handdator

Visa fullständig version : Zakynthos i augusti?


mysmange
2007-05-26, 17:43
Vi är tre killar som ska åka ner till Zakynthos den 7 aug, stannar i 2 veckor! Finns det några trevliga o partysugna tjejer som ska dit då?_B-anana

Zante
2007-06-03, 19:15
bye_byeHej där!
Vet inte om någon som skall ner i början av augusti. Men ni kommer säkert att träffa många trevliga brittiska tjejer och så är det en hel del italienare på plats i Augusti. Visst skulle ni bo i Laganas och var då?
Hälsningar Anna

mysmange
2007-06-05, 13:59
Hej!
Jo vi ska ner i början augusti. Ska bo på Sunshine! Verkar vara ett fint o trevligt hotell! :)

Är det inte så många skandinaver där nere?

Magnus

Kungen84
2007-06-17, 21:55
Åker oxå den 7de augusti... jag å flikkan... Från landvetter?

mysmange
2007-06-19, 01:53
Va kul med lite svenskar klapp_klap Verkar ju inte vara så många där i augusti... Vi åker från Kastrup! Var ska ni bo?

Kungen84
2007-06-19, 20:48
det blir golden sun =)

Emethoms
2007-06-29, 09:56
Hej på er!

Jag och killen är också sugna på Zakynthos, men har inte riktigt bestämt oss. Det finns ju så många fina öar! Kanske ni kan övertyga oss om att Zakynthos är den bästa? bye_bye

mysmange
2007-06-30, 21:16
bye_byeHar aldrig varit där, men har hört att det är en vacker ö! Ska vara en jättestor o fin strand i Laganas! Där ska oxå vara ett riktigt hålligång för den partysugna!

Där verkar inte vara så många skandinaver i augusti, så vi måste ju försöka få dit så många svenskar som möjligt :)

Hälsningar Magnus

moro mou
2007-06-30, 23:22
vill ni veta något om Zakynthos, o speciellt Laganas? fråga bara på, var där för åttonde gången nu i juni! Mitt paradis!
Måste bara dit en gång till i sommar.....så lite avis på er som har det kvar...;)
// Mia

X-file
2007-06-30, 23:58
Zaknthos och Laganas är kanon. Blir eventuellt en tredje resa till Zakynthos i nästa vecka. Vi är några som sitter och funderar och hoppar på ii sista minuten förmodligen. :) Risken är ju att vi inte hamnar i Laganas då förståss. Men vi har varit där två gånger tidigare och gillar det skarp. Sol bad sköldpaddor och fest... (Trots att man inte är 20-25...) Hoppas man får se moro mou där någon gång. Ang_elx;)

moro mou
2007-07-01, 11:09
Jooodå!!! Moro mou ( my baby på grekiska) kan man faktiskt springa på där när man minst anar ;)
Kännetecken: typisk svensk +30 pingla med två bleka barn i släptåg med färgglada luftmadrasser!
Men.....om jag syns där utan mitt följe så betyder det att jag har barnvakt o är sugen på party :)
har bekanta som åker dit i augusti, o mina föräldrar i september....så risken finns att jag kommer då oxå!
Zákynthos stin kardia mou gia panda

mysmange
2007-07-01, 11:26
bye_bye Vi undrar om där finns några skandinaviska barer i Laganas? Där man man kan träffa likasinnade landsmän?

Magnus

moro mou
2007-07-01, 11:40
Vill man träffa landsmän när man e på semester ??? ;)
På stranden i Laganas finns en bar som heter Cubaneros, där har vi iaf en blond svensk tjej i baren :)
Annars så e det bargatan som gäller, men där försvinner vi svenskar i mängden bland alla engelskmän.

Tips: knyt kontakter här på kalimera och spana på planet ner efter eventuella partypolare! det är ju bara apollo (tisdagar) och airtours(fredagar) som transporterar svenskar till Zákynthos.

