handdator

Visa fullständig version : Varför E-guider endast till personer från Sverige?!


FinskaFlickan
2007-05-26, 13:24
Hej Janne och alla andra härliga Kalimeror. Jag har nyss funnit denna underbara hemsida om Grekland. Håller lätt ställning som en av de bästa hemsidorna.
Men nu till en av era svaga sidor. Varför tar ni det för givet att alla Kalimeraläsare är från Sverige. Jag är från Finland och är mycket besviken över en sak. Jag skulle hemskt gärna vilja ladda ner en e-guide till Karpathos, ska dit om en vecka. Men, det funkar inte, eftersom det står: "Endast för personer från Sverige".
Tycker ni skulle kunna bättra på saken så ni får ännu fler Kalimeror, också från andra länder i Norden. Så skaffa please E-guider för personer från Finland, det kan väl inte vara så svårt med dagens internetteknik.

Vill helst ha ett svar från någon sakkunnig eller Janne Eklund. Tack för ordet :)!

/Mikaela, 13 år, Finland.

Elisabet
2007-05-26, 13:49
Hej Mikaela och välkommen till Kalimera!

Janne kan reda ut det här bättre än jag kan, men jag vet i alla fall två saker: Han tar inte för givet att alla kalimeraläsare är från Sverige. Tvärtom, han vet att många bor i de andra skandinaviska länderna och även i Grekland och i andra länder.
Han har försökt att lösa frågan med att sälja sina produkter till andra länder, men det blir väldigt dyrt pga frakter och avgifter som bland annat bankerna tar för att växla valutan. Billiga grejer som e-guiderna blir lätt dubbelt så dyra eller mer (trots att det inte är någon frakt på dem) och då är inte lika många intresserade av att köpa dem.