handdator

Visa fullständig version : Hemma från Platanias


Tigerflickan
2007-05-25, 18:01
Så har vi då kommit hem från Platanaias, tidigit i morse. Det var en jättehärlig semester men de första två dagarna bjöd på regn, lite trist. En dag åkte vi in till Chania och gick i de gamla gränderna. Supermysigt verkligen tyckte vi. Sen tog vi det mest lugnt, åt både på Stamna och Symposio i Platanias som vi hade fått tips om här. Det var jättetrevliga restauranger som vi var nöjda.

En dag var vi på en restaurang i gamla delen av Platanias, nästan ända uppe på toppen och åt på Astrea. Den restauarangen var väl minst sagt...speciell. Servitörerna var nämligen lite för dragna för att göra ett bra jobb, särskilt en av dem. Men det var en udda upplevelse. De släckte ner ljuset och spelade ett inspelat band med Happy birthday. Den servitören som var mest dragen ställde sig på en stol och dansade runt några varv. Vi åt förrätt och varmrätt och sen var jag mätt då blev jag faktiskt fruktansvärt irriterad när de ställde fram en efterrätt som jag inte beställt och en av servitörerna sätter sig bredvid mig och försöker mata mig med den. Där tyckte jag de klev över gränsen något för vad jag orkade med.__D Men som sagt en udda upplevelse i alla fall men jag tror knappast jag går tillbaka dit.

En del Raki och Ouzo blev det ibland efter maten, sen fick vi även smaka på honungsraki i en affär. Det tyckte jag var godare än vanlig raki.

En dag åkte vi på utflykt till Knossos. Hade också två timmar i Heraklion där vi åt, gick runt och shoppade och hade allmänt trevligt. Knossos var en spännande upplevelse, hade en mycket duktig lokalguide som verkligen visste vad hon pratade om.

Vi var jättenöjda med vårt hotell bortsett från några småmissar. Skönt med stor pool då det var lite för blåsigt för att bada i havet. Det enda som blev lite jobbigt var hemresan, planet var nästan tre timmar försenat så istället för att landa 00.45 så landade vi ca 03.30 på Landvetter. Chanias flygplats är inte den roligaste att vänta tre extra timmar på. Men på det hela taget en skön och avkopplande semester som vi är nöjda med.klapp_klap Enda problemet nu...jag längtar tillbaka!:p

Halte Harald
2007-06-02, 00:07
Så har vi då kommit hem från Platanaias, tidigit i morse...
Vi kom hem från Platanias igår och vi var också på Astrea och åt och vi var bara där en gång servitörerna var som sagt väldigt speciella, men gillar man ouzo så ska man gå dit vi fick 3 ouzo var men kunde ha fått fler om vi velat, och flera av servitörerna var väldigt berusade. Vigli också i gamla platanias däremot förtjänar toppbetyg, mycket god mat.