Jag har för det mesta hängt på ställen som det inte är turister på, eftersom jag mest umgåtts med greker när jag är där!
// Mia

mysmange
2007-07-01, 12:02
Man är ju inte något vidare bra på engelska! Blir så grötigt, speciellt om man är skåning flabb_flab Men det fixar sig nog när man fått i sig lite dricka i kroppen:)

Tack för infot
Magnus

moro mou
2007-07-01, 14:02
Ja men satsa på att lära grekiska istället då :)
både "gröt" "läsp" och en massa sche-ljud!
Ungerfär som man låter helt naturligt efter en ouzo-fylla!
teckenspråk funkar ju alltid annars....

mysmange
2007-07-01, 14:25
Japp o raggla fram:) Vilken ålder är det på dom som åker dit? Man är ju inte så ung längre 30+ ,fast man får fortfarande visa leg på bolaget:confused: lite konstigt tycker jag!

moro mou
2007-07-01, 16:09
Det e väldigt blandat i ålder! tror att yngre undomar än oss( dom som är typ 20) väljer andra öar ? Jag har träffat allt från barnfamiljer till pensionärer o unga par o singlar!
Jag får oxå visa leg ibland...(snart 33...) Vad tror dom eg? Har barn som är 9 0 7....föda barn när man är 11 år eller?
Jag umgås med alla åldrar faktiskt, o några av mina bästa vänner som jag mött på Zakynthos är ett par på 50+ :)
Åldern e inte så viktigt, på Zakynthos får man den bästa semestern oavsett!
Ungdomarna från england hör dock till den yngre skalan.....
obs! det är inte Agia Napa eller Ibiza varning på Zakynthos, det finns nåt för alla ;) Strand&bad, sevärdheter, party,bra restauranger,natur......augusti=stora gäng med italienare!

Zante
2007-07-01, 18:13
Hej!
Jag är åxå rätt sugen på Zakynthos i sommar (som jag alltid är för övrigt!) och söker resesällskap - eller iaf vet att någon annan åker under samma tid - är ju alltid trevligare då!! Jag funderar på 21/8 med Apollo, då är man ju där nere när det "mesta" händer. Öns största festlighet är ju den 24/8 och precis ALLA är ju inne i Zakynthos stad - himla kul faktiskt!
Jag gillar även augusti eftersom det fortfarande är mycket folk och sedan brukar det vara rätt varmt i vattnet.
Svenskbararer i Laganas är det ju rätt dåligt om, brukar ju skifta lite. För länge sedan var Ghetto faktiskt en riktig svenskbar - firade midsommarafton där en gång, med många glada svenskar...!_B-anana
Själv är jag 38 och gillar fortfarande att ha roligt.. och det kan man ju där borta. Min son som är 10 år älskar åxå Zakynthos och vi var där sist samma datum förra året.
Hälsningar Anna i Norrland bye_bye

mysmange
2007-07-01, 18:51
Det låter ju bra, var på Rhodos förra året (varit där tre gånger) fanns bara 17-20 åringar där! Inte alls kul,kände sig lite gammal:rolleyes: Dom andra åren var dom iaf 20+:)

Tänkte att vi kunde inte åka dit igen, såg ett reportage om Zakynthos i en tidning o sa till mina kompisar att "där ska vi dit", var så fina bilder:)
Bilden på smuggler´s wreck var underbar, man måste bara ta sig dit!

Jag har precis fyllt 34 o mina kompisar är 32 o 27 år!!! Fast alla tror att jag är yngstflabb_flab

Skönt att där är lite att hitta på förutom att festa, blir lite jobbigt annars! Orkar ju inte hålla med det i två veckor! Några tips vad man ska se förutom skeppsvraket, läst något om några blåa grottor?

Ser verkligen fram emot denna semestern (jag har fått bestämma för en gångs skull) Hade väl väldigt bra argument denna gången!klapp_klap

Zante
2007-07-01, 19:20
Halloj!
Jag hoppas att ni kommer gilla Zakynthos bättre - jag är fortfarande frälst!
Jag kom dit första gången i april 1993 och det var kärlek vid första ögonkastet. Det finns mkt att se, blå grottorna är väl rätt ok, man kan se dem på samma tur som till smgglers - vilket är så himla fint!! Det är verkligen lika vackert som på bilder - alltså, inte att missa. Jag rekommenderar att ni hyr en jeep, scooter el fyrhjulingar och åker runt. Missa inte heller Vassilikos halvön (förbi Argassi och ut), där ligger en hel massa sköna stränder. Alla på rad. Det är bara att svänga av och njuta av dagen. Blir ni less på Laganas stranden, så har ni de finaste där ute. Jag gillar bla Mavrazi och Porto Zorro. Gerakas längst ut är åxå fint(brukar vara lite folk där).
Det är ju väldigt ungt i barerna, men jag tycker ändå att man kan ha jättekul därborta och det finns ganska många barer, så ni kommer säkert att hitta rätt. Känner ni bara för att dricka öl och spela lite pool och kasta dart (kanske börja kvällen så?) så gillar jag The Fishery inn (bargatan där stranden börjar).
Min son tjatar vill tillbaka till Ikaros hotell och bada med sin kompis Giannis, men i år tror jag det blir till att åka själv (blir ju lite annat när man åker med sonen). Hälsningar Annabye_bye

