handdator

Visa fullständig version : Vilken Ö


Getty
2007-05-25, 14:11
Har efter många funderingar på bilresa bestämt att det blir charter istället i sommar. Skulle då vilja resa till en mindre ö, men vet inte vilken. Jag älskar sol och värme, men skulle ändå vilja äka någonstans där det fläktar lite. Har ni några förslag? Funderar på Poros eller kanske Ios, snälla hjälp mig.

//Ingela

Stina
2007-05-25, 15:09
Hej!
Någon av de kykladiska öarna kan kanske passa bra om du vill att det skall fläkta lite.
Skall du åka charter så kan du välja på följande: Santorini, Paros, Naxos, Ios och Syros(tror det var alla med charter)
Den minsta av dem är Ios, tror jag. Har inte själv varit på Ios men de andra har jag besökt och ingen av dem är dålig;)

Santorini är lite för karg för min smak, men Naxos, Paros och Syros är trevliga öar.
Naxos och Syros kan kanske kännas lite för stora om man söker en liten ö, så Paros eller Ios då kanske?

Mvh. Stinabye_bye

Getty
2007-05-25, 15:28
Tack Stina!

Ön behöver inte vara superliten, vi ska ju ändå åka två eller tre veckor så man kanske kunde kombinera med två olika öar. Har alltid haft en längtan till Santorini, kanske det blir av nu. Jag har själv aldrig varit på någon av dessa öar.

//Ingela

Lissi
2007-05-25, 15:28
Patmos, Patmos, Patmos!!!

Flyg till Samos...4 timmar som längst med den långsammaste båten...

Vi var med Fritidsresor och bodde fint i Skala...

Lissi

Malina
2007-05-25, 15:45
Flyg till Santorini och vidare med båt till AMORGOS! Perfekt!

Getty
2007-05-25, 15:57
Trodde jag visste det mesta om de grekiska öarna men Amorgos känner jag inte till. Är lite kräsen med boendet, efter att gått på några misstag förr. Finns det frächa hotell där? Vill gärna har minst 3 stjärnigt med pool.

//Ingela

Gita
2007-05-25, 17:23
Liten ö - sol och bad - fläktande vindar = Karpathos!

FinskaFlickan
2007-05-26, 13:37
Ska till Karpathos om en vecka. Åk till Karpathos du också.

Karpathos är en ganska blåsig ö, med vackra stränder och genuin grekiskt liv!

Det kanske blir rätta valet, kanske inte. Chansa på ön!:o

Getty
2007-05-27, 12:58
Tack för svaren Ja varför inte prova Karpathos det låter fint, ska gå in och kolla hotell direkt.

//Ingela