handdator

Visa fullständig version : Tips på matställen/sevärdheter och stränder mm önskas tack :)


Lisa Granberg
2007-05-28, 12:28
Hej! Vi ska åka till Thaossos nu på onsdag, men vet ärligt talat inte ett skvatt om ön. Vore jätteglad för lite tips på sevärdheter, matställen, stränder, marknader, bra glassställen - ja lite av varje helt enkelt :D

Vi kommer att bo på Ilio Mare i Skala Prinou!

Vore guld värt att få lite info av er som varit där eller hört ngt om Thassos!

Tack / Lisa bye_bye

Ioslina
2007-05-28, 16:18
Titta till vänster här och klicka på öarna. Välj sen Thassos, vips så har du lite info!!! Fast den kanske du redan läst!?

luzorsus
2007-07-02, 19:50
vi ska oxå bo där, åker den 18:e juli. Skriv gärna och berätta hur det var där!

luzorsus
2007-07-10, 18:18
var ni nöjda med hotellet?

elenaki
2007-07-11, 13:34
Hej! Tycker att ni ska hyra bil eller vespa o åka runt ön. Det finns en hel del att se. Man kan även åka buss runt ön. Mina favoritstränder är Alyki o Paradise Beach.
Det finns även ett nunnekloster på ön som man kan besöka.
Ang marknader så har dom det i Prinos på måndagar.
Sen så känner jag mest till Skala Maries, Limenaria o Potos. I Limenaria finns en familjetaverna som är mysig. Den heter Giorgos o ligger nära "taxistationen", en trappa upp. Café o bar Alexandros ligger också där. Ett till mysigt ställe vid stranden.
Potos har mycket turister o där ligger tavernor o barer på rad längs strandpromenaden.
Är man intresserad av disco så har dom ett mellan Limenaria o Pefkari som heter Bolero.
Man kan även ta en båttur runt ön. Har aldrig testat det själv men har hört att det ska vara bra.
Många turister tycker om att åka upp till bergen till ett ställe som heter Theologos, där de har dansuppvisning på tavernor.

Hoppas ni får en trevlig resa.

JohnS
2007-07-11, 14:24
Hvis dere bor i Skala Prinou, anbefaler jeg så absolutt en tur inn til fastlandet til Kavala. Reis gjerne på lørdagen, da det er et stort gatemarked der. Fantastisk utsikt fra borgen, bl.a over en utrolig gammel akvedukt som skjærer tvers gjennom deler av byen. Flere gode tavernaer langs nederste del av veien opp til borgen.

Ta gjerne hydrofoilbåt tilbake til Limenas, og bussen til Skala Prinou derfra, så blir det en liten rundtur av det.

Ta gjerne også bussen til Limenas, og ferge over til Keramoti. 5 min å gå fra sentrum ligger en av de aller beste strender jeg har sett i Hellas. Og spis en porsjon garidhes saganaki til lunch i tavernaen ved kirken, under de blå markisene på brygga.....;)

Lisa Granberg
2007-07-11, 16:51
var ni nöjda med hotellet?

Ja, absolut!! Servicen, rummen, poolen och framförallt MATEN var super!! Hur mycket som helst att välja på, och vällagat och gott. Tur att jag tog med mina löparskor, det fick bli en runda varje morgon. Hade säkert gått upp 5 kg annars :D Men för att sammafatta - hotellet var och gott KANON! Stranden var okej, ta med badskor för den finns små sjöborrar som inte verkade roliga att trampa på:(

Tips! Hyr bil och åk runt ön. Så himla vacker och fin ö. Vi kommer garanterat tillbaka klapp_klap

Hoppas att får en bra semester! Trevlig resa!bye_bye

luzorsus
2007-07-12, 19:19
Låter som att vi kommer få det bra på Ilio Mare :-) Längtar ännu mer nu!Vart köper man badskor? Finns det att köpa där nere eller ska man ta med sig? Vad kostar sådana?

luzorsus
2007-07-12, 19:23
Vilken typ av rum hade ni? Vi ska bo i ett superior rum ,som ska vara lite större, lite lyxigare än de vanliga dubbelrummen.