen gäller även de flesta researrangörer på Arlanda. Bäst tror jag är att gå in på resp researrangörs hemsida. När det gäller sista min måste du ändå ringa samt betala på stuts så du kan inte boka via nätet om resan är inom 5 dagar! Alternativt är att ringa runt och se vad det finns för resor. Nu slutar skolorna i dag och priserna sen 1 vecka tillbaka har gått upp samt att vädret i Sverige ( förutom i går) inte är det bästa , i Stockholm ialla fall vilket i sin tur gör att priset blir högt. Maj priser då du kunde få en ospec 1 vecka till Grekland för 598 kr kan kanske dyka upp i September igen!

Vill man bara ha flyg till Athen är billigast just och där man fortfarande kan hitta biljetter, Sterling.

Hälsningar Camilla

Janet
2005-06-10, 13:00
Tack Camilla, jag förstår nu att det inte är så smart att åka ut till flygplatsen och chansa. Kollade runt på skoj på resorna igår, och såg att priserna var riktigt höga, inte kul för dem som har tänkt åka nu.
För oss är det i augusti som gäller, senast den 14 eller något sånt, veckan innan vi börjar skolan. Men vi får se om pengarna räcker och hur vädret är är hemma. Hoppas på 30 grader och sol så det finns många billiga resor :) Fast då kanske man nästan vill stanna i Sverige.... nää... inte riktigt :)