handdator

Visa fullständig version : Årsmöte och sommarväder


Monica P
2007-05-27, 18:22
Djurskyddsföreningen hade årsmöte idag, och även om vädret var jättefint kom en hel del medlemmar. Förra året kunde jag inte delta, för jag satt då i en gummibåt vid Leros och väntade på mina dykande kompisar.

Det blev byte av ordförande och lite föreningsprat, men sen kom TV 12 och gjorde en sändning där Sofia pratade grekiska, Wolfgang tyska och en tjej jag inte känner engelska. Det har nämligen förekommit förgiftning av hundar- på inhägnat område- hundar som redan fått hem i Tyskland och som skulle ha åkt iväg som idag. Polisanmälan är gjord, och nu ville vi ge detta stor uppmärksamhet, för det är oacceptabelt förutom att det är ett brott .

Jag hoppas många kommer att se programmet och tänka till. Den här lilla föreningen har under fyra år funnit nya hem åt ett sextiotal hundar förutom allt annat de gjort. Sextio färre hundar på gatorna och i soptunnorna, otroligt.

Värmen tycks ha nått oss, äntligen, det har ju varit rena nordeuropa här, och så hör jag från mina barn att det är varmt i Sverige.

Det var väl dumt att jag tog och tvättade bilen, för nu säger dom på väderrapporten att vi får regn i morgon. Men den var alldeles röd, ingen sikt genom rutorna, gränsen var nådd. Det jag gillar här är att man inte måste skrapa is från bilrutorna, inte en enda gång på fyra år. Jag brukar beskriva detta för tvivlande greker:
Man går ut på morgonen efter snöfall, hittar knappt bilen. Plogbilen har gjort en jättevall bakom den. När man väl skottat sig fram får man inte i nyckeln. När man har svett fingrarna på cigarettändaren och tvingat in nyckeln i låset är dörren fastisad. När man väl kommit in i den iskalla bilen hittar man inte skrapan. När man har skrapat ett titthål går inte motorn igång. Just som man får igång bilen kommer plogbilen ett varv till...

Jättekul. Vårt problem är väl snarast att man bränner rumpan när bilen har stått i solen.