mysmange
2007-07-01, 19:59
Haj! Ja det får vi hoppas! Har blivit lite mätt på Rhodos! Man får gå runt lite o kolla in läget, brukar ju alltid bli så att man hittar ett favvis-ställe:)Tack för tipsen! Hur e shoppingen i Zakynthos stad? Finns där nåt sånt i Laganas?
hälsningar Magnusbye_bye

moro mou
2007-07-01, 22:02
Instämmer med Anna!
Vad som mer är sevärt är kusten på andra sidan, från Keri o uppåt, hisnande stup, höga berg o små små badstälen dit man tar sig på slingriga vägar. Jag rekommenderar bil!!
Skeppsvraket gör sig bra uppifrån!!! Helt enorm utsikt :)
Det e oxå coolt att hyra båt o åka ut till Marathonísi, sköldpaddsön!
Supergod mat o trevlig personal hittar ni på Tasos taverna och Giannis taverna, ligger på Laganas-stranden! Brevid Giannis taverna ligger Greek island o jag känner personalen på båda ställena. Hälsa från Maria från sverige!!

moro mou
2007-07-01, 22:04
Shopping...nja.... det finns väl saker o handla i Laganas visst!
Zakynthos stad har affärer oxå, men det mysigaste där är att sitta o fika/äta på nån av restaurangerna vid vattnet.

Zante
2007-07-01, 23:28
Halloj!
Precis som Maria säger, så är det där med shopping lite nja nja... Alltså rätt dåligt. I Laganas finns mest souvenirbutiker, men det har börjat bli lite bättre faktiskt. Sedan är de ju så väldigt internationella där nere, med både Mcdonalds, Pizza Hut och Hägen Daaz...Känns lite märkligt faktiskt. Inne i Zakynthos stad finns det lite roligare butiker och en hel dem massa fina skobutiker - något som jag tycker är mkt bra!
Men tänk på alla pengar ni kommer att spara!!:) (om ni inte shoppar skor då!)
Restauranger har jag inte så många tips, den bästa jag vet ligger faktiskt i Kalamaki (som är "grannbyn"), den heter Michaelos. Om Dennis fortfarande är ägare - så är det toppenmat där! En bra, enklare lunchrestauramg brukar vara Blue Sea på stranden. Och sen barer.. glömde nämna Cocktails & Dreams som jag gillar skarpt! Sedan får ni titta in på Flanagans och snacka lite skit med Dimitris - han snackar svenska och är lite kul halvgalen!!!klapp_klap Annars finns ju alltid Resques och Zeroes, de två största clubbarna - de har även egna hemsidor på nätet.
Anna

mysmange
2007-07-05, 00:55
Hej! Tack för era fina tips! Letade upp klubbarna på internet, var verkligen stora... Har ni varit o besökt Olympia? Har läst lite o fått upp intresset för det. Läste att Apollo ordnar utflykter dit, fast dom brukar ha ockerpriser på sina utflykter:mad: Så man kan kanske åka dit själv, läste att där går båtar till Kilini! Kan kanske vara värt ett besök :)

Magnus

Zante
2007-07-05, 23:44
Halloj!
Det finns flera olika privata bolag som har turer till Olympia, det kan vara skönt att ta en sådan tur (till ett billigare pris). Ofta guidar de på engelska. Kolla dock upp vilken bakgrund guiderna har, så att turen ger er något. Kolla runt mellan bolagen när ni kommer dit och boka sedan. Om ni verkligen vill åka, boka gärna första veckan (om det skulle bli inställt av ngn anledning - även jätteviktigt med Smugglers, som ibland inte blir av pga väder & vind).
Olympia är en riktig "mastodonttur", men är jätteintressant (om ni får bra guidning). :)

Ta gärna en dagstur runt ön - om ni vill se mer. Man kan tex börja med att åka in till Zakynthos stad och åka upp till Bochali & den venetianska borgen (fin utsikt), vidare via Tsilivi och Alikes (ev bad i Alikes?)- spana i Kefalonia på norrsidan och sedan upp i bergen. Sedan åker man genom en massa fina bergsbyar och ner på slättlandet. Ät gärna lunch uppe i tex Kiliomeno, Volimes eller agios Leon. Annars kan ni stanna till nere i Macherado för en sen lunch - lugnt och stilla!
Alternativt åka åt andra hållet. Slättlandet är fint åxå. I Augusi brukar man lägga ut druvor som får torka till russin - söt, speciell lukt!!

