handdator

Visa fullständig version : Vi är också hemma


Lotta E
2007-05-26, 06:39
Vi är alltså jag och min dotter Moa. Och gänget i från Åmål, Malin & Co.
Vi har haft en jätte fin vecka i Platanias. Go mat, sol och trevligt sällskap.
Regn hade vi i 2 dagar, det var förstås lite trist.

Var inne i Chania och tittade. Det var verkligen jätte fint. Mycket att se. Både kulturellt och shopping.

Stränderna var väl inte jätte fina. På vissa ställen var det sand och på andra sten hård sand som kändes som betong. Vattnet var lagom varmt i bada, grader, ja kanske 19-20 gr.
Vi var och sola och bada i Kato Stalos en dag. Där var det fint!

Många fina resturanger både i Platanias och Agia Marina.
Malin kanske kan tipsa om namn. Jag kommer ihåg Romanza och Mitsos (med webcamera, som min man och Maja kunde se oss i här hemma, det var kul) i Agia Marina.

Ett trevligt och bra hotell med Fritidsresor, Marika Suites.

Lotta

Siri A
2007-05-26, 08:51
Ni verkar ha haft det kanonbra!!

Kommer det nån reseberättelse?? :rolleyes:

/ bye_bye

nilam
2007-05-26, 16:35
Jasså Lotta du är inne i dina tidiga morgonvanor redan;) 6.45 på en lördag...usch:eek:
Ja visst har vi haft en underbar vecka trots lite regn och moln ibland. Ätit har vi gjort ...mycket:D
Jag tyckte de bästa restaurangerna vi var på i Platanias under veckan var Symposio och Nisos, dessa rekomenderar jag gärna.
Vårt hotell Caldera Bay var väldigt fint utvändigt men lite "skralt" utrustat invändigt för att vara 4 stjärnor. Dåliga öppettider i poolbar och affär, halvtaskig städning mm. Väldigt få solstolar med tanke på hur många gäster det fanns...som vanligt var det "handduksrace" kl 7 på morgonen:mad:
Vi råkade tyvärr ut för ett "ficktjuveri" någonstans mellan flygplatsen och hotellet...vilket vi inte skulle ha sagt i vår anmälan för då gällde inte försäkringen. Hade vi istället blivit "väskryckta" hade den gällt__D Man ska alltså ha koll på vad som gäller innan man anmäler.
Tycker precis som Lotta att stränderna är bättre ju längre in mot Chania man kommer från vårt håll...
Till de yngre barnens förtjusning så tillbringade vi lite tid på Jumbo när ändå vädret var lite sämre...Lidl fick ett besök också:o...fast jag aldrig handlar där i Sverige av principsak.
Lika sorgligt som vanligt att vara hemma igen...som tur är så står det typ 60 dagar på min andra nedräknare innan jag kommer tillbakaflabb_flab Då ska jag bo på grannhotellet till Romanza, Illiana. Vi gick förbi där och det såg helt igenbommat ut...vi kanske har bokat ett hotell som inte finns:eek:

Malin & co

inkfish
2007-05-26, 16:40
Vi råkade tyvärr ut för ett "ficktjuveri" någonstans mellan flygplatsen och hotellet...

Usch vad tråkigt! Har du lust att berätta mer om vad som hände?

nilam
2007-05-26, 17:25
Usch vad tråkigt! Har du lust att berätta mer om vad som hände?
Min sambo använde plånboken sista gången på planet...han hade den i en sån där djup framficka på låret. När vi gått av transferbussen upptäcker han att den är borta. Han springer efter bussen en bit men då kommer en annan buss från fritidsresor och stannar så han går fram till guiden och frågar om han kan ringa vår buss...Nej han kunde inte stå till hjälp utan gav honom ett servicekort med ett telefonnummer. Sambon kom ifatt vår buss efter en språngmarch genom platanias:D men plånboken fanns inte i bussen. Gick då tillbaka för att ringa nummret på servicekortet...ett akutnummer till fritidsresor. Det gick inte komma fram...då fick vi se att numret gick till Isle Margerita i Venezuela:eek: Bra service...
Vi fick till slut tag i rätt nummer och de lovade kolla om de hittat någon plånbok på planet. Det hittade de inte men däremot hade flera resenärer hört av sig om "borttappade" plånböcker:mad: Det hade nog varit en raid bland oss nyanlända på flygplatsen. Vi polisanmälde händelsen och trodde att det inte skulle vara några problem att få ersättning från försäkringsbolaget....men det gällde alltså inte om man blivit av med något genom en stöld som man inte märkt:confused: Nu hade vi som tur var ett kort till i min plånbok men det orsakar ju en del problem med telefonsamtal till spärrservice mm.
Som tur var blev ju semestern lyckad trots denna dåliga start.

Malin

inkfish
2007-05-26, 18:01
Fy vilken tråkig historia... Man ska alltså tänka på att man kände en knuff i ryggen eller nåt på flygplatsen om man anmäler en sån här sak. För det här väl helt klart så det gått till, nån har raidat en kö eller en folksamling som väntar på väskor.