handdator

Visa fullständig version : Båt till Telendos


Kalimera
2007-05-27, 20:41
När brukar sista båten till Telendos gå i juli månad? Funderar på att bo på Telendos i stället för på Kalymnos denna gången. Men inte om båten "hem" går för tidigt på kvällen. Man vill ju uppleva kvällarna i Pothia också. :rolleyes:

Monica P
2007-05-27, 20:54
I morgon har jag två hedersuppdrag borta på den sidan. Återkommer med exakta uppgifter.

PO
2007-05-27, 20:58
Frugan och jag funderade på en middag på ön men sista båt från Telendos gick runt tio på kvällen, detta var mitten sept. 2004.

Du får fråga denna farbror när Du ser honom i Myrties, han kör nog fortfarande färjan.

//PO

http://www.kallekung.nu/po/copper/albums/Kalymnos%202004/normal_P9091178.JPG

Kalimera
2007-05-27, 21:21
Återkommer med exakta uppgifter.Tack!

Frugan och jag funderade på en middag på ön men sista båt från Telendos gick runt tio på kvällen, detta var mitten sept. 2004.När jag senast var på Telendos gick sista båten till Kalymnos kl 00.00, men det var i augusti.

Lissa
2007-05-27, 22:33
September 2006 gick båten ca 24.00 men det brukar inte vara några
problem om man vet om det i förväg så man kan förvarna
att man kanske blir några minuter sen.

Trevlig resa hälsa Kalymnos/Telendos
Lissa (som kommer i september)bye_bye

Monica P
2007-05-28, 11:37
Just hemkommen från en tur till Myrthies kan jag berätta att sista natturen normalt är kl 24. Jannis Galouzis kan köra extraturer, hans telefon är 694-48 19 073. Han bor på Telendos och har den brunvita båten. Trevlig kille för övrigt.

malou
2007-05-28, 19:24
....Du får fråga denna farbror när Du ser honom i Myrties, han kör nog fortfarande färjan.

//PO

http://www.kallekung.nu/po/copper/albums/Kalymnos%202004/normal_P9091178.JPG
Po da.... man vil bare tilbake - en av mine favoritt'sjåfører'. Spiller gresk musikk og har lokale passasjerer som synger med. Den brune og hvite båten som Monica P nevner tror jeg er en Patsy Kline-fan. I hvert fall i 2006. Vakkert. Men til tema; man kan jo sove over en natt på Kalymnos om man velger utelivet. Eller sove ute... om man ikke rekker siste båt.:D

Rasmus
2007-05-28, 20:32
När brukar sista båten till Telendos gå i juli månad? Funderar på att bo på Telendos i stället för på Kalymnos denna gången. Men inte om båten "hem" går för tidigt på kvällen. Man vill ju uppleva kvällarna i Pothia också. :rolleyes:

Men Janne...!!!
Ha ni er en eller flera trevliga kvällar i Pothea, ta bussen eller en taxi tillbaka till Myrties. OM nu sista kaiken skulle ha gått, ta något gott att dricka på Nefeli, hos Babis, eller hos Manouli på Fotini. Sov över på Fotini, hos bröderna på Nefeli, eller på Babis solstolar nere vid deras pool (kostar gratis!). Vi har kompisar som logerat gratis vid Babis pool som nödlösning. Njut sedan en alldeles perfekt frukost på någon av ovan nämnda ställen, och kaika sedan tillbaka till Telendos...
R :D

malou
2007-05-28, 21:03
Men Janne...!!!
... Vi har kompisar som logerat gratis vid Babis pool som nödlösning. Njut sedan en alldeles perfekt frukost på någon av ovan nämnda ställen, och kaika sedan tillbaka till Telendos...
R :D

Hallo Rasmus bye_bye(og Janne), Fotini er absolutt et alternativ om man missar siste båten. Personlig foretrekker jeg å bo på Kalymnos, både for gleden over å kunne betrakte Telendos om kvelden, med alle sine lys - og for å kunne reise til og fra med alle disse vakre båtene. Helst flere ganger hver dag. Med eller utan Patsy Kline!

malou
2007-05-28, 21:07
Po - kan vi få noen flere bildet, takk!!!Ang_elx

PO
2007-05-28, 22:45
Po - kan vi få noen flere bildet, takk!!!Ang_elx

Oki!

Kalymnos i allmänhet (http://www.kallekung.nu/po/copper/thumbnails.php?album=18)

Telendos i synnerhet (http://www.kallekung.nu/po/copper/thumbnails.php?album=search&search=telendos)

Det lille pattedyr.. (http://www.kallekung.nu/po/copper/albums/Kalymnos%202004/normal_P9111259.JPG)

//PO bye_bye

Monica P
2007-05-29, 07:34
Sanslöst, PO, så många fotgrafier! En del ställen har jag inte sett fast jag bor här. Man tänker att man ska åka den och den vägen en annan gång...

Kalimera
2007-05-29, 14:39
Jannis Galouzis kan köra extraturer, hans telefon är 694-48 19 073. Tack Monica!

Kalimera
2007-05-29, 14:41
Sov över på Fotini, hos bröderna på Nefeli, eller på Babis solstolar nere vid deras pool (kostar gratis!).

Hallo Rasmus (og Janne), Fotini er absolutt et alternativ om man missar siste båten.

Jag läser och lär. Så kanske vi gör. Vi får se när vi kommer dit. :)

LisaW
2007-05-29, 15:43
Hallo Rasmus bye_bye(og Janne), Fotini er absolutt et alternativ om man missar siste båten. Personlig foretrekker jeg å bo på Kalymnos, både for gleden over å kunne betrakte Telendos om kvelden, med alle sine lys - og for å kunne reise til og fra med alle disse vakre båtene. Helst flere ganger hver dag. Med eller utan Patsy Kline!
Jag bodde på Fotini när vi var på Kalymnos 2002. Någon som vet vad det kostar att bo där nu för tiden och är det någon som har telefonnummer eller mailadress till hotellet så man kan komma i kontakt med dem??

Rasmus
2007-05-29, 16:00
Information finns i din inbox. Lägger ingen länk här, då jag inte är säker på om det är okej för Janne.

R :)

malou
2007-05-29, 22:33
Takk, PO! Hvilken glede å få se alle bildene dine.flabb_flab
Ad Fotini, rimelig i fjor i august, betalte 23 Euro for 'langtidsopphold' Men sørg for å få rom laaaangt vekk fra kjøkkenet. Mye støy til langt på natt, om man vil sove....

Astri
2007-05-30, 13:42
Vi har flere ganger fått Jannis til å kjøre oss over etter kl.24, både fra Telendos og over til Kalymnos og også andre veien. Han tar ikke noe mer betalt heller! Bo på Telendos, Janne, det er virkelig å anbefale.
Astri
som reiser til Kalymnos om 9 dagerklapp_klap