handdator

Visa fullständig version : Vad har ni betalat för färja?


Bluesbrother
2007-05-23, 23:50
Hej!

Har läst lite på forumet om att det kan vara billigare att köpa båtbiljett i förväg. Den enda tur vi är säkra på att vi kommer göra är Piraeus - Amorgos 17:30 den 10e juni (SNART!!!...här hade det passat med bananen, men den bojkottar jag...:D). På Blue Star Ferries hemsida kostar det 27,50€ per person till Katapola i ekonomiklass. Blir det dyrare att köpa på plats tror ni?

Tack på förhand!
/Anton

Ioslina
2007-05-24, 10:22
Vi åkte i början av juni 2006 piraeus-koufinissi med blue star. en biljett gick 21.50€...

Kjetil
2007-06-13, 23:31
Vi har bestillt fra Pireaus i August, med Hellenic Seaways/catamaran, og vi måtte betale 133 Euro for to voksne og ett barn (halv pris). Dyrt, men så kommer vi direkte til Amorgos...

Yak
2007-06-13, 23:42
Nu skulle han ju iofs kunna tala om själv hur det gick eftersom det var 3 dagar sen han köpte biljetten - antar jag :p

Charleston
2007-06-14, 11:59
Om man bokar i förväg, så verkar det vara betydligt billigare direkt via rederiet. Jag har bokat katamaranen från Santorini till Amorgos på Hellenic Seaways hemsida. Kostade 18.50 euro/person. Först tänkte jag boka genom länken på GTP, den som går till Danae. Men då tillkommer en väldig massa extravgifter (kommer inte ihåg exakt hur mycket, men mer än 10 euro/person var det i alla fall).

/Thomas (åker i september)

Bluesbrother
2007-06-30, 11:53
Att köpa biljetter några dar i förväg via internet hade inte lönat sig, det kostade lika mycket på rederiet. Det enda jag var besviken över på vår resa var annars alla snabbåtar. Förutom bluestar till Amorgos åkte vi tre olika snabbåtar, eftersom det inte fanns allternativ. Den dyraste biljetten var Milos - Pireus, 47 euro per person:eek:, och dödens trist och obekvämt. Min flickvän, som var dödstrött, testade nog alla möjliga sitt-sov-ställningar, plus några som inte skulle platsa i manualen flabb_flab Fast det lär nog inte bli bättre iframtiden heller, snabbåtarna är här för att stanna. Lär nog överlägga inrikesflyg istället för långa snabbåts-sträckor, blir nog inte mycket dyrare. Hörde dessutom att man fick åka litet propellerplan mellan aten och milos, det vill jag testa!flabb_flab