Hälsningar Anna i Umeå bye_bye

moro mou
2007-07-06, 19:01
Jag har några ställen som inte bör missas: Keri, lighthouse of Keri, härlig utsikt.... norrut därifrån är helt annat landskap än övriga ön, branta stup och enorma vyer! Åhh dessa söta små blåa druvorna....åt massor förra sommaren, med risk för magknip;)
Mina ställen i Laganas är tasos taverna, superbra mat, och Giannis taverna på stranden (exet jobbar ju där..) Jag o min familj tillhör inventarierna där o barnen springer ut o in i köket o kommer av nån märklig anledning alltid ut med nåt ätbart!
fy, jag bara måste åka igen i år!
// Mia i sthlm

mysmange
2007-07-07, 21:28
Hej!
Finns det något vattenland på Zakynthos? :)

moro mou
2007-07-07, 21:48
Ja det gör det! Har iofs aldrig varit där, men det ligger i Sarakina. Fixa en karta redan nu så kan du kolla var alla ställen ligger som vi tipsat om här! Tror till o med att det finns här på Kalimera!
Jag vill oxå åka..............
Min killkompis är där nu, ute o festar med min ex-kille som bor där, båda greker..... och jag sitter här o är lite avis ;)

Zante
2007-07-07, 22:57
Hej!
Maria - jag undrar om ditt ex är någon som man vet vem det är? Ibland är det ju en liten värld som man lever i ? Du kan väl skicka ett privat meddelande om du inte vill lägga ut det på forumet ?

Jag är åxå jättesugen på att åka, men kan inte komma iväg förrän kring den 20/8. Jag har en kompis som heter Marcus som arbetar för Apollo just nu och vi har jobbat tillsammans här på hotell i Umeå. Skulle vara såå kul
att åka ner och hälsa på...flabb_flab

moro mou
2007-07-08, 13:34
oxå sugen o åka i slutet av sommaren!!!!! skulle va skönt att åka utan barn den här gången kanske... kolla inbox // Mia

mysmange
2007-07-10, 18:48
Hej! Klart att du ska åka ner! Så kan du visa oss runt på ön :)

moro mou
2007-07-10, 19:20
Privat guide då kanske? Har ni råd med det så ;)
Har lite planer på g med Zante!!! inte helt omöjligt att det blir en resa till!
får börja panta burkar eller nåt........

Perniki
2007-07-13, 01:31
Vilket sammanträffande Moro Mou. Mitt ex arbetar också i Laganas fast på L Fratelli.
Giannis Taverna är i och för sig också en favorit så även jag rekomenderar den restaurangen.
Thasos är mitt ex släktingar, bra mat där med, men föredrar dock Fratellis mat framför denna.

Three Lions Bar är ett bra tips på skönt barhäng, längs huvudgatan och vänster sida efter "barcode" (om jag inte mins fel namn). Har sköna happy hour priser för den törstige.

Jag drar ner nu om några dagar, är bjuden på bröllop. Skall faktiskt bli himla kul :) Sen blir det lite semester och häng med alla vänner därnere ifrån.

Kommer dock att åka mycket bil/ev vespa, är lite trött på Laganas nu såhär efter alla besök, så jag föredrar att åka runt i alla småbyar och mysiga och lite mer ensamma stränder.

