handdator

Visa fullständig version : Hemma efter vissa besvär


Ivi
2007-05-27, 12:10
För det första så blev det aldrig några hälsningar från Karpathos förra veckan :o De fem dagarna bara flög i väg, och så prioriterade jag väl annat än sittning i internetcafé :D Men en reseberättelse kommer, när jag väl har fått sommarlov om ett par veckor!

Besvär med hemfärden i torsdags då? Vi trodde att två och en halvtimme mellan landning på Arlanda från Karpathos och anslutningsflyg till Luleå skulle räcka. Näpp, det gjorde det inte! Flyget var över två timmar försenat, så klart __D Självklart fanns det inte platser kvar till senare avgångar samma kväll heller, så det var bara att ta in sig på hotell. Hem kom vi sedan mycket trötta på fredag förmiddag. Tur ändå att även FlyNordic trafikerar Arlanda-Luleå, några SAS-plan har ju inte varit i luften under de senaste dagarna... Nu har man ju hur som helst lärt sig att något anslutningsflyg med mindre än 3-4 timmars marginal vågar man sig inte på!

För övrigt så har vi haft en toppenresa (inkl. en händelserik båttur mellan Kreta och Karpathos bl.a.). Som sagt var, mer om resan så småningom!

Ivi

Marianne
2007-05-27, 20:58
Välkommen hem! Hoppas ni har fått vår nu uppe i norra Sverige!

För övrigt så har vi haft en toppenresa (inkl. en händelserik båttur mellan Kreta och Karpathos bl.a.). Som sagt var, mer om resan så småningom!

Gläder oss till att höra mer!

Kalimera
2007-05-27, 21:24
Men en reseberättelse kommer, när jag väl har fått sommarlov om ett par veckor!Det ser vi fram emot. :) Välkommen hem!

Lisbeth K
2007-05-28, 21:59
[ Nu har man ju hur som helst lärt sig att något anslutningsflyg med mindre än 3-4 timmars marginal vågar man sig inte på!

Ivi[/quote]

Nej det är ju helt onödigt eftersom ni har en given övernattningsplats här hos oss!!
Skönt & höra att ni är hemma!bye_byebye_bye
Ser verkligen fram mot att få ta del av er reseberättelse!
Hälsa Luleåflabb_flab

Netwolf
2007-05-28, 22:04
Ser verkligen fram mot att få ta del av er reseberättelse!
Hälsa Luleåflabb_flab

Ja, det ser vi fram emot. Hälsa Luleå även från mig.

/Netwolf - utflyttad bodensare

Ivi
2007-05-29, 18:04
Tack för alla "välkommen hem"-hälsningar. Nu har jag jobbat i två dagar...tur att det är endast några dagar kvar till sommarlovet. En del av värmen verkar vi ha fått med oss från Grekland. Det har exploderat med försommargrönska här uppe under de senaste dagarna! klapp_klap

Ivi