handdator

Visa fullständig version : Någon som känner igen stranden?


Addeanton
2007-05-24, 09:09
Hejsan! Surfade lite på Lefkas här om dagen och hittade en bild på en jättefin strand. Problemet är att den benämns som "Lefkas Vasiliki" och inget mer...

Hoppas att någon känner igen den och vet hur man tar sig dit!

Tack på förhand,

http://www.epirus.de/images/lefkas/lefkas-vasiliki.jpg

Lissi
2007-05-24, 10:52
Men ÄR det inte stranden i Vasiliki?? Jag var där för så länge sen så jag minns inte riktigt för vi stannade så kort tid just på den pga blåst... Annars ligger den helt säkert i närheten av Vasiliki..INte mycket hjälp kanske....

Lissi

liselotti
2007-05-24, 11:08
Det är min favoritstrand - Agiofili! _B-anana

Ca 2 km öster om Vassiliki. Gångstig finns eller båt från hamnen i Vass.

Katta
2007-05-24, 11:12
Nej, det är inte stranden i Vasiliki men den ligger i närheten!

Agiofili heter den och är en alldeles underbar liten strand!
Enklast är att ta en badbåt ifrån hamnen i Vasiliki men man kan även ta sig dit till fots, något knölig väg dock! ;)

Missa inte den om ni är där!


bye_byeKatta

Katta
2007-05-24, 11:14
Liselotti: Hi,hi,hi...vi svarade nästan samtidigt ;)

liselotti
2007-05-24, 13:54
Katta: Ja, det var ju lustigt:D
Varför tycker du att vägen är knölig?

Addeanton: Bilden är nog gammal. Första gången jag var där var i början av 90-talet. Då var det en paradis strand! Räkna med MYCKET mera människor nu! Charterbolagen kör båtutflykter dit också och då blir det riktigt trångt.
Trots det så är det en fantastisk strand. Vattnet kan inte bli mer turkost och kristallklart. Klapperstenarna är kritvita, mjuka. Jag kan riktigt "höra" hur dom rasslar när vågorna sköljer in..........

Trevlig resa bye_bye

Katta
2007-05-24, 16:35
Katta: Ja, det var ju lustigt:D
Varför tycker du att vägen är knölig?

Jag menade kanske inte "knölig" i ordets bemärkelse utan mer att jag tycker det är smidigare att ta badbåten dit! Ang_elx :D
Men om man vill ha lite motion kan man ju ta båt dit och promenix tillbaka eller tvärtom.;)

Kollade i en gammal resedagbok att jag var där första gången -88 och då kan jag lova att vägen dit var riktigt knölig!!! En snårig hemsk stig (fast stig är verkligen att överdriva!) där man riskerade att vricka fötter och riva sig blodig vid varje steg!!! :eek:

Men då fanns där heller inga solstolar och sånt, utan man kunde ha stranden, om man hade tur, nästan för sig själv! En enda liten båt gick dit ifrån Vasiliki hamn, helt underbart!!!:)

Nu för tiden gäller det som sagt att va på plats tidigt, innan alla andra invaderar.

/Katta

liselotti
2007-05-24, 16:55
"En snårig hemsk stig (fast stig är verkligen att överdriva!) där man riskerade att vricka fötter och riva sig blodig vid varje steg!!!"

För att inte tala om dom jättestora spindlarna som hängde i buskarna:eek:.
Vår dotter var inte kompis med dom! Inte jag heller.

Katta
2007-05-24, 21:26
För att inte tala om dom jättestora spindlarna som hängde i buskarna:eek:.
Vår dotter var inte kompis med dom! Inte jag heller.

Urk!!! :eek: Jag avskyr också spindlar, speciellt när de blir sådär stora...*ryyyys*...

Fast sist så blev vi mer attackerade av de där bamse-getingarna som kommer flygande som stora helikoptrar och som hörs över hela Joniska havet när de är i antågande!!! Inte heller jätte kul, fast vi kom snabbt fram! :D