Hoppas ni alla får en bra resa.

moro mou
2007-07-13, 21:20
Gia sou Perniki! Va kul! Jag vet var fratelli ligger, bodde på Aktypis nu i juni när jag va ner! Men va aldrig dit o käkade tyvärr...
Ja, alla e väl släkt med alla på Zakynthos, o snart e man väl själv med på inavel där..... Tasos har två kusiner som heter Tasos och Tasos ( inget konstigt me det) Dom jobba på en bar i Kalamaki, där brukar det vara drag oxå! Har du varit mycket på Zakynthos så kanske vi har setts?
Va kul med grekiskt bröllop!! Hoppas du får det trevligt på Zakynthos!
Kaló taxidi kai kales dhiakopes!! kanni poli zesti eki tora......! Na eiste kala // Maria

Gila
2007-07-13, 21:26
Ska ni som par åkta till Zakynthos då rekommenderar jag er hellre att åka till Skiathos...mycket bättre ö med över 60 stränder med finkornig strand. Skiathos är mera genuint...där semestrar grekerna själva. Zakynthos är turistinvaderat och inte lika trevligt.

Perniki
2007-07-15, 17:33
Geia sou Maria!

Jo, så stort är inte Lagana att man tappar bort sig. Thasos syster, Katerina är min fd svärmor.
Har varit där nere varje år sedan -04, brukar även bo en månad på vintern. Men sedan det tagit slut är det alltför sällsan jag åker, enbart en gång per år.
Reser dock ner så ofta jag kan för att hälsa på. Och vi har säkerligen setts någon gång även om jag mest hänger vid Fratelli eller deras nyöppnade Obelix (vet dock inte hur de gjort igår, var snack om att flytta Fratelli till Obelix!?) Men eftersom exet ligger i armen så var det längesedan vi sist pratade och med min limiterade grekiska kan jag knappast fråga Katerina när vi pratas vid på telefon.
Tack tack, bröllopet blir nog jättefint :)
Exharisto polu Maria.
-
Pernilla Niki T

moro mou
2007-07-15, 18:35
hallå! kolla din mail, skickade dit istället! annars blir väl tråden flyttad o vi babblar om våra ex här!! hihi....
åker du snart då? Jag ska försöka komma iväg 21 augusti!

jastme
2007-07-17, 13:42
Hur går det Maria? Har du hittat någon apollostol den 21/8. Lena och jag jobbar på men laddar redan för resan. Jag inför dykningen och löpturerna, Lena för de lata dagarna i sunbed:en framför Giannis och båda för maten och rosévinet inne hos Gianni. Jan.

moro mou
2007-07-17, 20:59
Tjena Jan!! kul att ni hittat hit oxå, har har ni hamnat rätt bland oss som älskar Zakynthos!!!
Ska kolla närmare på resa snart....måste fixa barnvakt som kan bo här.
Tänk va kul om vi tar samma flyg ner som förra året i år igen.......ska hålla mig frisk nu isåfall :)
Ska inte säga nåt till T, det får bli en surprise isåfall....
Hälsa Lena, ha det så bra, vi hörs på telefon närmare om resan!!
Kram// Mia.

moro mou
2007-07-17, 22:38
Och Gianni va riktigt gemytligt trevlig denna gång......:)
Det bjöds både en o flera gånger på vin ur flaska......fint värre! Smakade dock aldrig på rosé denna resa.....sparar årets provsmakning till "veteranerna" på rosédrickande, ha ha ha

mysmange
2007-08-03, 01:58
Är där några som ska ner till Zakynthos den 7 aug, verkar inte vara så måga som är på denna sida iaf? :confused:

moro mou
2007-08-03, 20:44
det skulle ju vara härligt :)
men tyvärr....
Ha en så trevlig resa // Mia

mysmange
2007-08-04, 14:13
Tackar så mycket! :)
Ska bli skönt att komma iväg till lite sol, vi är ju inte så bortskämda här uppe med det! Fast det har ju varit sol några dagar här nere i Skåne, hoppas det blir ändring på de på tisdag :rolleyes:

Ha det så bra
Kram Magnus

moro mou
2007-08-04, 15:49
Jag är i dalarna och här är det sooooool!!!
Men jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att ligga på stranden i Lagans istället.......
Det e varmt där nu..jag var där ungefär samma vecka förra året, 43 grader varmt, varmt i vattnet, varmt på kvällarna massor med mygg, men helt underbart ändå! Fick ju lov att dricka massor med vin för o hålla vätskebalansen.....hihi.

mysmange
2007-08-04, 18:25
Japp nedräkningen börjar på riktigt nu: 2 dagar, 20 timmar, 54 minuter, 16 sekunder... :) Behövs verkligen nu efter denna långa regnperiod i vårt avlånga land...:p