handdator

Visa fullständig version : Rumspriser


Kalimera
2007-05-27, 20:36
Har kollat upp en del hotell och pensionat i joniska övärlden. De prisuppgifter jag har fått är generellt högre än i exempelvis Kykladerna och Dodekaneserna. Är det någon som vet om priserna "normalt" är högre i joniska övärlden?

Panakakis
2007-05-27, 21:40
Hej Janne! Det är så med tillgång och efterfrågan, att när det är mycket resenärer så liger priserna högre och kanse är det så att de är högre i de joniska övärden. Då jag är på drift i de joniska öarna i augusti så hittar jag lätt lägenheter med bra standard från 30 euro och uppåt. Så även om du söker priser på internet är det bästa att förhandla direkt med uthyraren.

Hälsningar PANAKAKIS

liselotti
2007-05-28, 13:38
Vi betalar €40 för ett dubbelrum med utsikt, kyskåp, AC och frukost i Aghios Nikitas sista veckan i juni, på hotel Kalypso.
Första veckan i juli betalar vi också €40 för en studio med havsutsikt och AC i Vassiliki, Dimitris apartments. Fanns studio utan utsikt för 35, dubbelrum från €30.


Vi ville egentligen övernattat ett par nätter på Ihaca också men hittade inget i den prisklassen. Verkar vara mycket dyrare. Det får bli en dagsutflykt.

Kalimera
2007-05-29, 14:36
Så även om du söker priser på internet är det bästa att förhandla direkt med uthyraren.Brukar alltid göra det, och kommer att göra det. Ska dock boka på Lefkas för att få en lugn start på resan.

Kalimera
2007-05-29, 14:37
Vi ville egentligen övernattat ett par nätter på Ihaca också men hittade inget i den prisklassen. Verkar vara mycket dyrare. Där ser man. Vi ska till Itakha i juni, tänker inte bokai förväg. Hoppas vi hittar billigare rum på plats.